Thursday, August 19, 2010

တမ်ိဳးသားလံုးအေရးကို သံဃာေတြ လ်စ္လ်ဴမ႐ႈႏိုင္ဘူး

ဧရာ၀တီ
လာမည့္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ရဟန္းသံဃာ မ်ား၏ အခန္းက႑၊ ရဟန္း သံဃာမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး ၾသဇာ၊ ရဟန္း သံဃာမ်ား ႏိုင္ငံေရး လုပ္သင့္ မလုပ္သင့္ စသည့္ သံဃာႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္းကို သာသနာ့ ဥေသွ်ာင္အဖြဲ႔ (ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕) တာဝန္ခံ ဆရာေတာ္ အရွင္ဇဝနကို ဧရာဝတီသတင္းေထာက္ မင္းႏိုင္သူက ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းထားပါသည္။ အရွင္ဇဝနသည္ ပဲခူး၊ မႏၲေလး၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တို႔ရွိ စာသင္တိုက္မ်ားတြင္ ပညာသင္ၾကားၿပီး ဓမၼာစရိယဘြဲ႔ရရွိခဲ့သည္။

uzawana interview၁၉၈၈ အေရး အခင္းတြင္ ရန္ကုန္မွ ဒိုက္ဦးၿမိဳ႕သို႔ျပန္၍ သပိတ္ေမွာက္ လုပ္ငန္းမ်ား တာဝန္ယူ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းၿပီးေနာက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ ျပန္လာၿပီး ၁၉၈၉ တြင္ ေရႊျပည္သာၿမိဳ႕တြင္ ေရႊျပည္သာ ပရိယတၳိ စာသင္တိုက္ကို တည္ေထာင္ခဲ့သည္။ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ ပတၱနိကုဇၨန ကံေဆာင္ရာတြင္ ပါဝင္ခဲ့သည္။ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုင္ရာ ကုလသမဂၢ အထူးကိုယ္စားလွယ္ ပါေမာကၡ ယိုဇို ယိုကိုတာ ကို သြားေရာက္ေတြ႔ဆံုၿပီး လူ႔အခြင့္အေရး ကိစၥမ်ားကို တိုင္ၾကားခဲ့ေသာေၾကာင့္ အဖမ္းခံရကာ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္တြင္ ေထာင္ဒဏ္ ၁၉ ႏွစ္ အခ်ခံခဲ့ရသည္။ အင္းစိန္ေထာင္၊ သာယာဝတီေထာင္၊ ေတာင္ငူေထာင္မ်ားတြင္ ေနခဲ့ရၿပီး ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာတြင္ ျပန္လည္ လြတ္ေျမာက္လာသည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ ၂၀၁၀ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းတြင္ ေရာက္ရွိလာခဲ့သည္။


အသံဖိုင္ရယူရန္
uzawa...view.mp3 6074 kb .mp3
ေမး ။   ။ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပမယ့္ေန႔ကုိ နအဖအစုိးရဘက္က ေၾကညာလုိက္ၿပီဘုရား။ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ သံဃာေတာ္ေတြေတာ့ မဲဆႏၵေပးခြင့္ မရွိဘူးေပါ့ေလ။  ဒီေရြးေကာက္ပြဲအေပၚမွာ သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕ သဘာထားက ဘယ္လုိရွိတယ္ဆုိတာ သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။

ေျဖ ။   ။ ၁၉၄၇ အေျခခံဥပေဒမွာမွ သံဃာေတြ ႏုိင္ငံေရးမွာ ပါ၀င္ပတ္သက္ခြင့္ မရွိဘူးဆုိတာ ပါလာတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ မတုိင္မီ အဂၤလိပ္ လက္ထက္ကတည္းက သံဃာေတြဟာ ဒကာ၊ ဒကာမေတြရဲ႕ အေရးကိစၥေတြမွာ ကုိယ္က်ဳိးစြန္႔ၿပီး လုပ္ခဲ့ၾကတာ။ သမုိင္း အဆက္ဆက္မွာလည္း ရွိခဲ့တယ္။ အခုလည္း ရွိေနတယ္။ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲဟာ တႏုိင္ငံလုံး အေရးကိစၥႀကီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္ေတြအေနနဲ႔ ဘယ္လုိမွ လ်စ္လွွ်ဴရႈၿပီး ေနမွာမဟုတ္ဘူး။

