“ဒုကၡ၏ အက္ေၾကာင္းရွာပံုေတာ္”
ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးႀကီးက သံုးႏွစ္ျပည့္ေျမာက္ခဲ့ေလၿပီ။ တို႔ရဟန္းရွင္လူ ျပည္သူတို႔ရဲ႕ ေသြး မ်က္ရည္ေတြဟာလည္း တတိယံပိအနာတရ စိတ္ေတြကိုယ္စီနဲ႔ မေန႔တေန႔ကမွ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ အျဖစ္ပ်က္ႀကီးတခုလို ပူေႏြးဆူပြတ္ေနလိမ့္မေပါ့။ လူ႔ဘဝဆိုတာဟာ မၿငိမ္းႏိုင္တဲ့ မီးေတာက္ႀကီးထဲမွာ ၿပံဳးလိုက္ရယ္လိုက္ ငိုယိုျမည္တမ္းလိုက္ႏွင့္ပဲ သတၱဝါေတြ သံသရာထဲ သံသရာလည္ေနၾကတာေလ။ “မစင္တြင္းထဲက ေလာက္ေတြ” လိုပါပဲ လူ႔ေလာကထဲက လူဆိုတာဟာ သိပ္ထူးၿပီး မကြာျခားလွပါဘူးေနာ္ ေလာက္ေကာင္ေတြကမွ မစင္စြန္႔သူရွိတိုင္း စားနိပ္ရိပ္ခါ ဖူလံုေနပါအုန္းမယ္။ ဒီဘဝႀကီးထဲမွာ လူျဖစ္ၾကရတာလည္း ေလာက္ေကာင္ေလာက္မွ ေနေပ်ာ္စရာမရွိပါလား။ တခါတခါ သူေဌးေတြအိမ္က (ႏို႔ေသာက္လိုက္၊ အသားတံုးေတြစားလိုက္၊ ပါမုန္႔ေတြစားလိုက္)နဲ႔ အေမြးစုတ္ဖြားႀကီးေတြနဲ႔ ဇိမ္က်ေနတဲ့ ေခြးေတြကို ရန္လိုမိတယ္။ လူဆိုတာထက္ကို ၎တို႔က ျမင့္ျမတ္ႀကီးက်ယ္လွပါလား။ သံသရာႀကီးကို ဘယ္လိုတရားစီရင္မႈ႔ေတြနဲ႔ ျခယ္မႈန္းထားၾက ပါသလဲ။ ကမၻာႀကီးကေတာ့ အျငင္းအခုန္၊ အလွည့္အေျပာင္းေတြ စံုလင္စြာနဲ႔ ထီးတည္းႀကီး တည္ၿမဲလို႔ သူ႔ရဲ႕ေက်ာျပင္ထက္က ေပ်ာ္ရႊင္ျမဴးထူးမႈေတြ၊ ေပါက္ကြဲပ်က္စီးမႈေတြ၊ ငိုယိုညည္းတြားမႈေတြကို အၿမဲတေစ ဥပကၡာျပဳလွ်က္နဲ႔ပဲ အၿပံဳးအရယ္ကင္းမဲ့စြာ အခ်ိန္တန္လွ်င္ အရာအားလံုးကို တစစီတစစီ ဝါးၿမိဳလွ်က္ပါပဲ။ စာေရးသူအေနျဖင့္ ကိုယ္လိုအမ်ိဳးစားတူ ဒုကၡသည္ေတြအတြက္ တခုခု ေပးခ်င္မိတယ္ ကိုယ့္မွာေပးစရာ မွတ္သားေစႏိုင္ေလာက္တဲ့ အေၾကာင္းအရင္းကလည္း မရွိ သို႔အတြက္ပဲ ကိုယ္တိုင္ အမွတ္မထင္ ရထားခဲ့တဲ့ အရာေလးတခုအား လက္ခံခ်င္သူ လက္ခံပါေစေတာ့ရယ္လို႔ သတၱဝါ အေပါင္းတို႔အား သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲအေပါင္းမွ ၿငိမ္းေအးခ်မ္းသာႏိုင္ၾကပါေစေသာ စိတ္ထားျဖင့္ လက္လွမ္းမွီသေလာက္ တရားသေဘာကို ဆုပ္ကိုင္ကာ ေမတၱာတရားေရွ႕ထားလွ်က္ သပုရိႆအေပါင္း သူေတာ္ေကာင္းတို႔အား ျဖန္႔ေဝလိုပါေသာ ဆႏၵတို႔ျဖင့္ ဤေဆာင္းပါးအား တင္ဆက္မိျခင္းရယ္ပါ။
ေခတ္အခါႀကီးသည္ ဆန္းၾကယ္ေသာ မယံုႏိုင္၊ လိုက္မမွီႏိုင္ေသာ အေၾကာင္းတရား ေပါင္းစံုတို႔ျဖင့္ ေခတ္မွီတိုးတတ္ေျပာင္းလဲေနၾကျခင္းအား မည္သူမွ် မျငင္းႏိုင္ၾကသလို လူသားတို႔သည္လည္း သာ၍ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔လာေနၾကပါတယ္။ ဤသို႔ လူ႔ယဥ္ေက်းမ်ား ေနထိုင္ၾကကုန္ေသာ ေလာကႀကီးတြင္ လူသားတို႔သည္ မိမိ၏ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ၊ မိမိတိုင္းႏိုင္ငံ၊ မိမိၿမိဳ႕ရြာတို႔၌ လြတ္လပ္ပြင့္လင္းစြာ ေနထိုင္လွ်က္ ကမၻာႀကီးတခုလံုးအား လွည့္လည္သြားလာၾကရင္း ရင္းႏီွးျမႇပ္ႏွံမႈမ်ားအား လုပ္ကိုင္ႏိုင္ၾကၿပီး ေနထိုင္သြားလာ ေနၾကသည္မွာ အားက်အတုယူစရာပင္ မဟုတ္ပါလား။ သို႔ရွိပါလွ်က္ သန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ ကမၻာ့လူဦးေရထဲမွ က်ေနာ္တို႔၏ ဒုကၡသည္ (Refugee) တစ္စုသည္ အဘယ္ေသာ အကုသိုလ္ကံ အက်ိဳးေပးျဖင့္ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ၌လည္း မေနႏိုင္၊ မေနထိုင္ဝံ့၊ ကိုယ္ႏိုင္ငံထဲ၌ ဆက္လက္၍ အသက္ရွင္ေနထိုင္ခြင့္ကိုလည္း မရရွိ ေတာ့ပဲ သူတပါးႏိုင္ငံမ်ား၌ ခိုလံႈခြင့္ေတာင္းခံေနၾက ရပါသလဲ။ လူအနည္းစုကေလးျဖစ္ေသာ (Refugee) သတၱဝါထဲမွ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာ (Refugee) တို႔မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံအား ဦးေဆာင္အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ညံ့ဖ်င္းသည့္ စစ္အာဏာရွင္တို႔၏ ငေတမာရင္ၿပီးေရာဆိုတဲ့ အတၱေၾကာင့္တစ္ေၾကာင္း (Refugee) ဘြဲ႔ရခဲ့ၾကသလို ကမၻာ့ႏိုင္ငံ အသီးသီးတို႔၌လည္း စစ္ပြဲမ်ား၊ ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္မႈမ်ား၊ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးျခင္း စေသာ အေၾကာင္းတရား အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ျဖင့္ (Refugee) မ်ား ရွိခဲ့၊ ရွိေန၊ ရွိလွ်က္ပဲ ျဖစ္ေနပါ၏ေလ။ အမွန္အားျဖင့္ လူသတၱဝါလို႔ ျဖစ္လာၿပီ ဆိုကတည္းက ကိုယ္စီ လူျဖစ္ရတဲ့ ဒုကၡေပါင္းစံုတို႔ကို ခံစားေနခဲ့ၾကရမည္သာ သို႔ပါ၍ လူသားတိုင္းတို႔သည္ (Refugee) မ်ားသာျဖစ္ပါသည္ဟု ေျပာလွ်င္ျငင္းသာၾကလိမ့္မည္ေတာ့မဟုတ္ ႏိုင္ငံပိုင္ရွိၿပီး လြတ္လပ္ေပ်ာ္ရႊင္ ေမာ္ႂကြားႏိုင္ခြင့္ရွိ (Refugee) ႏွင့္ ႏိုင္ငံမဲ့၊ ေဆြမဲ့မ်ိဳးမဲ့ ၿငိဳးငယ္လွ်က္ရွိၾကပါေသာ (Refugee) ဟုသာ ကြာျခားေနမည္သာ။
ဗုဒၶဘာသာဝင္ တဦး၏ အျမင္မ်ိဳးျဖင့္ ယထါဘူတ တရားနည္းလမ္းတက် ႐ႈ႕ျမင္ၾကည့္ရပါလွ်င္ က်ေနာ္တို႔၏ သံသရာတေလွ်ာက္ ျဖစ္တည္ခဲ့ၾကေသာ ကံအေၾကာင္းတရားသည္လည္း ဒုကၡသည္ ျဖစ္ဖို႔ရန္အတြက္ အလႊဲမေသြ အေၾကာင္းတရား တခုျဖစ္တည္ခဲ့၍သာ လူအမ်ားစု ထဲမွ က်ေနာ္တို႔ ဒုကၡသည္အနည္းစုသည္ အဆိုးႏွင့္အေမွာင္အတြင္းသို႔ ဆိုက္ေရာက္ၾက ျခင္းသာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္ဟု ေျပာခ်င္ပါ၏။ မည္သို႔ဆိုေစ အတိတ္ဘဝ ကံ အေၾကာင္းတရား တို႔အား ယခုဘဝ၏ ျဖည့္ဆည္းက်င့္ႀကံေသာ ကံတရားတို႔ျဖင့္ ျပဳျပင္ ဖာေထးလွ်က္ ကုစား ေက်ာ္လႊားၾကရမည္သာ မဟုတ္ပါလား။ သို႔အတြက္ပဲ နယ္ေျမသစ္မွာ လူးလြန္႔ ေနထိုင္ၾကရင္း မွ ဒုကၡတြင္းႏွတ္ခမ္းေပၚသို႔ ႀကိဳးစားတတ္လွမ္းေနၾကရရင္း ဉာဏ္စြမ္းရွိၾကသေလာက္ ကိုယ္စီ ဘဝေတြ တိုးတတ္ေျပာင္းလဲေရးကို ႀကိဳးစားေနၾကရသလို တဖက္မွလည္း ကံအားျဖည့္ၾကဖို႔ လိုအပ္ေနပါမည္ဟု တိုက္တြန္းခ်င္ပါသည္ေလ။ “ကံဆိုးသူေမာင္ရွင္” “ငနီပါေလွေမွာက္” စသည့္ကံႏွင့္ ပတ္သက္ရာ စကားပံုေလးေတြလည္း ရွိေလသည္ မဟုတ္ပါလား။ ဗုဒၶ ဘာသာဝင္မွန္လွ်င္ ကံကံ၏အႀကိဳးကို သိသာ နားလည္လြယ္ၾကမည္သာ ေဆာင္းပါး၏ အစပိုင္းသည္လည္း စာေရးသူ၏ အားနည္းခ်က္ျဖင့္ ရွည္လွ်ားလြန္းလွပါၿပီ။ စာေရးသူ ေျပာလိုေသာ အခ်က္မ်ားက ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း မရွင္းလွေသး တကယ္တမ္း၌ စာေရးသူ သည္ ႏိုင္ငံေရးမွာ တစတနမွ မပါဝင္မပတ္သက္ပါပဲ ပတ္သက္ရာ ပတ္သက္ေၾကာင္း အေၾကာင္းတရား တစံုတရာေၾကာင့္သာ ဤသို႔ဒုကၡသည္ ဘဝအား က်ေရာက္ခဲ့ရပါေတာ့၏။ ျပဳခဲ့မိဘူးပါေသာ အတိတ္ကံ၏ အႀကိဳးေပးလို႔ဆိုရမလားေပါ့။
စာေရးသူသည္ မိမိရပ္တည္ ေနထိုင္ရွင္သန္ႏိုင္ေရးအတြက္ ပင္ပန္းဆင္းရဲစြာျဖင့္ ခက္ခက္ခဲခဲ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနထိုင္ရပါ၏။ ဤသည္ကား ဒုကၡသည္တိုင္းလိုလိုပင္ ျဖစ္ေနၾကသည္ဟု ထူး၍ေျပာျခင္းလည္း မဟုတ္ပါ။ ဒီလိုလုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနရရင္း တေန႔မွာေတာ့ စာေရးသူ၏ လုပ္ငန္းခြင္ထဲ၌ အသက္အႏၱရာယ္ႏွင့္နီးစြာေသာ အက္စီးဒင့္မ်ိဳး တေန႔တည္း ႏွစ္ႀကိမ္တိုင္တိုင္ျဖစ္ခဲ့ရပါ၏။ ထိုေန႔က အလြန္ပင္စိတ္ဓါတ္က်လ်က္ လူတကိုယ္လံုးလည္း အလြန္ပင္ ကိုက္ခဲနာက်င္ ေနပါေတာ့၏။ သို႔အတြက္ပဲ ညေန အလုပ္သိမ္းခ်ိန္မွာ ေရးမိုးမခ်ိဳးေတာ့ပဲ နည္းနည္းေတာ့ ေသာက္လိုက္စားလိုက္အုန္းမယ္လို႔ စိတ္ကူးကာ အျပင္သို႔ အေသာက္အစားျပဳလုပ္ရန္အတြက္ အဝယ္ထြက္ခဲ့ပါေတာ့၏ လမ္းခုလတ္ တေနရာအေရာက္တြင္ ဘယ္လိုမွ ထင္မွတ္မထားပဲ ဦးဇင္းတပါးႏွင့္ သြားေတြ႔ပါေတာ့၏။ ဦးဇင္း၏ ဘြဲ႔အမည္ေတာ့ မမွတ္မိႏိုင္ေတာ့ပါ ဦးဇင္းေျပာျပသြားေသာ တရားမ်ားသည္သာ ႏွလံုးသားထက္ မေမ့ေပ်ာက္ႏိုင္စရာ မွတ္မိေနပါေတာ့၏။ ထိုသို႔ ဦးဇင္းတပါးျဖင့္ မထင္မွတ္ပဲ ဆံုေတြ႔ရစဥ္က ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္နဲ႔ပဲ ျမန္မာတို႔၏ ဓေလ့အတိုင္း ကဗ်ာကရာနဲ႔ပဲ လက္အုပ္ေလးခ်ီ ဦးခိုက္မိေလေတာ့ ဦးဇင္းကဒကာေတာ္ မင္းက႐ုပ္ရည္ေလးေတာ့ အသင့္သင့္ရွိပါလွ်က္ မင္းၾကည့္ရတာ -
သေဗၺဓမၼာ အနတၱာ ။
ယဒၵါပညာယ ပႆတိ ။
အထနိဗၺိႏၵတိ ဒုေကၡ ။
ဧသမေဂၢါ ဝိသုဒိၶယာ ။
အနက္ကာ သေဗၺ၊ ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ။ ဓမၼာ၊ ခႏၱာငါးပါးတရားတို႔သည္။ အနတၱာ၊ အနတၱ မည္ကုန္၏။ ယဒၵါ၊ အၾကင္အခါ၌။ ပညာယ၊ ပညာျဖင့္။ ပႆတိ၊ ႐ႈ႕ျမင္၏။ အထ၊ ထိုသို႔႐ႈ႕ ျမင္ေသာအခါ၌။ ဒုေကၡ၊ သံသရာဝတ္ဆင္းရဲ၏။ နိဗၺိႏၵတိ၊ ၿငီးေငြ႔၏ ျဖစ္ေနပါေကာလားတဲ့။ မွန္ပါ့ဦးဇင္း စိတ္နဲ႔လူနဲ႔ကေတာ့ ဦးဇင္းေျပာသလို ျဖစ္ေနၿပီးလား မသိေတာ့ပါဘူး ဆိုၿပီး မိမိဟာ တိုင္းျပည္က ထြက္ေျပးလာခဲ့ရပါေသာ ဒုကၡသည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဒီေန႔အလုပ္ထဲမွာ အႏၱရာယ္ ႏွစ္ႀကိမ္ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ အေၾကာင္း ထို႔ေၾကာင့္ပဲ စိတ္ညစ္လြန္းလို႔ အေသာက္အစား ျပဳလုပ္ရန္အလို႔ငွာ အဝယ္ထြက္ခဲ့ပါေၾကာင္းကိုေျပာေတာ့ ဦးဇင္းက ေအးကြ ကံ အေၾကာင္း တရားေတြေပါ့ ဒကာ ဒီ့အတြက္ေတာ့ မေသာက္စားပါႏွင့္ မင္းတို႔လို ဒုကၡသည္ေတြအတြက္ တစ္စံုတရာ အေထာက္အကူေပးႏိုင္ေစမယ့္ ဘုရားရွစ္ခိုးနည္းေလးတစ္ခု သင္ေပးခဲ့မယ္။ ဘုရားရွစ္ခိုးပံုေလးလိုက္မွတ္ကြဲ႔ ဆိုၿပီးေအာက္ပါ ခင္ပြန္းႀကီးဆယ္ပါး ဘုရားရွစ္ခိုးပံုကို ေျပာျပပါေတာ့တယ္။
“ခင္ပြန္းႀကီးဆယ္ပါးအား ဘုရားကိုရည္ဆူး၍ ကန္ေတာ့ခန္း”
ပထမဦးဆံုး ဗုဒၶအရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိေနသည္ဟု စိတ္ကရည္မွန္းၿပီး ဘုရားရွင္ ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္ မိမိေရာက္ရွိေနၿပီဟု ယူဆကာ ဘုရားရွင္၏ ေျခအစံုကို မိမိ လက္ဆယ္ျဖာျဖင့္ ထိ၍ဦးခိုက္ၿပီး ဒီလိုရြတ္ကြယ့္ ဒကာ။
သက္ေတာ္ထင္ရွား အရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား ဘုရားတပည့္ေတာ္သည္ မသိမလိမၼာမီွက ျဖစ္မွားမိခဲ့ဖူးသည္မ်ား ရွိခဲ့ပါက ေၾကေပ်ာက္ပေပ်ာက္ႏိုင္ပါေစရန္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား ကိုယ္ေတာ္ထံပါး၌ ေတာင္းပန္ကန္ေတာ့ခြင့္ ျပဳေတာ္မူပါဘုရား။
ဘုရားတပည့္ေတာ္သည္ သံသရာအစမွေန၍ ယေန႔တိုင္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား ကိုယ္ေတာ္ ျမတ္ႀကီးမ်ားေပၚ၌ ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊ မေနာကံတို႔ျဖင့္ ျဖစ္မွားမိခဲ့သည္မ်ား ရွိခဲ့ပါလွ်င္ ေၾကေပ်ာက္ ပေပ်ာက္ႏိုင္ပါေစရန္ လက္ဆယ္ျဖာထိပ္မွာမိုးလွ်က္ ရွစ္ခိုးပါ၏ဘုရား။ (ဘုရားရွင္ေတာ္ျမတ္၏ ေျခစံုေပၚသို႔ ဦးသံုးႀကိမ္ခ်ပါ။) ဤနည္းအတိုင္းပဲ ဘုရားတပည့္ေတာ္သည္ သံသရာအစမွေန၍ ယေန႔တိုင္ ပေစၥက ဗုဒၶအရွင္ေတာ္ျမတ္ႀကီးမ်ားေပၚ၌။ ။ (ေရွ႕နည္းအတိုင္း ဦးသံုးႀကိမ္ခ်ပါ)
။ ။ အဂၢသာဝက၊ မဟာသာဝက ရဟႏၱာျမတ္ႀကီးမ်ားအေပၚ၌။ ။
။ ။ ရဟႏၱာျမတ္ႀကီးမ်ား အေပၚ၌။ ။
။ ။ အမိ အဖမ်ား အေပၚ၌။ ။
။ ။ လိမၼာေစရန္ သြန္သင္ဆံုးမေပးေသာ ဆရာသခင္ ေက်းဇူးရွင္မ်ား အေပၚ၌။ ။
။ ။ သီလဂုဏ္၊ သမာဓိဂုဏ္၊ ပညာဂုဏ္ ျဖည့္က်င့္ေနၾကကုန္ေသာ လူပုဂၢိဳလ္၊
ရဟန္းပုဂၢိဳလ္၊ အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ား အေပၚ၌။ ။
။ ။ တရားဓမၼမ်ားအား သြန္သင္ဆံုးမ လမ္းၫြန္ျပသဖူးေသာ ဆရာသခင္
ေက်းဇူးရွင္မ်ားအေပၚ၌။ ။
။ ။ ထမင္းတလုပ္ ေရတမႈတ္ စသည္ျဖင့္ ေပးကန္းေစာင့္ေရွာက္ကူညီခဲ့ဖူးေသာ
ေက်းဇူးရွင္မ်ားအေပၚ၌ ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊ မေနာကံတို႔ျဖင့္ ပစ္မွာမိခဲ့သည္မ်ား ရွိခဲ့ပါလွ်င္ ေၾကေပ်ာက္ပေပ်ာက္ႏိုင္ပါေစရန္ လက္ဆယ္ျဖာထိပ္မွာမိုး၍ ရွစ္ခိုးပါ၏ ဘုရားဟု ရြတ္ဆိုဦးခိုက္ကန္ေတာ့ရတယ္ ဒကာ။
အဲဒီမွာေျပာလိုတာက အမိအဖႏွစ္ပါးက တစ္ေပါင္းတည္းဦးခိုက္ရပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အဂၢသာဝက၊ မဟာသာဝကဆိုတာက ေလးသေခ်္နဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္းၾကာ သံသရာမွာ ဘုရားျဖစ္ဖို႔ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ဘဝေတြကို ျဖတ္သန္းၿပီးကာမွ ဘုရားအျဖစ္ကို ရခဲ့တဲ့ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားကို တစ္သေခ်္ႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီျဖည့္ခဲ့ၾကတဲ့ လက္ဝဲေတာ္ရံ အရွင္ေမာဂၢလန္နဲ႔ လက္ယာေတာ္ရံ အရွင္သာရိပုတၱရာကို ေျပာတာကြယ့္။ ႐ိုး႐ိုး ရဟႏၱာေတြက ဘုရားရွင္ကို ကမၻာတစ္သိန္းၾကာ ပါရမီျဖည့္ခဲ့ၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ႀကီးေတြပဲေပါ့ က်န္တာေတြကေတာ့ အလြယ္တကူနဲ႔ပဲ ရွင္းရွင္းသိႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီလို ခင္ပြန္းႀကီးဆယ္ပါးကို ကန္ေတာ့ျခင္းျဖင့္ အခုဘဝေရာ သံသရာတစ္ေလွ်ာက္မွာပါ ကိုယ္ျပဳခဲ့ဖူးတဲ့ အမွားေတြ အပစ္ေတြရွိခဲ့လွ်င္ ကိုယ္ေဆာက္တည္ အားထုတ္တဲ့ အေပၚမူတည္ၿပီး ကၽြတ္ပါလြတ္ပါတယ္။ ခင္ပြန္းႀကီးဆယ္ပါးကို မွန္မွန္ကန္ေတာ့ျခင္းအားျဖင့္လည္း အျခားအက်ိဳး ထူးေတြအျဖစ္ ေရာက္ေလရာအရပ္ ျဖစ္တည္ရာဘဝမွာ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးျခင္းကင္းတယ္ ကူညီကယ္တင္မယ့္ သူေတြ႔တယ္ ေကာင္းမြန္စြာ သင္ယူဆည္းပူးခြင့္စတဲ့ ေကာင္းႀကိဳးေတြလည္း ရရွိလာႏိုင္ပါတယ္ ဒကာေတာ္။ ေနာက္ၿပီး ဒကာ့ကို ခင္ပြန္းႀကီး ဆယ္ပါးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဒကာတို႔နားလည္လြယ္မယ့္ သူရဲ႕ခင္ပြန္းႀကီး တပါးကို ႐ိုေသေစာင့္သိပံု ခင္ပြန္းႀကီးတပါးရဲ႕ သတၱိတန္ခိုး အေၾကာင္းကို ေျပာပါအုန္းမယ္။
တခါက ဧည့္သည္လူႏွစ္ေယာက္တို႔ဟာ ခရီးသြားရာလမ္းခုလတ္မွာ သစ္သားေတြ သယ္လာေသာ ႏြားလွည္းတစ္စီးအားေတြ႔ၾကေတာ့ ႏြားလွည္းေမာင္းတဲ့ ဆရာက သူ႔ရဲ႕ ႏြားျဖဴႀကီးႏွစ္ေကာင္ကို “ေဖ့သားႀကီးေတြ ႐ုန္းလိုက္ၾကကြယ့္၊ ရဟန္း ဒကာႀကီးေတြ ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကပါအုန္းကြယ့္” ဟု ေျပာေတာ့။ ႏြားျဖဴႀကီး ႏွစ္ေကာင္မွာ ႐ုန္းၾက ျပန္တာေပါ့။ အဲဒါကို ျမင္ၾကတဲ့ဧည့္သည္ႏွစ္ေယာက္တို႔ဟာ ပထမလူက စ၍ “ဘယ္လိုလဲဗ် သူ႔ႏြားႀကီးေတြကို ႏြားလွည္းဆရာက ရဟန္းဒကာႀကီးေတြျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကပါအုန္းလို႔ ေျပာေနတယ္ဗ်” ဟု ဒုတိယလူအားေျပာေတာ့ ေအးဗ် ဆန္းေတာ့အဆန္းပဲဟု ဒုတိယလူက ေျပာတယ္ ပထမလူက ဆက္ၿပီး “က်ဳပ္ေတာ့ သိပ္ၿပီးသိခ်င္တယ္ဗ် သိရေအာင္လုပ္မွပဲ” ဟု ဆိုကာ ႏြားလွည္းစီသို႔ ခ်ည္းကပ္သြားၿပီး ႏြားျဖဴႀကီးတစ္ေကာင္၏ နံေဘးစီသို႔ ေျခေထာက္ျဖင့္ ခပ္ေဖာ့ေဖာ့ကန္လိုက္တာေပါ့ ပထမလူရဲ႕ ကင္းဘတ္ဖိနပ္ရာ မည္းမည္းႀကီးဟာ ႏြားျဖဴႀကီးရဲ႕ ကိုယ္ေပၚမွာ အထင္းသားေပၚ၍သြားတာေပါ့ ေခါင္းေပါင္းစ တေထာင္ေထာင္နဲ႔ ႏြားလွည္း ဆရာႀကီးလည္း ငွက္ႀကီးေတာင္ဓါးကို ကိုင္ၿပီး လွည္းေပၚမွ ဆင္းလာကာ “ေဟ့ မိမဆံုးမ ဖမဆံုးမသား ငါ့ရဲ႕ခင္ပြန္းႀကီးေတြကို ေဆာ္ကားတာ ေသဖို႔သာျပင္ေပေတာ့၊ ေအးမေသခင္ ေမးရအုန္းမယ္ ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုလုပ္ရတာလဲ” လို႔ ႏြားလွည္းဆရာက သူ၏ဓါးကို ပထမလူရဲ႕ လည္ကုတ္ေပၚမွာ တင္ၿပီး အထက္ပါတိုင္းေျပာလိုက္ေတာ့ ပထမလူက “ဒီလိုပါ မိတ္ေဆြ ခင္ဗ်ားက ခင္ဗ်ားႏြားႀကီးေတြကို ရဟန္းဒကာႀကီးေတြလို႔ ေခၚလိုက္သံၾကားလို႔ ဘာအဓိပၸာယ္ လည္းဆိုတာ သိခ်င္လို႔ စမ္းသပ္မိတာပါ။ ခင္ဗ်ားႏြားႀကီးေတြကိုေရာ၊ ခင္ဗ်ားကိုေရာ ေဆာ္ကားလိုစိတ္ က်ဳပ္မွာ ႏွမ္းေစ့တစ္ေစ့ ေလာက္ေတာင္ မရွိေၾကာင္း သစၥာဆိုျပပါ့မယ္” ဟု အစခ်ီ၍ သစၥာဆိုျပတာေပါ့ ႏြားလွည္းဆရာက “ဒီမွာကိုယ့္လူ က်ဳပ္ေပါင္းထားတဲ့ ပိုးေခါင္းေပါင္းဟာ သူတို႔ရဲ႕ကိုယ္မွာ ေခၽြးထြက္ရင္သုတ္ဖို႔ ေပါင္းထားတာ အိမ္ကိုလည္း လိုက္ၿပီးၾကည့္အုန္း သူတို႔ကို ျခင္ေထာင္နဲ႔သိပ္တာ ျခင္ေထာင္ကလည္း က်ဳပ္တို႔အိပ္တဲ့ ျခင္ေထာင္မ်ိဳး ခ်ဳပ္ေပးထားတာ က်ဳပ္ကိုထမင္းရွာေကၽြးေနတဲ့ က်ဳပ္ရဲ႕အသက္သခင္ ေက်းဇူးရွင္ႀကီးေတြ ျဖစ္တယ္။ ကန္ေတာ့ပြဲနဲ႔ကို ကန္ေတာ့မွ ေက်နပ္ႏိုင္မယ္” လို႔ ႏြားလွည္းဆရာက ေျပာလိုက္ေတာ့ ဒုတိယ လူလည္း နီးရာေဈးသို႔သြားၿပီး ငွက္ေပ်ာသီး၊ အုန္းသီးႏွင့္ ဇလံုတစ္လံုးပါဝယ္ယူရတာေပါ့ ဒုတိယလူ ျပန္ေရာက္တဲ့အခါ ပထမလူအနီးမွာ လူထုပရိတ္သတ္ႀကီးလည္း စည္ကားလွ်က္ရွိေနၿပီ ဒုတိယလူက ပထမလူကို ကန္ေတာ့ပြဲ ေပးလိုက္မွ ပထမလူက ႏြားႀကီးေရွ႕မွာ ကန္ေတာ့ပြဲကိုခ် ႏြားလည္းဆရာ၏ မ်က္ႏွာကို ၾကည့္တာေပါ့ အဲဒိအခါမွာ ႏြားလွည္းဆရာက “ေဟာ့ဒိက်ဳပ္ရဲ႕ေက်းဇူးရွင္ႏွစ္ဦးႏွင့္ က်ဳပ္ဟာ အခုလို အတူတကြ အလုပ္လုပ္ၾကၿပီး ရတဲ့လုပ္ခကို အညီအမွ်သံုးစုခြဲၿပီးယူၾကတယ္ သူတို႔အဖို႔လည္း ဝါးက်ည္ေထာက္ထဲမွာ ရသမွ်ေဝစုကို မွန္မွန္စုေပးၿပီး တစ္ႏွစ္တခါ ဝါဆိုလေရာက္တိုင္း သူတို႔ရတဲ့ေငြေတြနဲ႔ သကၤန္းပရိကၡရာေတြဝယ္ၿပီး ပဥၨင္းခံအလွဴကို လုပ္တယ္ သူတို႔ရဲ႕ပိုက္ဆံႏွင့္ ပဥၨင္းခံေပးခဲ့တာ အခုဆိုရင္ ပဥၨင္းအပါးတစ္ရာေက်ာ္ရွိၿပီး ခင္ဗ်ားဟာ လူျဖစ္ၿပီး ပဥၨင္းတစ္ပါးရဲ႕ အလွဴမ်ိဳးလွဴဖူးရဲ႕လား” ဟုဆိုၿပီးေျပာေတာ့ ပထမ လူလည္း “မလွဴဖူးပါဘူးဗ်ာ” ဟုေျပာေလေတာ့ လွည္းဆရာက “ကဲ့က်ဳပ္ရဲ႕ ေက်းဇူးရွင္ ခင္ပြန္းႀကီးေတြလည္းျဖစ္ ပဥၨင္းတကာႀကီးေတြလည္းျဖစ္တဲ့ သူတို႔ကို ကန္ေတာ့ေပေတာ့ မကန္ေတာ့ရင္ေတာ့ ခင္ဗ်ားရဲ႕ေခါင္းဟာ ထက္ပိုင္းျပတ္ၿပီး ေဟာ့ဒိကတၱာရာလမ္းေပၚကို ေရာက္ၿပီလို႔သာမွတ္ေပေတာ့” ဟုဆိုကာ ဓါးကို ေျမႇာက္လိုက္သျဖင့္ ပထမလူလည္း “မလုပ္ပါနဲ႔၊ မလုပ္ပါနဲ႔ ကန္ေတာ့ပါမယ္၊ အဲအဲ ကန္ေတာ့တာက ေခါင္းျပတ္မွာဆိုးလို႔ မဟုတ္ပါဘူး က်ဳပ္ကိုယ္တိုင္က ကန္ေတာ့ခ်င္လို႔ပါ” ဟုဆိုကာ မ်က္ႏွာသုတ္ပဝါျဖင့္ ႏြား၏ကိုယ္ေပၚက ေျခရာကို ပြတ္၍ဖ်က္ၿပီး ကတၱာရာလမ္းေပၚမွာ က်ံဳ႕က်ံဳ႕ေလးထိုင္လို႔ ႏြားမ်ားကို ကန္ေတာ့လိုက္ေတာ့တာပါပဲ။ ကိုင္း ဒီေလာက္ဆို ဒကာလည္း နားလည္ေလာက္ပါၿပီေနာ္ ကဲ့လက္စနဲ႔ ေနာက္ထပ္တစ္ခုက ဒကာ့လို အႏၱရယ္မ်ားတဲ့ အလုပ္ေတြထဲမွာ လုပ္ေနရသူေတြအတြက္ မႏၱန္တစ္ခု လက္ေဆာင္ေပးခဲ့ပါအုန္းမယ္ေလ ဆိုၿပီး ေဩာင္တစ္ရာ့ရွစ္ကြက္ မႏၱန္ေတာ္အား ေအာက္ပါအတိုင္း ရြတ္ျပပါေတာ့၏။
ေဩာင္တစ္ရာ့ရွစ္ကြက္ ဗုဒၶစက္……
တစ္ဆယ့္ေလးခ်က္ ဓမၼစက္……
တစ္ဆယ့္ရွစ္ခ်က္ သံဃာ့စက္……..
လေရာင္ဝန္းလွ်က္ ရွင္ပေစၥက ဗုဒၶရဟႏၱာစက္………..
ျမင့္မိုရ္ေတာင္ဦး မကက်ဴးလွ်က္ မိဘစက္……….
ဂုဏ္ေက်းဇူးကို အထူးသိလွ်က္ ဆရာ့စက္………..
ျဗမၼစိုရ္လက္နက္ ျဗမၼစက္………
ဝရဇိန္လက္နက္ သၾကားစက္………
ေလာင္မီးက်လွ်က္ နတ္တို႔စက္……..
ဘြဲ႔ျဖဴလက္နက္ ဘီလူးစက္……….
ေတာင္ဟုန္ျပင္းလွ်က္ ဂဠာန္မင္းစက္……….
အာဝဇၨာန္မွ ဝင္းဝင္းေတာက္လွ်က္ နဂါးစက္……….
သံုးေတာင္သခ်ၤာ ဟိမဝႏၱာ အာဏာစိုးလွ်က္ သီဟစက္……..
စက္ႀကီးတစ္ဆယ့္သံုးပါး ရြတ္သံၾကားက ေဘးမ်ားျမင္မႈ႔ မေကာင္းမႈ႔ကို ေဝးကက်ဥ္ေရွာင္ ေအာင္ေစတတ္သည့္ ျမတ္သည့္ ပညာဆရာတည္း။ ေဩာင္နေမာ ဗုဒၶႏုဘာေဝန၊ ေဩာင္နေမာ၊ ဓမၼႏုဘာေဝန၊ ေဩာင္နေမာ၊ သံဃာႏုဘာေဝန၊ ေဩာင္နေမာ၊ ဒူေဝ၊ ဒူေဝ သြားဟုန္ဟုန္………..
ဦးဇင္းရဲ႕ မာႏၱန္ကို ရြတ္ျပအၿပီးမွာ ဦးဇင္းကို ဦးခိုက္ကန္ေတာ့လိုက္ခ်ိန္မွာေတာ့ ဦးဇင္းဟာ ဆုအမ်ိဳးမ်ိဳးေပးၿပီး ဆက္လက္ႂကြေတာ္မူသြားပါေတာ့တယ္။ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာေတာ့ ဦးဇင္းရယ္ တပည့္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ျမန္မာျပည္ႀကီးမွာ ေဩာင္တစ္ရာ့ရွစ္ကြက္ မႏၱန္ေတာ္ျမတ္ႀကီးအား ရြတ္ဖတ္ ခဲ့ၾကပါေသာ္လည္း တရားမဲ့ စစ္အာဏာရွင္ လက္ကေတာ့ မလြတ္ႏိုင္ပဲ ရွိခဲ့ၾကရမယ့္ သူေတြေတာင္ ရွိေကာင္းရွိေနမယ္ ထင္ပါရဲ႕ဗ်ာလို႔ ေတြးမိ ေနျပန္ပါေသးတယ္။ ထိုေန႔အဖို႔မွာေတာ့ အေသာက္အစားလည္း မျပဳလုပ္ျဖစ္ေတာ့ပဲ အိမ္သို႔သာ ျပန္ခဲ့မိပါေတာ့သည္။
သတၱဝါအေပါင္း ဒုကၡ၊ အခက္အခဲေပါင္းစံုတို႔မွ ေလ်ာ့နည္းလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ၾကပါေစ။
သူေတာ္ (ငရဲၿမိဳ႕)
No comments:
Post a Comment