Saturday, May 28, 2011

ေဇယ်ာေသာ္၏ သူရဲေကာင္း

ဖနိဒါ မဇၥ်ိမ
ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ အဆိုေတာ္ တူပက္ရွာကူး Tupac Shakur သည္ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္၌ အေမရိကန္တြင္လူဆိုးဂိုဏ္းအခ်င္းခ်င္း ပစ္ခတ္ရာမွ ေသနတ္ထိမွန္ေသဆံုးခဲ့သည္။ ယင္းသည္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကင္းမဲ့ေနသည့္ လူမည္းလမ္းသူရဲဂိုဏ္းမ်ား၏ တကယ့္သရုပ္မွန္ႏွင့္ သူလို ေငြၾကယ္ပြင့္တို႔အၾကား ပဋိပကၡ တနည္းအားျဖင့္ အာဖရိကန္ႏြယ္ဖြား အေမရိကန္လူမ်ဳိး အဆိုေတာ္ က်င္လည္ရာ ငရဲဘံု၏ အစိတ္အပိုင္း တရပ္လည္း ျဖစ္သည္။

ရွာကူး ေသဆံုးစဥ္က ေဇယ်ာေသာ္မွာ ၁၅ ႏွစ္သားသာ ရွိေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအေမရိကန္ ရက္ပါႏွင့္ သူ၏ ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ ဂီတအမ်ဳိးအစားသည္ ကမၻာ့တဖက္ျခမ္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ လမ္းမမ်ားေပၚတြင္ က်င္လည္က်က္စားေနေသာ ျမန္မာလူငယ္ေလးအေပၚလည္း ႀကီးမားစြာ ၾသဇာသက္ေရာက္ခဲ့သည္။

ယခုေတာ့ သူတို႔တြင္လည္း ရက္ပ္ဂီတ ၾကြပ္ဆတ္ဆတ္စာသား ေထာင္ စသည္တို႔ လူမည့္ရက္ပ္ အဆိုေတာ္လိုပင္ တေပါင္းတစည္းတည္း တည္ရွိေနၿပီျဖစ္သည္။

လူငယ္ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းတခုတြင္ ပါ၀င္မႈ၊ ႏိုင္ငံျခားေငြေၾကး ကိုင္ေဆာင္မႈတို႔ျဖင့္ ေထာင္ဒဏ္ ၆ ႏွစ္ ခ်မွတ္ခံခဲ့ရၿပီး၊ ၂ ႏွစ္ခြဲခန္႔ ေထာင္ထဲေနခဲ့ရၿပီးေနာက္ ေမလ ၁၇ ရက္ေန႔တြင္ သူလြတ္လာခဲ့ကာ လြတ္လပ္မႈကို ေပ်ာ္ရႊင္ျမဴးတူးစြာ ခံစားေနခဲ့သည္။ သူ႔သူရဲေကာင္း ရွာကူးက လိင္မႈကိစၥျဖင့္ ေထာင္က်ခဲ့ေသာ္လည္း သူကမူ ဒီမိုကေရစီေရး တက္ၾကြလႈပ္ရွားသူမ်ားက ျမင့္ျမတ္သည့္ အေရးေတာ္ပံုဟု ယံုၾကည္ၾကသည့္ စစ္အစိုးရ၏ အုပ္စိုးပိုင္ခြင့္ကို စိန္ေခၚမႈျဖင့္ ေထာင္ဒဏ္က်ခံခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။

ေဇယ်ာေသာ္သည္ ေထာင္မွ လြတ္လာၿပီးေနာက္ သူ႔မိသားစုႏွင့္ ျပန္လည္ဆံုဆည္းခဲ့သည္။ သူသည္ ျမန္မာအစိုးရ၏ `လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္´ ဟု ေခၚဆိုေသာ အမိန္႔ျဖင့္ လြတ္ေျမာက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ အမွန္စင္စစ္မႈ အဆုိပါအက်ဥ္းသား ၁၄၆၀၀ သည္ သူတို႔ျပစ္ဒဏ္မ်ားမွ တႏွစ္သာ ေလွ်ာ့ေပါ့သက္သာခြင့္ ရခဲ့ၾကသည္။

လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္စုႏွစ္တခုေက်ာ္ သူ ရက္ပ္သီခ်င္းမ်ား စဆိုစဥ္၊ လူငယ္မ်ား၏ မေက်မနပ္ သံစဥ္မ်ားကို ဖြဲ႔ဆိုသီက်ဴးေနစဥ္ ဤ အသက္ ၃၀ အရြယ္ရွိ အဆိုေတာ္သည္ တေန႔တြင္ သူလည္း ႏိုုင္ငံတကာ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ အဖြဲ႔၏ ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ အက်ဥး္ခ်ခံရသူမ်ား ဆိုသည့္ စာရင္းတြင္ သူလည္း ပါ၀င္လာလိမ့္မည္ဟု သူမသိခဲ့ေပ။

အားလံုးသည္ အျပစ္မဲ့စြာ ျဖစ္ေပၚခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ `က်ေနာ့္အိပ္မက္ေတြထဲက တခုက အဆိုေတာ္ ျဖစ္ခ်င္တာပဲ´ ဟု ေဇယ်ာေသာ္က မဇၩိမကို ေျပာသည္။ `က်ေနာ္ ငယ္ငယ္တုန္းက အေဖက က်ေနာ့္ကို စႏၵရားသင္ခိုင္းတယ္။ က်ေနာ္လည္း သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔အတူ စိတ္မပါ့တပါနဲ႔ တီးေနရတာပဲ။ ေနာက္ေတာ့ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ မတီးျဖစ္ေတာ့ဘူး´ ဟု သူက ေျပာသည္။ သို႔ေသာ္ ကဗ်ာႏွင့္ အႏုပညာလိုပင္ ဂီတကို သူစြဲသြားခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။

ဆယ္ေက်ာ္သက္ အရြယ္ကတည္းက ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ဂီတ၏ `ဖမ္းစား´ျခင္းကို ခံခဲ့ရသည္ဟု သူက ေျပာသည္။ သူရသမွ် မုန္႔ဖိုးေလးကို သီခ်င္းအယ္လ္ဘမ္မ်ား၊ ႏိုင္ငံျခားဂီတ အယ္လ္ဘမ္မ်ား ၀ယ္ယူရာတြင္ သံုးစြဲခဲ့သည္။ `စာသားေတြကို နားမလည္ေပမယ့္ ဒီ အယ္လ္ဘမ္ေတြကို က်ေနာ္ႀကိဳက္တယ္´ဟု သူက ေျပာသည္။

ထိုအထဲမွ အယ္လ္ဘမ္တခုကို သူသေဘာက်သြားသည္။ ထိုအယ္လ္ဘမ္တြင္ သီခ်င္းကို ဆိုထားျခင္း မဟုတ္ဘဲ ရြတ္ေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ `ဒီလိုဂီတအမ်ဳိးအစားကို က်ေနာ္ အရမ္းခိုက္သြားတယ္။ ဒါနဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြကို ေမးၾကည့္ေတာ့ ဒါရက္ပ္အမ်ဳိးအစားလို႔ ေျပာၾကတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ က်ေနာ္ ရက္ပ္အယ္လ္ဘမ္ေတြ ထုတ္ျဖစ္သြားတာပဲ။ တျခား ရက္ပ္အယ္လ္ဘမ္ေတြကိုလည္း နားေထာင္ျဖစ္ေသးတယ္။ က်ေနာ္မွတ္မိသေလာက္ Niggaz With Attitude နဲ႔ Dr. Dre ရဲ့ The Chronic တို႔ကို နားေထာင္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအယ္လ္ဘမ္ေတြ နားေထာင္ၿပီး က်ေနာ္လည္း ရက္ပ္ဂီတအေၾကာင္း နားလည္သြားပါတယ္´ ဟု သူက ေျပာသည္။

ေဇယ်ာေသာ္ ရွင္းျပသည့္အတိုင္းဆိုလွ်င္ သူ႔ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ဂီတသည္ အာဖရိကႏြယ္ဖြား အေမရိကန္လူမ်ဳိး အသိုင္းအ၀ိုင္း၏ ၁၉၇၉ ခုႏွစ္ကာလက ဂီတကို အေျခခံေပၚထြက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ `နီဂ႐ိုး´ ဆိုသည့္ စကားလံုးက ေစာ္ကားသလို ျဖစ္ေနသျဖင့္ သူတို႔က သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ `နစ္ဂါ´ ဟု ေခၚၾကသည္ဟု သူက ေျပာသည္။ သူတို႔ကို ႏွိမ္ခ်ေစာ္ကားသလို ျဖစ္ေနသည့္ စကားလံုးကို သူတို႔အသိုင္းအ၀ိုင္းကို ရည္ညႊန္းသည့္ စကားလံုးအျဖစ္ ေျပာင္းလဲခဲ့ၾကသည္။

`ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ဂီတဟာ သူတို႔အေပၚ လူမ်ဳိးေရးအရ ခြဲျခားႏွိမ္ခ်တာကို ေဒါသထြက္ေနတဲ့ လူမည္းလူငယ္ေတြရဲ႕ ေဒါသက အေျခခံေပၚထြက္လာတာပဲ။ ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ဂီတရဲ႕ အႏွစ္သာရက အဖိႏွိပ္ခံေတြရဲ႕ ခံစားခ်က္ေတြကို ေဖာ္ထုတ္တာပဲ။ ေစတနာပါတဲ့ သေဘာထားေၾကာင့္ ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ဂီတရဲ႕ အရည္အေသြးဟာ ေတာက္ေျပာင္လာတယ္လို႔ က်ေနာ္ ထင္ပါတယ္´ ဟု သူက ေျပာသည္။

ရက္ပ္၊ ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ဟု အျပန္အလွန္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေခၚေနၾကေသာ ဂီတသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အေစာပိုင္းက ေပၚပင္ဂီတအျဖစ္သာ ေပၚလာခဲ့ၿပီး၊ လူငယ္မ်ား ႏွစ္သက္စြဲလမ္းလာၾကေသာ ဂ္ီတအမ်ဳိးအစားလည္း ျဖစ္သည္။ အထူး ေရပန္းစားလာခဲ့သည္မွာ ၁၉၉၂-၉၃ ခုႏွစ္တြင္ ျဖစ္သည္ဟု သူက ေျပာသည္။

`အဲဒီႏွစ္ေတြမွာ လူငယ္ေတြက မနက္ပိုင္းမွာ ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္သီခ်င္းေတြ ဖြင့္ၿပီး ဘရိတ္ဒန္႔စ္ ကၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ဂီတက ပ်င္းစရာ ေကာင္းတယ္ဆိုၿပီး တျခား ဂီတအမ်ဳိးအစားေတြကို ေျပာင္းလဲသြားၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ အမ်ဳိးအစား ဂီတကိုပဲ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ ဆက္လုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ ဂီတရယ္လို႔ မသိဘူး။ ရက္ပ္ဂီတလို႔ပဲ သိေနတာ။ က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္း တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ဟဲဗီးေရာ့ခ္နဲ႔ ဟဲဗီးမက္တဲလ္ အမ်ဳိးအစားေတြဘက္ကို လိုင္းေျပာင္းသြားၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ရက္ပ္ဂီတကိုပဲ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ ဆက္လုပ္ေနခဲ့ၾကတယ္။ ရက္ပ္ဂီတေတြကို နားေထာင္ရင္း ရက္ပ္သီခ်င္းေတြစပ္ဖို႔ အာ႐ရံုရလာခဲ့တယ္´ ဟု သူက ေျပာသည္။

ေဇယ်ာေသာ္ (ဓာတ္ပံု - ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္)
ေဇယ်ာေသာ္ (ဓာတ္ပံု - ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္)
လူမည္း ရက္ပါႏွင့္ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား တူးပက္ရွာကူးကို ၾကည့္ၿပီး ေဇယ်ာေသာ္ ရက္ပ္ဂီတအတြက္ စ်ာန္၀င္သြားခဲ့သည္။ ရွာကူးက ဓာတ္ျပားခ်ပ္ေရ ၇၅ သန္းေက်ာ္ ေရာင္းခ်ခဲ့ရသူျဖစ္သည္။ သူအမွတ္တရ တင္ထားသည့္ ၀ဘ္ဆိုဒ္တြင္ သူ႔ကို ကဗ်ာဆရာ၊ တဲ့တုိး ဘြင္းဘြင္းေျပာတတ္သူ၊ ဥပကၡာျပဳခံထားရသူ အေမရိကန္ဆင္းရဲသားမ်ားဘက္မွ အေရးဆို တိုက္ပြဲ၀င္သူတဦးအျဖစ္ ေရးသားေဖာ္ျပထားသည္။ ေဇယ်ာေသာ္မွာလည္း ကဗ်ာဓာတ္ခံႏွင့္ ဆက္ဆံေရး ေျပျပစ္ေခ်ာေမြ႔သူ ဟူသည့္ အရည္အခ်င္း ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ရွာကူးကဲ့သို႔ လူဆိုးဂိုဏ္းမ်ားႏွင့္ ေသနတ္ခ်င္း ယွဥ္ပစ္ျခင္း၊ ပုလိပ္မ်ားႏွင့္ လိုက္တမ္းေျပးတမ္း ကစားျခင္း၊ ညဥ့္နက္နက္ ကားႏွင့္၀င္လာ ေသနတ္ႏွင့္ ပစ္သြားျခင္း ဆိုသည္မ်ားကို သူမလုပ္ခဲ့ေပ။ ဤအခ်က္မ်ားေၾကာင့္ပင္ အထင္ကရ အေမရိကန္ ရက္ပါတဦး အသက္ဆံုးရံႈးခဲ့ရသည္။

ေဇယ်ာေသာ္သည္ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ေႏွာင္ပိုင္းတြင္ အနဂၢ၊ ဟိန္းေဇာ္၊ ယန္ယန္ခ်မ္းတို႔ႏွင့္ ေပါင္းၿပီး ျမန္မာျပည္၏ ပထမဆံုး ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ ေတးဂီတအဖြဲ႔ျဖစ္သည့္ အက္ဆစ္ကို ဖြဲ႔စည္းတည္ေထာင္ခဲ့သည္။ ထုိႏွစ္တြင္ပင္ ပထမဆံုး အယ္လ္ဘမ္ျဖစ္သည့္ စတင္ျခင္း ကို ထုတ္ေ၀ခဲ့သည္။ ျမန္မာဂီတေ၀ဖန္သူမ်ား၏ အေျပာအရ ေပါက္သြားေသာ အေခြလည္း ျဖစ္သည္။ အေရာင္းရဆံုး သီခ်င္းေခြစာရင္းတြင္ ၂ လေက်ာ္ခန္႔ နံပါတ္ ၁ ေနရာ ခ်ိတ္ႏိုင္ခဲ့သည္။

အက္ဆစ္အဖြဲ႔လည္း တကယ္ပင္ ေပါက္သြားခဲ့သည္။ သူက ရန္ကုန္ရွိ အျခား ေရာ့ခ္ႏွင့္ ေပါ့ပ္ အဖြဲ႔မ်ားႏွင့္မတူ တမူကြဲျပားေနသည္။ အေပၚယံၾကည့္လွ်င္ေတာ့ လူမည္း ရက္ပ္ဂီတသမားမ်ားလို ေဘာင္းဘီပြ၊ တီရွပ္ပြပြႀကီးေတြ၀တ္၊ ေခါင္းေပၚတြင္ ေဘ့စ္ေဘာလ္ ဦးထုပ္ေဆာင္းထား၊ ေနကာမ်က္မွန္ တပ္ထားသည္ကို ေတြ႔ရမည္။ အေနာက္တိုင္း သတင္းစာမ်ားကမူ သူတို႔ရက္ပ္ဂီတသည္ စာသားအေနျဖင့္ ဘာမွ မထူးျခား၊ သာမန္မွ်သာ ျဖစ္ပါသည္ဟု ေျပာဆိုေ၀ဖန္ၾကေသာ္လည္း ျမန္မာျပည္တြင္ေတာ့ ျမန္မာျပည္သူမ်ား ခံစားေနရေသာ ဆင္းရဲဒုကၡတို႔ကို မလႊဲမေရွာင္သာ ေရးဖြဲ႔စပ္ဆိုလာၾကရသည္။

သည္ေတာ့လည္း အေ၀ဖန္မခံႏိုင္သည့္ စစ္အစိုးရေၾကာင့္ ဂီတသမားမ်ားလည္း အႏၱရာယ္ရွိလာေတာ့သည္။ အက္ဆစ္အဖြဲ႔က ပရိသတ္အမ်ားႀကီးကို ဖမ္းစားႏိုင္ခဲ့သည္။ သည္လိုႏွင့္ ေနာက္ထပ္ ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္အဖြဲ႔မ်ား ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ဂီတသမားမ်ား ေပၚထြက္လာခဲ့ၿပီး သူတို႔ကို ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ ပထမမ်ဳိးဆက္ဟု ေခၚၾကသည္။

`က်ေနာ္က အဆိုေတာ္။ ဒီေတာ့ က်ေနာ့္ပရိသတ္နဲ႔ ထိေတြ႔ေနရတာပဲ။ သူတို႔ခံစားေနရတာေတြ သူတု႔ိနာနာက်င္က်င္ ခံစားေနရတာေတြကိုလည္း သိလာရတာေပါ့။ ဒါနဲ႔ သူတို႔အတြက္ က်ေနာ္ ဘာမ်ား လုပ္ေပးႏိုင္မလဲလို႔ စဥ္းစားၾကည့္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးထဲမွာ က်ေနာ္တတ္ႏိုင္သေလာက္ ၀င္လုပ္ခဲ့တာပဲ´ ဟု သူက ေျပာသည္။

ထိုျမန္မာရက္ပါေလးသည္ သူ႔ပရိသတ္ထံ အေရာက္သြားႏိုင္မည့္ နည္းလမ္းကို ရွာေဖြေတြ႔ရွိသြားခဲ့သည္။ `က်ေနာ္တို႔လူငယ္ေတြဟာ တရားမွ်တမႈအတြက္ ေတာင္းဆိုတိုက္ပြဲ၀င္တဲ့ ေနရာမွာ ဦးေဆာင္ပါ၀င္သင့္တယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ တရားမွ်တမႈ မရွိတာကို မ်က္ႏွာလႊဲခဲပစ္ လုပ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အသည္းမမာဘူး။ ဒါနဲ႔ပဲ က်ေနာ္ ႏိုင္ငံေရးထဲ ေရာက္လာခဲ့တာပဘဲ။ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္လည္း ျမန္မာျပည္သားတေယာက္ ျဖစ္ေနေတာ့ သူတို႔ခံစားခ်က္ေတြ၊ သူတို႔နာက်င္မႈေတြကို အေတာ္ၾကာၾကာ စဥ္းစားခံစားေနမိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ႏိုင္ငံေရးထဲ ပါ၀င္လုပ္ကိုင္ဖို႔က်ေတာ့ အေတာ္အခ်ိန္ယူ စဥ္းစားရေသးတယ္။ ငါ တကယ္စြန္႔လႊတ္ႏိုင္ရဲ႕လားဆိုတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္ေမးေနရေသးတယ္´။

လူရႊင္ေတာ္ဇာဂနာ လုပ္ကိုင္ေနသည့္ HIV ပိုးရွိ မိဘမဲ့ကေလးမ်ားအတြက္ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေပးေနသည့္ ကုသိုလ္ျဖစ္ အဖြဲ႔အစည္းတခုအတြက္ ေဇယ်ာေသာ္သည္ ကဗ်ာဆရာ ေစာေ၀၊ ေအာင္ေ၀းတို႔ႏွင့္အတူ တြဲကာ ရံပံုေငြရွာေဖြေပးခဲ့သည္။ အျခားရက္ပ္ပါတဦးျဖစ္သည့္ ငဲငဲႏွင့္အတူ အဆိုပါကေလးမ်ားကို အဂၤလိပ္စာ သြားသင္ေပးခဲ့သည္။ လူရႊင္ေတာ္ဇာဂနာသည္ ယခုအခါ ေထာင္ဒဏ္က်ခံေနရသည္။

ဆူညံစြာ ေအာ္ဟစ္အားေပးေနသည့္ ပရိသတ္ႀကီးကို ထိန္းထားရင္း ေဇယ်ာေသာ္အဖို႔ ဓားသြားေပၚ လမ္းေလွ်ာက္ေနရသလို ျဖစ္ေနသည္။ သူ႔သီခ်င္းစာသားမ်ား ဆင္ဆာမွ လြတ္ပါ့မလားဟု ပူပန္ေနရသည္။ သို႔ေသာ္ သူလြတ္ခဲ့ပါသည္။

ထိုသို႔ေသာအားျဖင့္ စစ္အစိုးရကို သံဃာေတာ္မ်ား ဦးေဆာင္ကာ လမ္းမမ်ားေပၚ ထြက္ဆႏၵျပခဲ့ၾကသည့္ ၂၀၀၇ စက္တင္ဘာ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးကာလ ေရာက္လာသည္။

သူသည္ ဂီတပြဲမ်ား၊ သီခ်င္းမ်ားမွတဆင့္ ျပည္သူလူထုႏွင့္ ဆက္စပ္မိခဲ့သည္ဟု လူငယ္ရက္ပါ ေငြၾကယ္ပြင့္ေလးက ေျပာသည္။ သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြ႔ံၿဖိဳးေရးေကာင္စီဆိုသည့္ ျမန္မာစစ္အစိုးရက လူထုဆႏၵျပပြဲမ်ား၊ လူထု၏ ေမွ်ာ္လင့္တမ္းတခ်က္မ်ားကို ရက္စက္စြာ ေခ်မႈန္းလိုက္ေသာအခါ စင္တင္ဂီတပြဲမ်ားတြင္ ေတးသီခ်င္း သီဆိုေန႐ံုမွ်ျဖင့္ မရေတာ့ပါ။

အျခား တက္ၾကြလႈပ္ရွားသူ ၃ ဦးႏွင့္အတူ Generation Wave (GW) ဆိုသည့္ အဖြဲ႔ကို ေဇယ်ာေသာ္သည္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလအတြင္း ဖြဲ႔စည္းထူေထာင္ခဲ့သည္။ အေျပာင္းအလဲအတြက္ လံႈ႔ေဆာ္စည္း႐ံုးသည့္ လူငယ္လႈပ္ရွားမႈေလးတခု ျဖစ္သည္။ ကားမ်ားတြင္ CNG စတစ္ကာမ်ား ကပ္သည့္ လႈပ္ရွားမႈကို စတင္စည္း႐ံုးလံႈ႔ေဆာ္ခဲ့သည္။ ခပ္ေထ့ေထ့ ေျပာဆိုစည္း႐ံုးသည့္ လႈပ္ရွားမႈတခုျဖစ္သည္။ သာမန္အားျဖင့္ CNG ဆိုသည္မွာ ဖိသိပ္ထားေသာ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ဟု အဓိပၸာယ္ရေသာ္လည္း သူတု႔ိဆိုလိုသည္မွာမူ အစိုးရသစ္ အေျပာင္းအလဲ Change New Government ဟူ၍ ျဖစ္သည္။

ထိုအေျပာင္းအလဲ တိုက္ပြဲအတြက္ ရမ္ဘိုကိုလည္း သူတို႔လႈပ္ရွားမႈထဲ ဆြဲသြင္းခဲ့သည္။ ရမ္ဘို ၄ အပါအ၀င္ စစ္အစိုးရ ဆန္႔က်င္ေရး ဇာတ္ကားမ်ားကို ကူးယူျဖန္႔ခ်ိခဲ့သည္။ ဤ ရမ္ဘို ၄ ဇာတ္ကားကို ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလအတြင္း ႐ံုတင္ခဲ့ၿပီး၊ မင္းသားစတားလံုးက ကရင္ျပည္နယ္အတြင္း ျမန္မာအစိုးရစစ္တပ္ကို လိုက္လံတိုက္ခိုက္ပံုမ်ား ႐ိုက္ကူးထားသည္။ ျမန္မာအာဏာပိုင္မ်ားကမူ ျမန္မာစစ္သားမ်ားကို ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္ေသာ လူသတ္သမားမ်ား၊ မုဒိမ္းေကာင္မ်ားအျဖစ္ ပံုေဖာ္႐ိုက္ကူးထားသည့္ ထိုဇာတ္ကားအား ျပသခြင့္မျပဳဘဲ ပိတ္ပင္ခဲ့သည္။ ထိုဇာတ္ကားသည္ ကရင္မ်ားအၾကားတြင္ အထူး လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့သည္။ `ဘာမွမရဘဲ ေနရတာထက္စာရင္ တခုခုရေအာင္ တိုက္ရင္းေသမယ္´ ဆိုသည့္ စကားကို အလြန္ခိုက္သြားခဲ့ၾကသည္။

ျမန္မာတပ္မေတာ္သားမ်ားကို ရမ္ဘိုက သဲသဲမဲမဲ ပစ္ခတ္ႏွိမ္နင္းပံုမွာ ေနာက္ဆံုး ေကာက္႐ိုးတမွ်င္ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ထိုကားေမွာင္ခို ခိုးကူးေခြမ်ား ျဖန္႔ခ်ိၿပီး သိပ္မၾကာခင္ပင္ ေဇယ်ာေသာ္လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ စားေသာက္ဆိုင္တဆိုင္အတြင္း ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ မတ္လ ၁၂ ရက္ေန႔တြင္ ဖမ္းဆီးခံခဲ့ရသည္။ ပြဲၿပီးသြားပါၿပီ။ ဘူးေပၚသလို ေပၚသြားပါၿပီ။ သူက ပြင့္လင္းစြာ ထုတ္မေျပာေသာ္လည္း ႏိုင္ငံတကာ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္အဖြဲ႔ AI ကမူ စစ္ေၾကာေရးကာလအတြင္း သူ႐ိုက္ႏွက္ခံခဲ့ရသည္ဟု ဆိုသည္။

သူ႔ကို စီရင္ခ်က္မခ်မီေလးတြင္ `က်ေနာ္ စိတ္မေကာင္းဘူး။ စိတ္မေကာင္းတာက က်ေနာ့္ကို ေထာင္ခ်လို႔ မဟုတ္ဘူး။ ဒီအေၾကာင္းေတြကို စဥ္းစားမိရင္ တိုင္းျပည္နဲ႔လူထုရဲ႕ အနာဂတ္ကို ေတြးမိၿပီး စိတ္မေကာင္းျဖစ္တာ´ ဟု သတင္းေထာက္မ်ားကို ေျပာခဲ့သည္ဟု သတင္းမ်ားက ဆိုသည္။

`ကိုယ္မႀကိဳက္တာကို ကန္႔ကြက္ပယ္ခ်ရဲတဲ့ စိတ္ကို ေမြးၾကပါ။ မွန္တာကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း မေထာက္ခံရဲရင္ေတာင္မွ မွားေနတာကို မေထာက္ခံၾကပါနဲ႔´ ဟု လူထုထံ အမွာစကားကို သတင္းေထာက္မ်ားမွတဆင့္ သူေျပာၾကားခဲ့သည္။

သူ႔ကို ထုိႏွစ္ ႏို၀င္ဘာ ၂၀ ရက္ေန႔တြင္ ဥပေဒအမွတ္ ၆-၈၈ ျဖစ္ေသာ အသင္းအဖြဲ႔ ဥပေဒ၊ ႏိုင္ငံျခားေငြ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၄ (၁) တို႔ျဖင့္ တရားစြဲတင္ခဲ့သည္။ ေထာင္ဒဏ္ ၆ ႏွစ္ အျပစ္ေပးခဲ့သည္။ ေနာင္တြင္ အဆိုပါေထာင္ဒဏ္ကို ၄ ႏွစ္သို႔ ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့သည္။ သူႏွင့္အတူ အဖမ္းခံရေသာ အက္ဆစ္အဖြဲ႔သား ယန္ယန္ခ်မ္းလည္း ေထာင္ဒဏ္ အျပစ္ေပးခံခဲ့ရသည္။

ေထာင္တြင္း အက်ဥ္းသားဘ၀က ၾကမ္းတမ္းသည္။ သူ႔လို ဂီတျဖင့္ ႀကီးျပင္းလာေသာ လူငယ္အဆိုေတာ္ တဦးအေနျဖင့္ သီခ်င္းနားမေထာင္ရဆိုသည့္ တားျမစ္ပိတ္ပင္ခ်က္သည္ အလြန္ျပင္းထန္ၾကမ္းတမ္းလွသည္။ `က်ေနာ္တို႔က ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားဆိုေတာ့ အထူးေဆာင္မွာ ေနရတယ္။ တျခားအက်ဥ္းသားေတြ TV ၾကည့္လို႔ရေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔က မၾကည့္ရဘူး´။

သို႔ေသာ္ ထုိဂီတသမားေလးကို တိတ္တိတ္ေနခုိင္း၍ မူမရပါ။ `က်ေနာ္ကေတာ့ ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ သီခ်င္းေတြကို ဆိုတာပဲ။ ေထာင္ထဲမွာ က်ေနာ္ ျပန္သံုးသပ္တာေတြ လုပ္တယ္။ ဘယ္သီခ်င္းကို ငါတကယ္ႀကိဳက္တာလဲ။ ဘယ္သီခ်င္းကို ငါအလြတ္ရလဲ။ ဘယ္သီခ်င္း စာသားကို ငါတကယ္နားလည္သလဲ ဆိုတာေတြေပါ့´ ဟု သူက မဇၩိမကို ေျပာသည္။

ေဇယ်ာေသာ္က ေထာင္တြင္းတြင္ အခ်ိန္ကို အက်ဳိးရွိစြာ အသံုးခ်သည္။ `ေထာင္ထဲေနရတာ ေကာင္းတာလည္း ရွိတယ္၊ ဆိုးတာလည္း ရွိတယ္။ က်ေနာ္က အခ်က္ ၃ ခ်က္ပါတဲ့ ေတာင္းဆိုမႈကို လုပ္ခ်င္တယ္။ အက်ဥ္းေထာင္ အရာရွိေတြကို က်ေနာ္က ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ဆက္ဆံပါလုိ႔ ေျပာတယ္။ အက်ဥ္းသားေတြကို အျပန္အလွန္ ေလးစားမႈနဲ႔ ဆက္ဆံပါ။ ျဖစ္လာတာေတြကိုလည္း တာ၀န္ယူပါလို႔ က်ေနာ္ သူတို႔ကို ေျပာခဲ့တယ္။ ဒီေတာင္းဆိုခ်က္ေတြကို အက်ဥ္းေထာင္ အာဏာပိုင္ေတြက ျဖည့္ဆီးေပးႏိုင္ခဲ့မယ္ဆိုရင္  အက်ဥ္းေထာင္အေျခအေနဟာ အခုထက္စာရင္ အမ်ားႀကီး ပိုေကာင္းလာမွာပဲ´ ဟု သူက ေျပာသည္။

ဒီေန႔ေတာ့ ျမန္မာရက္ပါ လူငယ္ေလး လြတ္လာပါၿပီ။ သို႔ေသာ္ သူ႔အေတြးမ်ားကေတာ့ အက်ဥ္းေထာင္ သံတိုင္မ်ား ေနာက္တြင္ က်န္ရစ္ခဲ့ေသာ သူႏွင့္ဘ၀တူ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားထံ ေရာက္ေနသည္။ သူတို႔က်ခံေနရေသာ ျပစ္ဒဏ္မ်ားကေတာ့ မကုန္ဆံုးေသးေပ။



No comments:

Post a Comment