ေမး ။   ။ တင္ပါ့။ လ်စ္လ်ဴရႈၿပီး ေနမွာမဟုတ္ဘူးဆုိေတာ့ သံဃာေတာ္ေတြဘက္က ဘာေတြေဆာင္ရြက္သြားမွာလဲ ဘုရား။

ေျဖ ။   ။ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္က အေတြ႔အႀကဳံေတြကုိ ျပန္ၾကည့္ရင္ သံဃာေတြ ဘာလုပ္ႏုိင္တယ္ဆုိတာကုိ ေတြ႔ရမယ္။ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲကုိ ဦးပဥၨင္းတုိ႔ ကုိယ္တုိင္လည္း ႀကဳံခဲ့ရတယ္။ ၁၉၉၀ တုန္းကလည္း သံဃာေတြဟာ မဲဆႏၵေပးရတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပခ်ိန္က သံဃာေတာ္ေတြ စာ၀ါပိတ္ခ်ိန္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဦးပဥၨင္းတုိ႔ ကုိယ့္ရပ္ရြာကုိ ျပန္ၾကတဲ့အခ်ိန္၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ၿမဳိ႕မွာေနခဲ့ဖူးတဲ့ သံဃာေတြအားလုံးဟာ အေတြးအျမင္ အေတြ႔အႀကဳံေတြ ရွိတယ္။ မ်က္စိပြင့္ နားပြင့္ရွိတယ္။ ကုိယ့္နယ္ကုိ ျပန္ေရာက္တဲ့ အခ်ိန္ၾကေတာ့ ဒကာဒကာမေတြဆီကုိ တအိမ္တက္ဆင္း လုိက္ၿပီးေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဘယ္ပါတီကုိေတာ့ မဲေပးသင့္တယ္ ဆုိတာေတြကုိ ပါတီ၀င္လုပ္သား မဟုတ္ေပမယ့္ ျပည္သူ႔အတြက္ အက်ဳိးရွိမယ့္ပါတီ မဲရဖုိ႔ လုပ္ေပးခဲ့တာေတြ ရွိတယ္။ ဒါေတြက ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲမွ မဟုတ္ဘူး။

တည္ၿမဲ သန္႔ရွင္းလက္ထက္ ေရြးေကာက္ပြဲေတြကတည္းက ျပည္သူလုိလားတဲ့ ပါတီေတြ ေအာင္ႏုိင္ေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေပးတဲ့ အစဥ္အလာေတြ ရွိခဲ့ၿပီးၿပီ။ အခုလုိ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲဆုိတဲ့ သမုိင္းအတြက္ အေရးႀကီးတဲ့အခ်ိန္။ ဒီဥစၥာႀကီးသာ အတည္ျဖစ္သြားၿပီး သက္၀င္လႈပ္ရွားသြားမယ္ဆုိရင္ တႏုိင္ငံလုံးရဲ႕ ဒုကၡဟာ ကမာၻဆုံးတဲ့အထိကုိ ခံစားရေတာ့မယ္ဆုိတာကုိ သေဘာေပါက္ထားၾကတဲ့ သံဃာေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနတယ္။ အဲဒီ သံဃာအမ်ားစုႀကီးက လ်စ္လ်ဴရႈၿပီး ေနမွာမဟုတ္ဘူး။ ႏုိင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈတုိင္းမွာလည္း သံဃာေတာ္ေတြဟာ ကုိယ့္ရဲ႕ အက်ဳိးစီးပြား မဟုတ္ေပမယ့္လို႔ ဒကာ၊ ဒကာမေတြရဲ႕ အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ဆုိရင္ အၿမဲတမ္း ေရွ႕တန္းကေန ကုိယ္က်ဳိးစြန္႔ၿပီး လုပ္ခဲ့တဲ့ အစဥ္အလာေတြရွိတယ္။ 

၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ဒကာ၊ ဒကာမေတြအေနနဲ႔ ဘယ္လုိပုံစံမ်ဳိးနဲ႔ ရပ္တည္သင့္တယ္၊ ဘာေတြလုပ္သင့္တယ္ ဆုိတာကုိ ဒကာ၊ ဒကာမေတြကို မၾကာခင္ ေျပာၾကမယ္။ မၾကာခင္ မဟုတ္ပါဘူး၊ အခုလည္း ေျပာကုန္ၾကပါၿပီ။ ဦးပဥၨင္းတုိ႔လုိ သံဃာ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြကလည္း ေျပာတယ္။ ျပည္တြင္းမွာ ရွိေနတဲ့ သံဃာေတြေပါ့။ ဥပမာ ေတာင္ဒဂုံက မေကြးေက်ာင္းတုိက္က ဆရာေတာ္တုိ႔ကလည္း ေျပာလာေနၿပီ။ ဒီလုိ အသံေတြလည္း ထြက္လာေနတယ္။ ဒါေတြက မီဒီယာေတြက လက္လွမ္းမီသေလာက္ တင္ျပထားတာေတြပဲ ရွိေသးတာ။  ဒီထက္မက ျဖစ္ေနတယ္ဆုိတာကုိ ဦးပဥၨင္းတုိ႔ အဆက္အသြယ္ေတြအရ ၊ ဦးပဥၨင္းတုိ႔နဲ႔ အၿမဲတမ္းထိေတြ႔ေနတဲ့ ျပည္တြင္း သံဃာေတြရဲ႕ ေျပာစကားေတြအရ၊ ဒကာ၊ ဒကာမေတြ ဘာေတြ လုပ္သင့္တယ္ဆုိတာကုိ သူတုိ႔ အမ်ားႀကီး အသိေပးထားၿပီးၾကၿပီ။

ေမး ။   ။ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲတုန္းက NLD တုိ႔လုိ လူထုအက်ဳိးစီးပြား ေရွးရႈမယ့္ ပါတီေတြ၊ လူထုႀကဳိက္ ပါတီေတြကုိ ျမင္ရေတြ႔ရတယ္။ ခုခ်ိန္မွာေတာ့ လူထုႀကဳိက္ ပါတီရယ္လုိ႔ မျမင္ေတြ႔ရဘူး။ လူထုကလည္း ဒီေရြးေကာက္ပြဲကုိ စိတ္၀င္စားဟန္ မျပဘူးဆုိေတာ့ သံဃာေတြအေနနဲ႔ ဒီ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ဘယ္လုိပုံစံနဲ႔ ေဆာ္ၾသလႈပ္ရွားမႈေတြ ေပးၾကမွာလဲဘုရား။

ေျဖ ။   ။ အခုအခါမွာ လူေတြအားလုံးေရြးရမွာက ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒႀကီး ပ်က္စီးသြားဖုိ႔ပဲ။ ဒီဥစၥာႀကီး အသက္၀င္သြားရင္  တသက္လုံး၊ တႏုိင္ငံလုံး ဒုကၡေတြ ေရာက္မယ္ဆုိတာကုိ အားလုံးက သိၿပီးေတာ့ ဒီေရြးေကာက္ပြဲကုိ ဆန္႔က်င္ဖုိ႔ကုိပဲ လုပ္ရမွာ။ ေရြးေကာက္ပြဲ ဆန္႔က်င္ေရးလုပ္ရမွာ ဆုိတာက အဓိကအားျဖင့္ မဲမေပးဖုိ႔ပဲ။ အခု NLD  လူငယ္ေတြ လုပ္ေနတဲ့ မဲမေပးဘဲ ေနႏုိင္ခြင့္ရွိတယ္ဆုိတာကုိ လူတုိင္းသိဖုိ႔ တတုိင္းျပည္လုံးအတြက္ အေရးတႀကီး လုိအပ္ခ်က္ ျဖစ္ေနၿပီ။ သံဃာေတြဟာ ဒီလုိအပ္ခ်က္အတုိင္းပဲ ကုိယ့္ဒကာ၊ ဒကာမေတြ မဲသြားမေပးၾကဖုိ႔ လုပ္ၾကဖုိ႔ရွိတယ္။ လုပ္လည္း လုပ္ေနၾကၿပီ။

ေမး ။   ။ တခ်ဳိ႕ေတြၾကေတာ့လည္း သံဃာနဲ႔ႏုိင္ငံေရး မအပ္စပ္ဘူးလုိ႔ ျမင္ၾက၊ ေျပာၾကတာေတြရွိတယ္။ ဒီအျမင္ေတြ အေပၚမွာ အရွင္ဘုရားရဲ႕ သေဘာထားက ဘယ္လုိရွိပါသလဲဘုရား။

ေျဖ ။   ။ ဦးပဥၨင္းတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာမွာ ေလာကတၳစရိယ၊ ဉာတတၳစရိယ၊ ဗုဒၶတၳစရိယ ဆုိတာေတြ ရွိတယ္ေလ။ ေလာကရဲ႕အက်ဳိး၊ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းရဲ႕ အက်ဳိး၊ ရပ္ရြာရဲ႕ အက်ဳိးေတြကုိ ဆည္းပူးရတယ္ဆုိတာ။ ဘုရားေတာင္မွ ေလာကရဲ႕အက်ဳိးကုိ လုပ္ခဲ့တာပဲ။ ပိဋကတ္သုံးပုံကုိ မေျပာပါနဲ႔ဦး၊  ငါးရာ့ငါးဆယ္ ဇာတ္နိပါတ္ေတာ္ေတြကုိ ဖတ္ဖူးတဲ့ သူေတြေတာင္မွ ဘုရားေလာင္းက သူ႔အေလာင္းေတာ္ ဘ၀တေလွ်ာက္လုံးမွာ သူ႔ရဲ႕အက်ဳိးစီးပြားကုိ လုပ္တာမဟုတ္ဘူး။ အမ်ဳိးသား အက်ဳိးစီးပြားေတြကုိပဲ လုပ္သြားတယ္ဆုိတာကုိ ေတြ႔ရလိမ့္မယ္။ သံဃာေတြ ႏုိင္ငံေရးလုပ္တယ္ဆုိတာက ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္လုပ္ဖုိ႔၊ အမတ္လုပ္ဖုိ႔၊ ရာထူးဌာနႏၲရ ယူဖုိ႔ဆုိတာေတြ တခုမွမပါဘူး။ သံဃာေတြ ႏုိင္ငံေရးလုပ္တယ္ဆုိတာ အမ်ဳိးသား အက်ဳိးစီးပြားအတြက္သာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေလာကတၳစရိယ စစ္စစ္ ျဖစ္တယ္။ အသန္႔ရွင္းဆုံး ႏုိင္ငံေရးလုပ္တာက ဘုန္းႀကီးေတြမွာပဲ ရွိလိမ့္မယ္လုိ႔ ဦးပဥၨင္း ယုံတယ္။

ေနာက္ၿပီး တဆက္တည္း ေျပာခ်င္တာက တခ်ဳိ႕ေတြက မဟာဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသကို ပမာတင္ၿပီး ဒီလုိ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြဟာ ႏုိင္ငံေရးမလုပ္ဘူးဆုိၿပီး ေျပာတာေတြရွိတယ္။ သူတုိ႔ဟာ ဆရာေတာ္ရဲ႕ စာအုပ္ေတြကုိ ဂဃနဏ ဖတ္ဖူးပုံမရဘူး။ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္တုန္းက ၂၀ ရာစုႏွစ္ အထူးခၽြန္ဆုံး လူသားေတြကို ေရြးခ်ယ္ဖုိ႔ဆုိၿပီး ႏုိင္ငံျခားကေန သမုိင္းပညာရွင္ ေဒါက္တာ သန္းထြန္း၊ ဦးထြန္းေအာင္ရွိန္နဲ႔ ေဒါက္တာ ခင္ေမာင္ညႊန္႔တုိ႔ကုိ ဖိတ္တယ္။ ဖိတ္ၿပီး သူတုိ႔ရဲ႕ အျမင္ေတြကုိေမးၿပီး ရာစုႏွစ္အတြင္း အထူးခၽြန္ဆုံး ပုဂၢဳိလ္အျဖစ္ ဆရာေတာ္ကုိ ေရြးခ်ယ္လုိက္တယ္။ အဲဒီလုိ ေရြးခ်ယ္တာ ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆုိရင္ ဆရာေတာ္ရဲ႕ စာေတြကုိ ၾကည့္လုိက္၊ သူဟာ ဘာသာေရးသက္သက္တင္ ေရးတာမဟုတ္ဘူး။ ျမန္မာျပည္ တျပည္လုံးရဲ႕ လူမႈေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးေတြ တုိးတက္ႀကီးပြားေစလုိတာ အမ်ားဆုံးေတြ႔ရတယ္။

သူရဲ႕တရားေတာ္ေတြမွာလည္း ဒါေတြေဟာေနတာ။ ဆရာေတာ္ ေဟာခဲ့တဲ့ တရားေတြဟာ တကယ့္ႏုိင္ငံေရးေတြပဲ။ ဆရာေတာ္ဟာ ဒကာ၊ ဒကာမေတြရဲ႕ အက်ဳိးစီးပြားကုိလည္း မ်ားစြာလုိလားတယ္။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ နံနက္ခင္း ၾသ၀ါဒမ်ားဆုိတဲ့ စာအုပ္ထဲမွာဆုိရင္ “ဘုန္းႀကီးတုိ႔ကေတာ့ေလ ျမတ္စြာဘုရားကုိ ဘုရားျဖစ္မွ ၾကည္ညဳိတာ မဟုတ္ဘူးတဲ့။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ဘ၀ကတည္းက သူ႕ရဲ႕စြန္႔လႊတ္ အနစ္နာခံခဲ့တာေတြကုိ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ကုိ ၾကည္ညဳိေနခဲ့တာ” တဲ့။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ဘ၀တုန္းက တရားေတြ က်င့္ေနတာမဟုတ္ဘူး။ အမ်ဳိးသား အက်ဳိးစီးပြားေတြကုိ လုပ္ေနခဲ့တာ။အဲဒီေတာ့ စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။ ဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသနဲ႔ ခုိင္းႏႈိင္းၿပီးေတာ့ သံဃာေတြ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ ႏွီးႏႊယ္တာကုိ ရႈတ္ခ်တဲ့လူေတြ အေနနဲ႔ ဒါကုိ စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။ ႏုိင္ငံေရး ေအးေအးေဆးေဆး ျဖစ္သြားၿပီဆုိရင္ေတာ့ ဘယ္ဘုန္းႀကီး၊ ဘယ္သံဃာမွ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ ပါ၀င္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ ကုိယ့္တရားကုိယ္ အားထုတ္မယ့္၊ ကုိယ့္ေက်ာင္းမွာကုိယ္ ေအးေအးေနမယ့္ ဘုန္းႀကီးေတြခ်ည္းပဲ။ အမတ္၀င္လုပ္မယ့္ ဘုန္းႀကီးတပါးမွ မရွိဘူးဆုိတာ ဦးပဥၨင္း ယုံၾကည္တယ္။

ေမး ။   ။ မၾကာေသးခင္ ရက္ပုိင္းအတြင္း ေရႊတိဂုံဘုရား ေျခရင္းမွာရွိတဲ့ ပဋိကတ္တုိက္ေတြက သံဃာေတြကို အာဏာပုိင္ေတြက ေနရာေရႊ႕ေျပာင္းခုိင္းတာေတြ ရွိတယ္။ ေနာက္ၿပီး မုံရြာက လယ္တီေက်ာင္းတုိက္၊ စိတၱသုခ ေက်ာင္းတုိက္တုိ႔ကုိ မီးရႈိ႕မယ့္လူေတြကုိ ေတြ႔ရတယ္။ စစ္ေတြက အရွင္ပညာစာရကုိလည္း ဖမ္းဆီးထားတဲ့အျပင္ ေက်ာင္းတုိက္ကုိပါ ခ်ိပ္ပိတ္တာေတြ ရွိတယ္ဆုိေတာ့ ဒီအေပၚမွာ သံဃာ့ဥေသွ်ာင္အဖြဲ႕ရဲ႕ သေဘာထားက ဘယ္လုိရွိပါသလဲဘုရား။

ေျဖ ။   ။ ဦးပဥၨင္းတုိ႔ သံဃာ့ဥေသွ်ာင္အေနနဲ႔ ေျပာရရင္ ၂၀၀၇ ေရႊ၀ါေရာင္ အေရးအခင္း ေနာက္ပုိင္းမွာ သူတုိ႔ အစုိးရိမ္ဆုံး၊ အထိတ္လန္႔ဆုံးဟာ သံဃာ့အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္တယ္။ စစ္အစိုးရက အာဃာတ တရား ႀကီးမားတယ္။ သူတုိ႔ အာဏာ တည္ၿမဲဖုိ႔ဆုိရင္ သံဃာေတြမေျပာနဲ႔ ဘုရားကိုေတာင္မွ သူတုိ႔လုိသလုိ လုပ္မွာပဲ။ သူတုိ႔အတြက္ အက်ဳိးရွိမယ္ဆုိရင္ မဟာျမတ္မုနိဘုရားရဲ႕ ဗုိက္ကုိ ေဖာက္ဖုိ႔လည္း ၀န္မေလးဘူး။ သူတုိ႔ အာဏာတည္ၿမဲဖုိ႔ဆုိရင္ ဘုရားကုိ ေအာက္ခံထားၿပီး ယၾတာေခ်တာတုိ႔လည္း လုပ္မွာပဲ။ အတၱအက်ဳိးစီးပြားနဲ႔ ဘာသာေရးကုိ ခ်ဥ္းကပ္ၾကသူေတြသာ ျဖစ္တယ္။ သံဃာေတြကုိလည္း အျမင့္ဆုံးကုိ ႏွိပ္ကြပ္ထားမွ ငါတုိ႔ ထင္သလုိ လုပ္လုိ႔ရမွာဆုိတဲ့ သေဘာနဲ႔ လုပ္တယ္။ မၾကာခင္ ေပၚေပါက္လာေတာ့မယ့္ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီးမွာ ျမန္မာလူထုအေပၚ ၾသဇာရွိေနတဲ့ သံဃာ့အဖြဲ႔အစည္းႀကီးက တစုံတခုေသာ အသံထြက္လာၿပီဆုိရင္ သံဃာေတြရဲ႕ တိမ္းညႊတ္မႈဟာ ဘယ္ဘက္မွာ ရွိေနတယ္ဆုိတာကုိ သူတုိ႔ သေဘာေပါက္ၿပီးသား ျဖစ္မယ္။

သူတုိ႔စည္းရုံးထားတဲ့ သံဃာအနည္းအက်ဥ္းကလြဲၿပီး သံဃာအားလုံးဟာ သူတုိ႔ဘက္မွာ မရွိဘူးဆုိတာကုိ စစ္တပ္က သေဘာေပါက္ၿပီးသား။ ဒါေၾကာင့္လည္း သူတုိ႔က အစဥ္တစုိက္ ႏွိပ္ကြပ္ထားတယ္။ ရထားဂိတ္၊ ကားဂိတ္ေတြမွာဆုိရင္ သံဃာငယ္ေလးေတြဟာ အရမ္းမ်က္ႏွာငယ္ရတယ္။ ေရႊတိဂုံဘုရားလုိ ေနရာမ်ဳိးမွာေတာင္ သံဃာေတြကုိ စစ္လားေဆးလား၊ ေမးလားျမန္းလားေတြ လုပ္လာတယ္ဆုိေတာ့ သံဃာေတြအေပၚ ႏွိပ္ကြပ္မႈဟာ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲ အႀကဳိကာလအတြင္းမွာ ပုိလာတဲ့သေဘာပဲ။ လယ္တီေက်ာင္းတုိက္ မီးရႈိ႕တာေတြကလည္း သံဃာေတြ ႂကြလာေအာင္ ဆြေနတဲ့သေဘာပဲ။ ႂကြလာတာနဲ႔ ငါတုိ႔ ႏွိပ္ကြပ္ျပမယ္ဆုိတဲ့ သေဘာပဲ။ ရခုိင္ဆရာေတာ္ဆုိလည္း သူဟာ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ားစြာကို စုေဆာင္းထားသူျဖစ္တယ္။ သူ႔ပစၥည္းေတြကုိ မတရားသိမ္းပုိက္တယ္ ဆုိတာ ရခုိင္လူမ်ဳိးေတြဘက္က ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ေတာ္ေတာ္ကုိ မေက်နပ္စရာျဖစ္တယ္။

သူတုိ႔က တုိင္းရင္းသား စည္းလုံးညီညြတ္ေရးလုိ႔ ေျပာေနေပမယ့္ ရခုိင္ေတြဟာ ဗမာေတြအေပၚမွာ အထင္အျမင္လြဲေအာင္ စစ္တပ္က လုပ္ေနတာ။ တေလွ်ာက္လုံးလည္း တုိင္းရင္းသားေတြ အထင္အျမင္လြဲေအာင္ စစ္တပ္က လုပ္ခဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ တုိင္းရင္းသားေတြဟာ ဗမာေတြအေပၚ အထင္လြဲတာေတြ ရွိေနတယ္။ မၾကာခင္ကလည္း တနသၤာရီတုိင္းထဲမွာ သံဃာတပါးဟာ ေမြးျမဴေရး၀န္ႀကီးကုိ ပါဏာတိပါတာကံအေၾကာင္း ေဟာလုိ႔  လူ၀တ္လဲခုိင္းတယ္ဆုိေတာ့ သူတုိ႔ ႏွိပ္ကြပ္ခ်င္သလုိ ႏွိပ္ကြပ္မယ္ဆုိတဲ့သေဘာ သူတုိ႔မွာ အျပည့္ရွိတယ္။ ဒီေတာ့ သံဃာေတာ္ေတြအေနနဲ႔ တဘက္က သူတုိ႔ရဲ႕ အႏၲရာယ္ကုိ မျပတ္သတိထား ၾကည့္ေနရေပမယ့္ တဘက္ကလည္း ဒကာ၊ဒကာမေတြ လမ္းမွားမေရာက္ဖုိ႔အတြက္ အၿမဲတမ္း အလုပ္လုပ္ေနတယ္ဆုိတာကုိ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment