Thursday, July 14, 2011

အၾကင္နာ ႏွလံုးသားရွိသူ ဆရာေတာ္ အရွင္ဇ၀န သုိ႕ဦးညြန္႕ပါတယ္

အၾကင္နာ ႏွလံုးသားရွိသူ ဆရာေတာ္ အရွင္ဇ၀န သုိ႕ဦးညြန္႕ပါတယ္


မ်က္ရည္မ်ားအေၾကာင္း

အႏၱိမေဒသကိုသြားခဲ႔ၾကသူအတြက္
ေဟာဒီ…
အလြမ္းရာသီထဲက်တဲ႔မ်က္ရည္။
မိုးဖြဲတစိမ္႔စိမ္႔ထဲ…
အသည္းတၿမိဳက္ၿမိဳက္ကြ်မ္းလိႈက္စားလို႔
က်တဲ႔၀မ္းနည္းမ်က္ရည္။

ယံုၾကည္ရာကို လုပ္ရဲၾကသူ…
"အဖ" ေတြ အတြက္
ေနာက္ေပါက္ေကာင္ေတြဆီက
က်တဲ႔ သတိတရမ်က္ရည္ ။

မုန္တိုင္းရင္ခြင္ထဲမွာ
ေအာက္ဆီဂ်င္ ရွာခဲ႔ၾကသူေတြ အတြက္
က်တဲ႔ ဂုဏ္ျပဳမ်က္ရည္ ။

တကယ္ေတာ႔…
တိမ္ေတာက္စားတဲ႔ နံနက္ခင္းေတြမွာ
ငါတို႔ "အဖ"ေတြဟာ
အမွန္တရားအတြက္
ထာ၀ရ ေသျခင္းကင္းရာ အရပ္ဆီမွာ ။

တကယ္ဆို…
ဂုမ ၻာန္ နကၡတ္ထဲ ရဲရင္႔ …
“အဖ” နဲ႔ပံုတူ မ်ိဳးဆက္ေတြတြက္
ရင္နဲ႔ အမွ်ဆက္က်ေနဦးမယ္
ေဒါသမ်က္ရည္ ။

မဆံုးေသးတဲ႔ ျပည္သူ႔ခရီးၾကမ္း ထဲ
“အမွန္တရား” ပန္းပြင္႔ေတြ ဆက္ပြင္႔ေနဖို႔
ငါတို႔ မ်က္ရည္ကို
ေဟာဒီ …
မွာ အသက္ထပ္သြင္းၾကမယ္ ။ ။


နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း သာသနာ့ဂုဏ္ရည္ေက်ာင္းတိုက္ ဆရာေတာ္ ဦးဇဝန (သက္ေတာ္ ၇၂၊ ၀ါေတာ္ ၅၂ ၀ါ) ၏ အႏၲိမ စ်ာပန အခမ္းအနားကို ယေန႔ေန႔လည္ ၂ နာရီက ေရေ၀းသုႆန္တြင္ က်င္းပရာ နယ္ပယ္အသီးသီီးမွလူမ်ားစြာကလုိက္ပါပို႔ေဆာင္ၾကသည္။ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးေကာင္းရာသုဂတီလားပါေစ။

