Monday, September 7, 2009

“ျပည္သူ႔ ဘုန္းဘုန္း၊ ဒုိ႔ ဘုန္းဘုန္း” ျပည္သ့ံဃာ့တုိ႕ သံဃာ


အစုိးရေျခာက္တုိင္း မေၾကာက္တဲ့ အထဲမွာ ဆရာေတာ္ေတြဟာ ေရွ ့ဆုံးက ပါခဲ့ပါတယ္။ နအဖ စစ္အစုိးရ မေျပာနဲ့ သက္ဦးဆံပုိင္ ဘုရင္စနစ္ရွိေနတဲ့ အခ်ိန္ကေတာင္ ဗန္းေမာ္ ဆရာေတာ္ဆုိတာ ဘုရင္ကုိ ထီမထင္တဲ့ေနရာမွာေရွ ့ဆုံးကပါ။ ေနာက္ အဂၤလိပ္ ေခတ္ ေရာက္ျပန္ေတာ့ ဦး၀ိစာရတုိ႔၊ အရွင္ ဦးဥတၱမတုိ႔ ဆုိတာလည္း သမုိင္းမွာ သတၱိေျပာင္ခဲ့ၾကတာ ျမန္မာ ျပည္သားတုိင္း သိပါ သည္။ ဒီလုိဆရာေတာ္မ်ိဳးေတြနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ေခတ္မွလည္း က်ေနာ္ဆုံခဲ့ဖူးပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္ ၁၉၉၀ စက္တင္ဘာလတြင္ ႏုိင္ငံေရးအမွဳျဖင့္ စတင္အဖမ္းခံရသည္။ ကုိသက္မွဴး ႏွင့္ ဦးအုန္းသန္း တုိ႔ အမွဳတြဲ ျဖစ္ပါ သည္။ ေထာက္လွမ္း ေရးတြင္ စစ္ေၾကာေရး ကာလ(၄) လခန္႔ၾကာျပီးေနာက္ ၁၉၉၁ ေဖေဖာ္ ၀ါရီ လ ၁ -ရက္ေန႔တြင္ အင္းစိန္ ေထာင္သုိ႔ အလုပ္ၾကမ္းႏွင့္ ေထာင္ဒဏ္ ၅ ႏွစ္ ခ်မွတ္ခံရကာ အပုိ႔ ခံရျခင္း ျဖစ္ေလသည္။
အင္းစိန္ေထာင္ေရာက္သည္ႏွင့္ (၅) တုိက္ ၂ ခန္းတြင္ ထားေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္ေနသည့္ ၅-တုိက္ႏွင့္ ကပ္လွ်က္ ၆- တုိက္တြင္ ဆရာေတာ္ ၂-ပါး ရွိသည္။ထုိစဥ္က သကၤန္း၀တ္ျဖင့္ ေနခြင့္ေပးထားသည္။တပါးမွာ ေဒါပုံ ရဲစခန္း အား ဒီမုိကေရစီ တုိက္ပြဲ၀င္တုိ႔ ရွစ္ေလးလုံး အေရးေတာ္ပုံ ကာလ အတြင္း စီးနင္းတုိက္ခုိက္ရာ တြင္ ပါ၀င္ခဲ့သျဖင့္ ေထာင္ဒဏ္ ႏွစ္ ၂၀ အခ်ခံထားရသည္ဟု သိရသည္။ ေနာက္တပါးမွာ မဂၤလာဒုံျမိဳ ႔နယ္ ေရၾကည္ အုိင္ ေထာက္လွမ္းေရး တပ္အနားမွ ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ ျဖစ္ပါ သည္။ ဆရာေတာ္သည္ အေရး အခင္းကာ လတြင္၄င္း၊ ေရြးေကာက္ပြဲ ကာလတြင္ ၄င္း၊ ေက်ာင္းသား လူငယ္မ်ားအား လက္ခံ ကာ ႏုိင္ငံေရး လုပ္ခြင့္ေပး ျခင္း၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ မဂၤလာဒုံ ျမိဳ ႔နယ္သုိ႔လာစဥ္ ေက်ာင္းသားလူငယ္ မ်ား ႏွင့္အတူ အား ေပးကူညီျခင္း၊ ဓါတ္ပုံ အတူရုိက္ျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ဖမ္းဆီးခံရကာ အျပစ္ေပး ခံရသည္ဟု သိရ သည္။ ဆရာေတာ္ (၂)ပါးႏွင့္အတူ ၄ ၾကိမ္ခန္႔ ေထာင္၀င္စာ အတူ တြဲ၍ ထြက္ခြင့္ရခဲ့ပါသည္။ ဆရာေတာ္မ်ားအား ကူညီလွ်င္ ထပ္မံ အမွဳတြဲ ခံရမည္ကုိ စုိးရိမ္ ၍ ေဆြးမ်ိဳးသားခ်င္းတုိ႔ မွ လြဲကာ အျခား ဒါယိကာမ်ား ေထာင္၀င္ စာ လာမေတြ ႔ရဲၾကပါ။ေထာင္က လည္း ေဆြးမ်ိဳးသားခ်င္း ၊ သန္းေခါင္စာရင္း ျပႏုိင္မွ ေတြ ႔ခြင့္ ေပးသည္႔ ဥပေဒ ထုတ္ထားသျဖင့္ ဆရာေတာ္မ်ားမွာ ေထာင္၀င္ စာ အလြန္မမ်ားလွ။ ေထာင္၀င္စာ မ်ားမ်ားလာေသာ ႏုိင္ငံေရး ေထာင္က် အခ်င္းခ်င္းက ခြဲေ၀ကာ လွဴ ဒါန္းၾကရလည္း ျမင္ရ သည္။
ကၽြန္ေတာ္ ၅ တုိက္တြင္ ေနျပီး ရွစ္လခန္႔ အၾကာ ၅-တုိက္မွ အေဆာင္ ၅ သုိ႔ အေျပာင္းခံရသျဖင့္ ဆရာေတာ္ ၂ ပါးႏွင့္ ဆုံခြင့္ မရေတာ့။ ေထာင္က်ေဆာင္ကုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ သကၤန္း ၀တ္ျဖင့္ ေနခြင့္ မရေတာ့ေသာ ဆရာေတာ္မ်ား ႏွင့္ ထပ္မံ ဆုံ ရျပန္ ပါသည္။ ၄င္း ဆရာေတာ္မ်ားမွာ ပုဇြန္ေတာင္ ေရႊဘုန္းပြင့္ ေက်ာင္းမွ ဆရာေတာ္မ်ား၊ ေညာင္ကုန္း ေက်ာင္းတုိက္မွ ဆရာ ေတာ္ မ်ား။ ရန္ကင္းေက်ာက္ကုန္း ေက်ာင္းတုိက္မွ ဆရာ ေတာ္မ်ား၊ ဦးပဥၥင္းမ်ား၊ ကမၻာေအးရွိ တိပိဋက ဆရာေတာ္ ဦးသုမဂၤလ ေက်ာင္းတုိက္မွ စာခ် ဆရာေတာ္ မ်ား၊ အလုံ-သစ္ေတာလမ္းရွိ ေအာင္မဂၤလာ ေက်ာင္းတုိက္မွ ဆရာေတာ္ ဦးပညာေဇာတ (ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္ လွန္ ေရး တြင္ပါ၀င္ခဲ့ျပီး ယခု အေမရိကန္တြင္ေရာက္ရွိသည္)ႏွင့္ အတူ ေနခြင့္ ရပါ သည္။


သကၤန္းကၽြန္းေရႊ သိမ္ေက်ာင္းမွ ဦးဇင္းပုရစ္(ေထာင္တြင္းတြင္ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားမွ ခ်စ္စႏုိးအမည္ ၊လူနာမည္ စန္းေအာင္၊ ဦးျပည္ေက်ာ္၊ ဦးဇင္း မုတ္ဆိတ္ (ယခု ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးတြင္ အဖမ္းခံရျပီး လက္ရွိ ေထာင္က် ခံေနရဆဲ) ဆရာေတာ္မ်ား ႏွင့္လည္း ၅-ေဆာင္တြင္ ဆုံခြင့္ေနခြင့္ရသည္။
ကၽြန္ေတာ္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရသည္မွာ ကုိရင္ ၃ ပါး ပါ ေထာင္အခ်ခံရျခင္း ျဖစ္သည္။ တပါးမွာ ၁၆ ႏွစ္ ခန့္ျဖစ္ျပီး ရန္းကင္း ေက်ာက္ကုန္း-ေမဒိနီ ေက်ာင္းတုိက္မွ ျဖစ္ျပီး ၂ ပါးမွာ ေညာင္ကုန္း ေက်ာင္းတုိက္မွ အသက္ ၁၂ အရြယ္ရွိ ကုိရင္ ထြန္းထြန္း၀င္း ႏွင့္ အသက္ ၁၃ ႏွစ္ခန္ ့အရြယ္ရွိ ကုိရင္ ေခါင္းျပား တုိ႔ ျဖစ္ပါသည္။ထုိစဥ္ စုစုေပါင္း အပါး ၃၀ ေက်ာ္ခန္႔ ေထာင္က် ၅ေဆာင္တြင္ ရွိပါသည္။ အျခားေသာ ၃ ေဆာင္၊၄ ေဆာင္၊အထူးေဆာင္ ႏွင့္ တုိက္က် ေဆာင္မ်ားတြင္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ရွိပါသည္။
ျဖစ္ရပုံမွာ အေရးအခင္း ႏွင့္ ဆက္တုိက္ဆုိသလုိ ၅ ထပ္ၾကီး ဘုရားတြင္ ဆရာေတာ္မ်ား ကံေဆာင္ သပိတ္ ေမွာက္ၾကစဥ္ ကုိရင္ ေလးမ်ားက ဆရာ ေတာ္ ေနာက္မွာ ထီးကုိင္၊ ဖိနပ္ကုိင္ ဆရာေတာ္တုိ႔ ေ၀ယ်ာ၀စၥ အတြက္ လုိက္ပါလာခဲ့သျဖင့္ ေထာင္အခ်ခံ ရ ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။



မန္မာႏုိင္ငံတြင္ လက္ရွိျပဌာန္းထားေသာ ဥပေဒအရ အသက္ ၁၈ ႏွစ္ေအာက္ ျဖစ္လွ်င္ ေထာင္က်ေဆာင္ တြင္ မထားရပါ။ လူငယ္ စာရိတၱျပဳျပင္ေရး ေက်ာင္းသုိ႔ ပုိ႔ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ထုိစဥ္က ကုိရင္ေလး မ်ားမွာ ကေလး သူငယ္မ်ား ျဖစ္ပါလွ်က္ ေထာင္ က်ေဆာင္တြင္ ရာဇ၀တ္သား လူၾကီးမ်ားႏွင့္ အတူ တန္းတူ ေနရျပီး အထူးေလွ်ာ့ရက္ မခံစားရဘဲ လႊတ္ေပးျခငး္ခံရပါသည္။
အထူးေလွ်ာ့ရက္ ေပးလႊတ္သည့္ အစီအစဥ္မွာ ႏုိင္ငံေတာ္မွ ကုိယ္ခ်င္းစာ တရားအျပည့္ျဖင့္ ဘာညာ ဆုိတာ ေတြ အေၾကာင္းျပ ကာ ေစတနာ ဗလပြ ျဖင့္ လူၾကားေကာင္းမည့္ စကားမ်ားေျပာကာ၀န္ခံ လက္မွတ္ ေရးထုိး ေစျပီးမွ လႊတ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ၀န္ခံခ်က္တြင္ ေထာင္ျပင္ပတြင္ေကာင္း မြန္ စြာေနထုိင္ပါမည္။ အကယ္၍ ႏုိင္ငံေ၇း ျပစ္မွဳ ထပ္မံ က်ဴးလြန္ခဲ့လ်ွင္ လက္ရွိက်န္ရွိ သည့္ အျပစ္ဒဏ္အျပင္ ေနာင္အခ်ခံရမည့္ အမွဳပါ ပူးတြဲ စံရ မည္ ကုိ သိရွိပါေၾကာငး္ဟု ေႏွာင္ၾကိဳး ခ်ည္ကာ လႊတ္ေပးျခင္း ျဖစ္ ပါသည္။ယင္း သုိ႔ လႊတ္သည္ကုိ ျမန္မာ ျပည္သားတုိင္း စစ္အစုိးရ နအဖ ထုတ္သင္းစာ မ်ားတြင္ ေတြ႔ျမင္ ဖတ္ရွဳ ခဲ့ၾကဖူး ပါမည္။


ေထာင္ထဲတြင္ ေနသည့္ ကာလအတြင္း ဆရာေတာ္မ်ားအား အထူးၾကည္ညိဳဳေလးစားသည့္အခ်က္မွာ ဆရာ ေတာ္မ်ားသည္ ကတုံး ရိတ္မ်ား ရိတ္ၾက ျပီး ေထာင္မွေပးသည့္ ေထာင္ပုံစံ၀တ္စုံေခၚ ေထာင္က် အ၀တ္အစား အား တင္းပုိင္ သကၤန္း ပုံစံ ၀တ္ ဆင္ၾကကာ ေန႔လြဲ ညစာ ေရွာင္က်ဥ္ ၾကျခင္း ပင္ျဖစ္ပါသည္။မက်န္းမာေသာ အခ်ိန္ ၌ပင္ ညစာ ဖုန္းေပးရန္ ေလွ်ာက္ထားသည္ ကုိပင္ လက္မခံၾကဘဲ ၀ိနည္းေတာ္ႏွင့္ အညီ ေနထုိင္ၾကကာ စစ္အာဏာရွင္ဖိႏွိပ္ မွဳကုိ မမွဳခဲ့ၾကပါ။ဆရာေတာ္မ်ား ေထာင္မွ လြတ္ေသာအခါတြင္ နအဖ စစ္အစုိးရက ေက်ာင္းတြင္ အဖမ္း မခံရေသာ ဆရာ ေတာ္မ်ားအား ျခိမ္းေခ်ာက္ မွဳမ်ား လုပ္ထား ေသာေၾကာင့္ အခ်ိဳ ႔ ဆရာေတာ္မ်ား မူလ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ျပန္လည္ သီတင္းသုံးေနထုိင္ခြင့္မရၾကပါ။ သင့္တင့္ရာ ေက်ာင္းမ်ား သုိ႔ ေျပာင္းကာ သီတင္းသုံးေနထုိင္ ၾကသည္ကုိ ေတြ႔ ရပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္၁၉၉၅-တြင္ ေထာင္မွ လြတ္ျပီးေနာက္ (ႏုိင္ငံေရး ရဲေဘာ္ ေထာင္ထြက္)ကုိလြင္ေဇာ္ ၊မနီနီေ၀တုိ႔ ေရႊတိ၈ုံ ဘုရားရွိ သိမ္ၾကီးေစ်း ဓမၼာရုံေတာ္ ၾကီးတြင္ မ၈ၤလာ အခန္းအနားက်င္းပရာသုိ႔ ႏုိင္ငံေရး ေထာင္ ထြက္မ်ားႏွင့္ အတူ ၅ ေဆာင္တြင္ အတူ ေနခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္မ်ားအား မဂၤလာဦး တရား ခ်ီးျမွင့္ရန္ ၾကြ ေရာက္လာၾကသည္ကုိ အထူးၾကည္ညိဳ ဖြယ္ ျပန္ေတြ ႔ရ ပါသည္။ ထုိပြဲသုိ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္လဲ လာေရာက္ခ်ီးျမွင့္အားေပး ပါသည္။


ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံေရး ေထာင္ထြက္မ်ား ဆရာေတာ္မ်ား ရွိရာ ေက်ာင္းမ်ားသုိ႔ လုိက္သြားျပီး ဂါရ၀ျပဳၾက လွ်င္လည္း ေၾကာက္ရြံ ့စိတ္ အလ်ဥ္း မျပဘဲ ႏုိင္ငံေရး ဒီမုိနတီမ်ားကုိ ၾကည္ရႊင္ေသာ ၊ခြန္အားျပည့္ေသာ အျပဳံးမ်ားျဖင့္ လက္ခံၾကကာ တတ္ႏုိင္သမွ် ေကၽြးေမြးျပီး အျပန္တြင္ ေငြေၾကးေထာက္ပန္႔မွဳ မ်ား လည္း ရွိပါသည္။ထုိစဥ္ ၁၉၉၄ ေထာင္မွ လြတ္စဥ္ ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး တြင္ ေခါင္ေးဆာင္လွဳပ္ရွားမွဳေၾကာင့္ ယခု အေမရိကန္တြင္ ေရာက္ရွိ လာေသာ ဆရာေတာ္ အသွ်င္ပညာေဇာတမွ ကၽြန္ေတာ္ အား -၁၀၀၀ က်ပ္ စာအိပ္တြင္ပိတ္ျပီး “ခင္ဗ်ားတုိ႔ လူေတြက လုပ္ငန္းဂြင္ပ်က္ေန ၊ေပ်ာက္ ေန ၾကတယ္။မျငင္းနဲ႔။” ဆုိျပီး မိန္႔ကာ ေထာက္ပန္႔ ကူညီသည္ကုိ တသက္ မေမ့ႏုိင္ပါ။ထုိစဥ္က ရန္ကုန္တြင္ ဆီ တပိႆာသည္ ၁၈၀ က်ပ္သာရွိ ပါ သည္။


ဆရာေတာ္မ်ားအား“အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္တုိ႔က လွဴရမွာ ေျပာင္းျပန္ ျဖစ္ေနျပီ၊ တပည့္ေတာ္တုိ႔က လွဴ ရမွာပါဘုရား” ဆုိ ေတာ့“က်ဳပ္တုိ႔က သာသနာေတာ္မွာ ဘာမွ မေျပာင္းလဲဘူး၊လူေတြဟာ အလုပ္ျပဳတ္ၾက။ အစုိးရ ေနာက္လုိက္ေတြက အေနွာက္ အယွက္ေပးတာ မ်ားမ်ားခံေနရတာ၊ က်ဳပ္တုိ႔ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ပါတယ္ ဒကာေတာ္ ”လုိ႔ ျပန္ မိန္႔ေလ့ရွိၾကပါတယ္။
“တပည့္ေတာ္တုိ႔လာလုိ႔ ဆရာေတာ္တုိ႔ အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္ေနရင္ ေျပာပါ မိန္ ႔ပါဘုရား၊ အသြားအလာ ဆင္ျခင္ပါမယ္ ဘုရား” လုိ႔ ေလွ်ာက္ေတာ့ “ ဒကာ က်ဳပ္တုိ႔က အစုိးရ လစာ စားေနတဲ့ သူေတြလည္း မဟုတ္ ဘူး၊ ျပဳတ္စရာ အလုပ္လဲ မရွိဘူး၊ ျပည္သူ႔ လွဴတာ စားျပီး ျပည္သူ ႔ အေထာက္ပန္႔ နဲ႔ သာသနာ အက်ိဳး၊ တုိင္းျပည္အက်ိဳး ေဆာင္ရြက္ေနတာ၊ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ အတြက္ စုိးရိမ္ စရာ၊ ေၾကာက္လန္႔ စရာ မရွိပါဘူး၊ ဒကာ ေတာ္တုိ႔လည္း တုိင္းျပည္ေကာင္းက်ိဳး ေအာင္ျမင္တဲ့အထိ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ ၾကပါေစ၊ ” လုိ႔ မိန္႔ တာ ကုိ နားထဲမွာ အျမဲ စြဲ ၾကားေနပါတယ္။


ဒီေတာ့ အေရးအခင္း ရွစ္ေလးလုံး ကာလမွာ၊ ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးမွာ ဆရာေတာ္မ်ား ပါ၀င္မွဳကုိ ျပည္သူေတြ ျမင္ရေတာ့ လူထုက“ ျပည္သူ႔ ဘုန္းဘုန္း၊ ဒုိ႔ ဘုန္းဘုန္း”လုိ႔ ေထာက္ခံ ခ်ီးၾကဴးသံဟာ ျမန္မာ့ သမုိင္းမွာ စြဲျမဲ ေနမယ္လုိ႔ ယုံၾကည္ေနမိ ပါ ေတာ့တယ္။

No comments:

Post a Comment