ဗုဒၶဘာသာ ဓေလ့ထံုးတမ္းေတြ ၾကားထဲမွာ ႀကီးျပင္းခဲ့ရသူ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေမတၱာနဲ႔ က႐ုဏာတို႔ဟာ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဲ့ လူ႔က်င့္၀တ္ဆိုင္ရာ အစိတ္အပိုင္းေတြ ျဖစ္တယ္လို႔ ခံစားနားလည္ပါတယ္။ က႐ုဏာဆိုတာ ဘာလဲလို႔ အရင္ ရွင္းျပပါရေစ။ တကယ့္ဆင္းရဲတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ကို သနားမိတဲ့အခါ ဒါမမဟုတ္ ငဲ့ညႇာမိတဲ့အခါမွာ သူ သို႔ိမဟုတ္ သူမ ဆင္းရဲတဲ့အတြက္ က႐ုဏာ သက္မိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ က႐ုဏာဟာ ပရဟိတစိတ္ထား အေပၚမွာ အေျခတည္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္မ်ိဳး ရွိတာက ဇနီးမယား လင္ေယာက်္ား သားသမီး ဒါမွမဟုတ္ ရင္းႏွီးတဲ့ မိတ္ေဆြတုိ႔ အေပၚမွာ ထားတဲ့ ခ်စ္ေမတၱာ၊ ပံုမွန္အားျဖင့္ တပ္မက္တြယ္တာမႈ အေပၚမွာ အေျခတည္ပါတယ္။ တြယ္တာမႈ ေျပာင္းလဲသြားတဲအခါမွာ ၾကင္နာမႈလဲ ေျပာင္းလဲသြားပါတယ္။ ေပ်ာက္ကြယ္လည္းသြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒါဟာ ေမတၱာစစ္မဟုတ္ပါဘူး။ စစ္မွန္တဲ့ ေမတၱာဟာ တြယ္တာတက္မက္မႈ အေပၚမွာ အေျခမတည္ပါဘူး။ ပရဟိတ သေဘာထားအေပၚမွာ အေျခတည္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ သင့္ရဲ့ ကရုဏာ တရားဟာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ ဆင္းရဲေနသမွ် ကာလပတ္လံုး ဆင္းရဲ ဒုကၡကို လူသားဆန္ဆန္ တုံ႔ျပန္မႈ တစ္ခုအျဖစ္ ဆက္လက္တည္ရွိ ေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ဒီအထဲက ဆရာေတာ္အရွင္ဇ၀နဟာ ဦးဇင္းတုိ႕ကုိ ႏိုိင္ငံေရးလုပ္တဲ့ သံဃာေတာ္ေတြအေပၚမွာ အၾကင္နာႏွလုံးသားနဲ႕ ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရမွာ ေဆာင္ေရာက္ခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားထဲ့ တစ္ပါးျဖစ္ပါတယ္.။
ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ စိတ္သႏၲာန္မွာ က႐ုဏာမ်ိဳး ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ရမွာ အကန္႔အသတ္ရွိတဲ့ က႐ုဏာကေန အကန္႔အသတ္ မဲ့တဲ့ က႐ုဏာ ျဖစ္လာေအာင္လည္း တိုးခ်ဲ႕ရပါမယ္။ သက္ရွိသတၱ၀ါ အားလံုးအေပၚမွာ ထားရွိတဲ့၊ ခြဲျခားမႈ မရွိတဲ့၊ ရပ္ဆိုင္းမႈ မရွိတဲ့၊ ကန္႔သတ္မႈ မရွိတဲ့ က႐ုဏာ တရားဟာ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြ လႊမ္းမိုးေနတဲ့၊ မိတ္ေဆြ သို႔မဟုတ္ မိသားစု အေပၚမွာ ထားရွိတဲ့ သာမာန္ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးမႈနဲ႔ မတူဘူးဆိုတာ ထင္ရွားပါတယ္။ ဦးဇင္းတို႔ ေထာက္ခံအားေပးတဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ႔ ေမတၱာဆိုတာ ဒီလို က်ယ္ျပန္႔တဲ့ ေမတၱာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကုိ ဒုကၡအမ်ဳိးအမ်ဳိးေပးခဲ့တဲ့ စစ္အာဏာရွင္ ဦးဇင္းတုိ႔ရဲ႔ ကိုယ့္ရန္သူ အေပၚမွာေတာင္ ထားရွိမယ္ ေမတၱာမ်ိဳးကုိ ဆုံးမညြန္႔ေပးခဲ့ပါတယ္။အလုပ္လုပ္တဲ့ ေနရာမွာတိက်ျပက္သားျပီး စိတ္ဓါတ္ခုိင္းမာတဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရား ပ်ံလြန္မႈသြားတဲ့အတြက္ သာသနာအဇာနည္းဆရာေတာ္တစ္ပါးကုိ ဦးဇင္းတုိ႕ ဆုံးရႈံးခဲ့လုိ႕ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ မျပီးဆုံးေသေသာ ဆႏၵေတြကုိ ဦးဇင္းတုိ႔ဆက္လက္အေကာင္းထည့္ေပးရမယ္ဆုိတာကုိ ခုိင္မာတဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ပုိ႕လာခဲ့ပါျပီး။
ဦးဇင္းတုိ႔အားလံုး ဆင္းရဲ ဒုကၡကို ေရွာင္ရွားလိုၾကတယ္၊ ခ်မ္းသာသုခကို လိုလားၾကတယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ဟာ က႐ုဏာတရား ပြားမ်ားၾကဖို႔ ခိုင္လံုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ အျပန္အလွန္ အားျဖင့္ ဒီက႐ုဏာဟာ ယုတၱိတန္တဲ့ ခံစားမႈ၊ အတၱစြဲရွိတဲ့ ခံစားမႈ အေပၚမွာ အေျခတည္ပါတယ္။ သတၱ၀ါ တိုင္းမွာ ရွိေနတဲ့ လိုအင္ဆႏၵ၊ ခ်မ္းသာေပ်ာ္ရႊင္ခ်င္တဲ့ လိုအင္ဆႏၵကို ဖန္တီးေပးတဲ့ ခံစားမႈ ေ၀ဒနာအေပၚမွာ အေျခည္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ သတၱ၀ါအားလံုးတို႔ဟာ တူညီတဲ့ လိုအင္ဆႏၵနဲ႔ ေမြးးဖြားလာခဲ့ၾကတာပါ။ လိုအင္ဆႏၵေတြကို ျဖည့္ဆည္းဖို႔ တူညီတဲ့ အခြင့္အေရးေတြလည္း ရွိသင့္တာေပါ့။ မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ မ်ားျပားလွတဲ့ တစ္ျခားသတၱ၀ါေတြနဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္လိုက္တဲ့ အခါမွာ တစ္ျခားသတၱ၀ါေတြက ပိုၿပီး အေရးႀကီး တယ္လို႔ခံစားရပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ကိုယ္ကတစ္ေယာက္ တည္းျဖစ္ေနၿပီး၊ တစ္ျခားသတၱ၀ါေတြက အမ်ားႀကီး ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။ ေနာက္ၿပီး ဗုဒၶဘာသာက သက္ရွိအားလံုးကို ကိုယ့္ရဲ့ မိခင္လို သေဘာထားဖို႔၊ အားလံုးကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးမႈနဲ႔၊ ေက်းဇူးတံု႔ျပန္ဖို႔ သြန္သင္ေပးပါတယ္။ အေၾကာင္းျပခ်က္က ဒီလိုပါ။ ဗုဒၶဘာသာ တရားေတာ္န႔ဲ အညီ ေျပာရရင္ ဦးဇင္းတို႔ဟာ အႀကိမ္မေရတြက္ ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ေမြးဖြားခဲ့ၾကပါၿပီ။ ျပန္လည္ေမြးဖြား ခဲ့ဲၾကရပါၿပီ။ဒါ့ျပင္ သတၱ၀ါတုိင္းဟာ တစ္ခ်ိန္မဟုတ္ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ဦးဇင္းတို႔ရဲ့ မိဘ၊ဆရာသမား ျဖစ္ခဲဖူးတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ဟာ လက္ခံႏိုင္ စရာပါပဲ။ ဒီနည္းနဲ႔ပဲ စၾက၀ဠာ အတြင္းမွာရွိၾကတဲ့ သတၱ၀ါအားလံုးတို႔ဟာ မိသားစု၀င္အျဖစ္ ေတာ္စပ္ၾကတယ္လုိ႔ ဆရာေတာ္ၾကီး အရွင္ဇ၀နက မိန္႕ၾကားခဲ့ဘူးပါတယ္။
ဆရာေတာ္ၾကီး အရွင္ဇ၀နဟာ ဦးဇင္းတုိ္႔ကုိ ဆုံးမတဲ့ အခါမွာ ဘာသာေရးကို ယံုၾကည္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ မယံုၾကည္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ ေမတၱာနဲ က႐ုဏာကို တန္ဖိုးမထားတတ္တဲ့ သူရယ္လို႔ မရွိပါဘူး။ ဘုန္းၾကီးတို႔တေတြဟာ ေမြးဖြားလာတာနဲ႔ မိဘမ်ားရဲ့ ေစာင့္ေေရွာက္မႈနဲ႔ ၾကင္နာမႈ ေအာက္မွာရွိၾကပါတယ္။ ဘ၀ေနာက္ပိုင္း ေရာဂါေ၀ဒနာ ခံစားရခ်ိန္နဲ႔ အိုမင္းခ်ိန္တို႔မွာ သူတစ္ပါးရဲ့ ၾကင္နာမႈကုိ မွီခိုရွင္သန္ရတယ္ဆိုရင္ ဘ၀အလယ္ပိုင္းမွာ ဘာျဖစ္လို႔ တစ္ဘက္သားကို ၾကင္ၾကင္နာနာ မဆက္ဆံရမွာလဲ။ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ၾကီးမားေသာ ေမတၱာတရားႏွင့္ အၾကင္နာ ႏွလုံးသားကေတာ့ ဒီအခ်က္ေတြကုိၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ဦးဇင္းတုိ႔ ဆရာေတာ္ ေက်းဇူးကုိ သိသင္ပါတယ္။
ဒီလုိ႔ အၾကင္နာ ႏွလံုးသား (လူသားအားလံုးနဲ႔ ရင္းႏွီးတဲ့ ခံစားမႈ) ဖြံၿဖိဳးဖို႔အတြက္ လုပ္ေနက် ဘာသာေရး လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြ ပါစရာမလိုပါဘူး။ အၾကင္နာတရားဆိုတာ ဘာသာေရးကို ယံုၾကည္သူေတြ အတြက္သာ မဟုတ္ပါဘူး။ လူမ်ိဳး ဘာသာ ႏုိင္ငံေရးအုပ္စု မခြဲျခား မသတ္မွတ္ဘဲ အားလံုးအတြက္ ျဖစ္ပါတယ္ ကုိယ္ေတာ္တုိ႕ ေနာက္လာမယ္ အနာဂတ္မွာ ။ ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔တဲ့၊ ေရရွည္လည္း တည္တံ့မယ့္ ဒီ အျမင္မ်ိဳးနဲ႔ သတၱ၀ါ အားလံုးကို ႐ႈျမင္သူေတြအတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုန္းၾကီးတုိ႕ဟာ အၾကင္နာတရားဟာ ဖြံ႔ၿဖိဳးေအာင္လုပ္ရမယ့္၊ လက္ေတြ႔က်င့္သံုးရမယ့္၊ အစြမ္းထက္တဲ့ ခံစားမႈတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။တုိ႔ေတြက ဒါကို မ်က္ကြယ္ျပဳထားတတ္ၾကပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ လံုျခံဳမႈ ဆိုတာကို နားလည္မႈ လြဲေနၾကတဲ့ ဒီေန႔ေခတ္မွာ အၾကင္နာဆိုတာကို မ်က္ကြယ္ျပဳထားၾကတယ္ ဆုိတာ ကုိယ္ေတာ္တုိ႕အားလုံး ျမင့္ေတြေနၾကတာပါပဲ ဒီအတြက္၀ုိင္း၀န္လုပ္ေဆာင္ၾကပါ။

ဘုန္းၾကီးတုိ႔အားလံုးဟာ ခ်မ္းသာကို လိုလားၾကတယ္ ဆင္းရဲကို ေရွာင္လြဲၾကတယ္ဆိုတဲ့ အျမင္ကို ေရရည္ ကိုင္စြဲထားႏိုင္ၾကတဲ့အခါမွာ၊ အကန္သတ္မဲ့ မ်ားျပားလွတဲ့ သတၱ၀ါေတြနဲ႔ ႏိႈင္းစာရင္ ကိုယ္တစ္ဦးတည္းရဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္မႈဟာ အေရးမၾကီးဘူးလို႔ ယူဆႏိုင္ၾကတဲ့အခါမွာ ကိုယ္ပိုင္တဲ့ ပစၥည္းဥစၥာကို သူတစ္ပါးနဲ႔ မွ်ေ၀သံုးစြဲသင့္တယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္လာပါလိမ့္မယ္။ဘုန္းၾကီးတုိ႕ ဒီအျမင္ ဒီအယူအဆကို ေလ့က်င့္ပ်ိဳးေထာင္ ႏိုင္တဲ့အခါမွာ ေမတၱာစစ္ ေမတၱာမွန္၊ သူတစ္ပါးအေပၚ ထားရွိတဲ့ သေဘာထားအမွန္၊ စစ္မွန္တဲ့ က႐ုဏာတရား ျဖစ္ထြန္းလာႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ တစ္ကိုယ္ေရတစ္ကာယ ေပ်ာ္ရႊင္မႈဟာ တမင္တကာ ရွာေဖြမေနရဘဲ အလိုလို ျဖစ္ေပၚလာပါလိမ့္မယ္။ သူတစ္ပါးအေပၚ ေမတၱာထားျခင္းနဲ႔ သူတစ္ပါးကို ၀န္ေဆာင္ျခင္း ျဖစ္စဥ္တစ္ခုလံုးရဲ့ အက်ိဳးရလဒ္၊ တကူးတကန္႔ ရွာေဖြရတဲ့တဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြထက္ အဆမ်ားစြာ သာလြန္တဲ့ အက်ိဳးရလဒ္ ျဖစ္တယ္ ။ ဆုိတာကုိ ဦးဇင္းတုိ႔အားလုံး လက္ခံထားၾကရမယ္။သာသနာအတြက္ အလုပ္လုပ္တဲ့ ေနရာမွာ ကုိယ္ဖုိ႕ပဲ အတြက္ၾကပါနဲ႕ သာသနာကုိ ခ်စ္ၾကပါလုိ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ၂၀၀၇ခုႏွစ္ စက္ဘာလတုန္းက ဦးဇင္းတုိ႕ကုိ ၾသ၀ါဒမိန္႕ၾကားခဲ့ဘူးပါတယ္။
ေနာက္ဆုံး ကုိယ္ေတာ္ကုိ ေျပာျခင္းတာကေတာ့ ဘာသာေရးအရ တိုးတက္မႈရဲ့ ရလဒ္တစ္မ်ိဳးကေတာ့ ေန႔စဥ္ဘ၀မွာ အသံုးအ၀င္ဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ ဘ၀ေတြဟာ မျပန္တ္စီးေနတဲ့ ေရအလ်ဥ္ပါပဲ။ အခက္အခဲ ေျမာက္မ်ားစြာကို သယ္ေဆာင္လာပါတယ္။ကုိယ္ေတာ္တုိ႕ဟာ တည္ၿငိမ္တဲ့ သန္႔ရွင္းတဲ့ စိတ္နဲ႔ ရင္ဆိုင္တဲ့အခါမွာ ျပႆနာေတြကို ေအာင္ျမင္စြာ ေျဖရွင္းႏိုင္လိမ္မယ္။ ဒီလိုမဟုတ္ဘဲ အမုန္းတရား အတၱဆန္မႈ မနာလို၀န္တိုမႈနဲ႔ ေဒါသအာဃာေတြေၾကာင့္ စိတ္ကို မထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ေတာ့တဲ့ အခါမွာ ကုိယ္ေတာ္တုိ႔ဟာ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္စြမ္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ ကုိယ္ေတာ္တုိ႔ စိတ္ဟာ မိုက္မိုက္ကန္းကန္း ျဖစ္သြားပါလိပ္မယ္။ အဲဒီလို ဆိုးသြမ္းေနခ်ိန္မွာ စစ္ပြဲအပါအ၀င္ ဘာမဆို ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က႐ုဏာ နဲ႔ ပညာက်င့္စဥ္ေတြဟာ အားလံုးအတြက္ အသံုးတည့္ပါတယ္။ ျငိမ္းခ်မ္ေရး ပံုေဖာ္တည္ေဆာက္ဖို႔ အခြင့္အေရးနဲ႔ အခြင့္အာဏာ လက္၀ယ္ပိုင္ထားသူေတြ၊ ႏိုင္ငံ အုပ္ခ်ဳပ္ ကြပ္ကဲသူေတြ အတြက္ အထူးသျဖင့္ အသံုး၀င္ပါတယ္။ဆုိတာကု္ိ မေမၾကပါနဲ႕လုိ႕ဘုန္းၾကီးတုိက္တြန္းျခင္းပါတယ္။
အားလုံး စိတ္တူကုိယ္တူသာသနာျပဳ ညီအစ္ကုိေတြ ျဖစ္ၾကပါေစ။
သာဓု သာဓု သာဓု ပါဘုရား
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး အရွင္ဇ၀နသုိ႕ ဦးညြန္႕ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment