ခ်ဳိတူးေဇာ္သိေစရန္ဘဂၤလီတုိ႔၏နယ္ေျမလုပြဲ။
ကိုယ့္ထက္သီလသမာဓိနဲ႔ ၿပည့္စုံတဲ႔ ရဟန္းကို ျပစ္မွားမိရင္ ခင္ဗ်ားေတာ့
အဝီစိငရဲမွာ မက်ြတ္တမ္းဘဲ ဒါကာ ခ်ိဳတူးေဇာ္ ။ ဘာသာေရးမျဖစ္စေလာက္လုပ္ဖူးတာနဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို
ဟုတ္လွၿပီလို႔ မထင္သင့္ပါ။ ေသာတာပန္။ သကဒါဂါမ္ တို႔ပါခဲ႔ရင္
ဒါကာခ်ဳိတူးေဇာ္ဘယ္လိုသိႏိုင္မွာတုန္း။
ကိုယ္က်င့္သီလစင္ၾကယ္သေယာင္ကိုယ့္စိတ္ထဲထင္တဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ကို ကိုးကြယ္မယ္။
မေစာ္ကားဘူးလို႔ေတာ့ မေျပာပါနဲ႔။ ကိုယ္တိုင္မသိေသးတဲ႔သေဘာတရားတစ္ခုနဲ႔ ဒီပုဂိၢဳလ္ကျဖင့္
ျမင့္ျမတ္တယ္။ ဒီပုဂၢိဳလ္ကျဖင့္ ယုတ္ညံ့တယ္ လို႔ ဘယ္လိုလုပ္ဆုံးျဖတ္ႏိုင္မွာလဲ။
ရတနာသုံးပါးကို မေစာ္ကားမိပါေစနဲ႔။
ႏွစ္မ်ိဳးမွာ ကုိယ္က ဘယ္ထဲမွာ ပါေနသလဲဆုိတာ ျပန္စီစစ္ၾကည့္ရမွာပါ။ နိမ့္ရာကပဲ ပါေနသလား၊ ျမင့္ရာကပဲ ပါေနသလား၊ ဘယ္ထဲမွာပဲပါပါ ႏွစ္မ်ိဳးလုံးကေတာ့ တစ္ခုမွ မေကာင္းပါဘူး။ ဒီေႏွာင္ဖြဲ႔ျခင္းေတြေၾကာင့္ပဲ တစ္ပတ္ ဆယ္ရက္ေတာင္ တရားစခန္းဝင္ဖုိ႔ ခက္ေနေတာ့တာပါ။ တကယ္ေသခ်ာစဥ္းစားရင္ ကုိယ္ေသသြားရင္ေတာင္ သူဟာနဲ႔သူ ျဖစ္ေနမွာပဲ။ေသလည္းေသရဦးမွာပါ။ေနာက္တစ္ခုကလူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကုိရုိးရုိးအားမကုိးဘဲေႏွာင္ဖြဲ႔ၿပီးအားကုိးတာပါ။အားကုိးတာကေတာ့အားကုိးရမွာပါပဲ။ဒါေပမယ့္ေႏွာင္ဖြဲ႔မႈမပါဖုိ႔ပါ။
တကယ္ေတာ့ အားကုိးၿပီး တရားရေအာင္ အားထုတ္ရမွာပါ။ ဒါမွလည္း အားကုိးရတာ တန္တာပါ။ အားကုိးခံရသူလည္း တန္တာပါ။ ေႏွာင္ဖြဲ႔မႈပါေနရင္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အက်ိဳးမရွိပါဘူး။ သူလည္းတရားနဲ႔ေဝး၊ ကုိယ္လည္း တရားနဲ႔ ေဝးရတဲ့ဘဝပါ။ ကုိယ့္ဝန္းက်င္မွာ တရားေတြ ရွိေနပါလ်က္ နဲ႔ တရားေတြနဲ႔ ေဝးေနရတာေတာ့ အဓိပၸါယ္မရွိလွပါဘူး။ ကုိယ့္ဝန္းက်င္မွာ တရားေတြမရွိလုိ႔တရားနဲ႔ေဝးရတာဆုိတစ္မ်ိဳးပါ။
တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ တရားအတြက္ဆုိၿပီး စြန္႔ခ် ပစ္လုိက္ၾကပါတယ္။ တကယ္တမ္း တရား နယ္ပယ္ထဲ ေရာက္သြားေရာ အဆင္မေျပျဖစ္ၿပီး မူရင္းဌာေနကုိပဲ ျပန္ေရာက္လာသူ ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဒါက အတိတ္္က ျဖည့္ခဲ့တဲ့ ပါရမီေတြနဲ႔ လည္းဆုိင္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ပါရမီျခင္း မတူပါဘူး။ ပါရမီရွင္ေတြလုိ ယတိျပတ္မစြန္႔ႏိုင္ေပမယ့္ နည္းနည္းျခင္းေတာ့စြန္႔သြားရမွာပါ။
ဦးဇင္း အေနနဲ႕ေျပာဆုိရတာကုိက မေကာင္းဘူးဆုိတာ နားလည္ပါတယ္။ေလာကၾကီးအတြက္ အမွားေတြမ်ားလာရင္ အမွန္တရားေတြဟာေပ်ာက္ကုန္တတ္တယ္ဆုိတာကုိ ဒါကာလက္ခံမယ္လုိယူဆပါတယ္။အဲဒီ ရခုိင္ေဒသမွာျဖစ္ေနတာကုိ အေသခ်ာေလ့လာျပီးမွာ စာေရးမယ္ဆုိရင္ပုိ၍ေကာင္းပါတယ္။အပုိင္းလုိက္ေထာက္ျပဖို႔ဆုိတာကလည္း ျဖစ္သင့္ပါတယ္။အခုကိစၥမွာက အခ်ိန္ကာလအေပၚမႈတည္ျပီး ေရးသာခဲ့ျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။တစ္ေယာက္မေကာင္းတာနဲ႕ သာသနာတစ္ခုလုံးကုိေစာ္ကားမိမွာဆုိးပါတယ္။
ဥပမာအားျဖင့္ ဒါကာခ်ဳိတူးေဇာ္ အေျဖကုိရွာလွ်င္ ေမတၱာတရားကုိေတြ႕ရေပသည္။ဦးဇင္းတုိ႕ ဗုဒၶတရားေတာ္၏ အႏွစ္သာရျဖစ္ေသာ ေမတၱာတရားကုိ လက္ကုိင္ထား၍ ျပႆနာ၏အရင္း အျမစ္ကစ၍ ဒါကာခ်ဳိတူးေဇာ္တုိ႔သုံးသပ္ျပီး အေျဖရွာႏုိင္ျခင္းကပင္ ေအာင္ျမင္သည့္ အခ်က္ၾကီးတစ္ခ်က္သည္ဟု ဆုိႏုိင္ေပမဟုတ္ပါလား။
တနည္းဆုိရင္လွ်င္ ေမတၱာရားကုိ အရင္းခံေသာ ဦးဇင္းတုိ႕ဗုဒၶ၏ အဆုံးအမတရားဓမၼတုိ႕ကုိ အၿမဲမျပတ္ ႏွလုံးသြင္း၍ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ျခင္းသည္ အရာအရာ ေအာင္ျမင္ေစေၾကာင္း လမ္းေကာင္းတစ္ခုပင္ျဖစ္သည္ကုိ ကမၻာမွာျမန္မာသံဃာေတြက ၂၀၀၇ခုႏွစ္ကသက္ေသျပခဲ့ေပသည္။
သစၥာတရားကုိ တန္ဖုိးထားတယ္ဆုိလုိ သာသနာအတြင္းက ရဟန္းျဖစ္တဲ့ ဦးဇင္းက သာဓုအၾကိမ္အၾကိမ္ေခၚပါတယ္။ကုိယ္တန္ဖုိးထားတဲ့ အရာကုိေတာ့ အေသခံျပီး သီလမျပတ္ေအာင္က်င့္ပါလုိ တုိက္တြန္းပါရေစ။ေလာကမွာ မေကာင္းတာေတြမ်ားလာရင္ အေကာင္းေတြက ေပ်ာက္ပ်က္ေပးရတာ တန္ဖုိးေတာ့လုိပါတယ္။့ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ အခုေဆြးေႏြးဆုိတာလည္ သာသနာေတာ္တစ္ခုလုံးနဲ႕ဆုိင္တဲ့ကိစၥရပ္ေတြမွာ သံဃာျဖစ္တဲ့ ဦးဇင္းတုိ႕က ေျပာစရာရွိတာကုိေတာ့ အေကာင္းအဆုိးအေၾကာင္းအက်ဴိးနဲ႕ေျပာရပါေစ။ကုိယ္လုပ္ခ်င္တာ လုပ္လုိရတာကုိပဲ ဒီမုိကေရစီဆိုတာမ်ဳိးေတာ့ မျဖစ္သင့္ဘူး။အခုအခ်ိန္မွာ ဦးဇင္းတုိ႕တုိင္းျပည္မွာ ဥပေဒအပုိင္းက ေနရာတုိင္းမွာ အားနည္းေနတာေတြရွိပါတယ္။အဲဒါေတြကုိ ဒါကာခ်ဳိတူးေဇာ္တုိ႕ေရာက္ေနတဲ့ ႏုိင္ငံရဲ႕ စံေတြနဲ႕ေထာက္ျပျပီး တုိင္းျပည္အတြက္လုပ္ရင္ေကာင္းမယ္၊အခုကိစၥဟာ ဘဂၤလီေတြက နယ္ေျမလုတဲ့ကိစၥပါ သာမန္ကိစၥမဟုတ္ဘူး။အမ်ဳိးသားေရးနဲ႕ျပန္ၾကည့္ပါ၊။
ဦးဇင္းက ဘဂၤလာေဒ့ရွ္မွာ တစ္ႏွစ္နည္းပါးေနထုိင္ခဲ့ပါတယ္။ျမန္မာနာမည္ပန္း၀ါတုိ႕ဖေလာင္းခ်ိပ္တုိ႔လုိေနရာမ်ဳိးေတြမွာ ျမန္မာစာေပ ျမန္မာစကားေတြကုိ သင္ၾကားေပးၿပီး UNHCRကေန႕ လူပြဲစားလုပ္၍ ဘဂၤလာေဒ့ရွ္ပညာတက္ေတြကုိ ႏုိင္ငံတကာပုိၿပီး ျမန္မာဗုဒၶဘာသာေတြက အၾကမ္းဖက္လုိပါဆုိျပီး တံဆိပ္ကပ္ လူအခြင့္အေရးအေၾကာင္းျပျပီး ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ နယ္ေျမလုေနတာ အခုမွာမဟုတ္ပါဘူး။၁၉၄၂ႏွစ္ခုႏွစ္ေလာက္ထဲက ျဖစ္ေနတဲ့ကိစၥပါ။အခုလုိပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိလာ အခ်ိန္မွာ အခြင့္အေကာင္းယူၿပီး ဘူးသီးေတာင္၊ေမာင္းေတာကုိ ဘဂၤလီနယ္ေျမ အျဖစ္သိမ္းပုိက္ဖို႕လုပ္ခဲ့တာဆုိတာ သက္ေသေတြ အေထာက္ထားေတြခုိင္လုံစြာရရွိေတြ႕ရွိေနရပါတယ္။
ျဖစ္ေနေပၚေသာ ဘဂၤလီႏွင့္ဌာေနတုိင္းသား ရခုိင္အေရးဟာ ျမန္မာတစ္မ်ဳိးသားလုံးရဲ႕ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာကုိထိပါးလာတဲ့ ကိစၥပါ။လူသားျဖစ္ခြင့္နဲ႕မဆုိင္ဘူး။ဒါကာခ်ဳိးတူးေဇာ္ စဥ္စားၾကည္ပါ ၁၉၈၂ခုႏွစ္ ႏုိင္ငံသားအခြင့္ေရးကုိ ျပင္ဆင္ဖုိ႕ေတာင္းဆုိတာ လြတ္ေတာ္အမတ္မင္းက ဘဂၤလီကုိလြတ္ေတာ္ အတြင္းမွာ တရား၀င္ျဖစ္ေအာင္ ပုံေပၚေနတာေတြကသာမညဟုတ္ပါဘူး။
ဘဂၤလီႏွင့္ရခုိင္အမ်ဳိးသားတုိ႔၏ အေရးအခင္းမ်ားအတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေျဖရွင္းၾကရန္ အဲဒီနယ္မွာရွိတဲ့ေနတဲ့ NGOအဖြဲ႕စည္းမ်ားကုိ ေခတၱ အဲဒီနယ္ေျမက ထြက္ခြာေပးဖုိ႕အမိန္႔ထုတ္ျပန္သင့္ပါတယ္ဆုိတာမ်ဳိးကုိ အႀကံေပးသင္ပါတယ္။ဒါကာခ်ဳိတူးေဇာ္တုိ႕ အမွန္တကယ္ တုိင္းျပည္ကုိခ်စ္တယ္ဆုိရင္ ယခုတုိက္ခုိက္ေနၾကေသာ ဘဂၤလီမ်ဳိးအႏြယ္၀င္မ်ားႏွင့္ရခုိင္အမ်ဳိးသားမ်ား၏ ႏွစ္ဖက္အက်ဳိးယုတ္ေစသည့္တုိက္ပြဲကုိ ခ်က္ခ်င္းရပ္စဲၾကရန္ သက္ဆုိင္သူမ်ားကုိႀကဳိးစားၾကေစလုိသည္။တုိက္တြန္းသည့္စာေပမ်ားကုိသာဦးစားေပးေရးသားဖုိ႕ေကာင္းပါတယ္။သာသနာအတြင္းကသံဃာေတြကုိခုတုန္းလုပ္ၿပီးတုိင္းျပည္ျဖတ္ဖုိ႔လုပ္ေနသူေတြကုိအားေပးေနတာက ဒါကာခ်ဳိတူးေဇာ္ ကုိယ္ကုိတုိင္က အၾကမ္းဖတ္မႈကုိ္အားေပးအားေျမွာက္လုပ္ေနတယ္ဆုိတာသက္ေသပါပဲ။
ယခုလုိအခ်ိန္တြင္ ႏွစ္ဖက္ျပန္အလွန္္စာေရးေျဖရွင္းေနျခင္းဟာ ေအးခ်မ္းရာအေျဖရွာေရး အတြက္ အေထာက္အကူမျဖစ္ဘဲ ပုိ၍ပင္ရႈပ္ေထြးခက္ခဲေစပါသည္။ထုိအျပင္အခုအခ်ိန္မွာဦးဇင္းနဲ႔ဒါကာခ်ဳိတူးေဇာ္တုိ႔အင္တာနက္အျငင္းပြားမႈႏွင့္ပုတ္ခတ္ေျပာဆုိမႈမ်ားကုိ ၀င္ေရာက္ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ ျပႆနာမွာ လုံး၀ျပီးဆုံးေျပလည္သြားသည္မဟုတ္မဟုတ္ပါ။ဒီအတြက္ ဘာေတြကအေကာင္းဆုံးျဖစ္မယ္ဆုိတာမ်ဳိးကုိ ဦးစားေပးေသာ စာေပမ်ားကုိသာ အႀကံျပဳေရးသားေစလုိပါသည္။
ဖ်ာပုံ နဒီ
ႏွစ္မ်ိဳးမွာ ကုိယ္က ဘယ္ထဲမွာ ပါေနသလဲဆုိတာ ျပန္စီစစ္ၾကည့္ရမွာပါ။ နိမ့္ရာကပဲ ပါေနသလား၊ ျမင့္ရာကပဲ ပါေနသလား၊ ဘယ္ထဲမွာပဲပါပါ ႏွစ္မ်ိဳးလုံးကေတာ့ တစ္ခုမွ မေကာင္းပါဘူး။ ဒီေႏွာင္ဖြဲ႔ျခင္းေတြေၾကာင့္ပဲ တစ္ပတ္ ဆယ္ရက္ေတာင္ တရားစခန္းဝင္ဖုိ႔ ခက္ေနေတာ့တာပါ။ တကယ္ေသခ်ာစဥ္းစားရင္ ကုိယ္ေသသြားရင္ေတာင္ သူဟာနဲ႔သူ ျဖစ္ေနမွာပဲ။ေသလည္းေသရဦးမွာပါ။ေနာက္တစ္ခုကလူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကုိရုိးရုိးအားမကုိးဘဲေႏွာင္ဖြဲ႔ၿပီးအားကုိးတာပါ။အားကုိးတာကေတာ့အားကုိးရမွာပါပဲ။ဒါေပမယ့္ေႏွာင္ဖြဲ႔မႈမပါဖုိ႔ပါ။
တကယ္ေတာ့ အားကုိးၿပီး တရားရေအာင္ အားထုတ္ရမွာပါ။ ဒါမွလည္း အားကုိးရတာ တန္တာပါ။ အားကုိးခံရသူလည္း တန္တာပါ။ ေႏွာင္ဖြဲ႔မႈပါေနရင္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အက်ိဳးမရွိပါဘူး။ သူလည္းတရားနဲ႔ေဝး၊ ကုိယ္လည္း တရားနဲ႔ ေဝးရတဲ့ဘဝပါ။ ကုိယ့္ဝန္းက်င္မွာ တရားေတြ ရွိေနပါလ်က္ နဲ႔ တရားေတြနဲ႔ ေဝးေနရတာေတာ့ အဓိပၸါယ္မရွိလွပါဘူး။ ကုိယ့္ဝန္းက်င္မွာ တရားေတြမရွိလုိ႔တရားနဲ႔ေဝးရတာဆုိတစ္မ်ိဳးပါ။
တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ တရားအတြက္ဆုိၿပီး စြန္႔ခ် ပစ္လုိက္ၾကပါတယ္။ တကယ္တမ္း တရား နယ္ပယ္ထဲ ေရာက္သြားေရာ အဆင္မေျပျဖစ္ၿပီး မူရင္းဌာေနကုိပဲ ျပန္ေရာက္လာသူ ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဒါက အတိတ္္က ျဖည့္ခဲ့တဲ့ ပါရမီေတြနဲ႔ လည္းဆုိင္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ပါရမီျခင္း မတူပါဘူး။ ပါရမီရွင္ေတြလုိ ယတိျပတ္မစြန္႔ႏိုင္ေပမယ့္ နည္းနည္းျခင္းေတာ့စြန္႔သြားရမွာပါ။
ဦးဇင္း အေနနဲ႕ေျပာဆုိရတာကုိက မေကာင္းဘူးဆုိတာ နားလည္ပါတယ္။ေလာကၾကီးအတြက္ အမွားေတြမ်ားလာရင္ အမွန္တရားေတြဟာေပ်ာက္ကုန္တတ္တယ္ဆုိတာကုိ ဒါကာလက္ခံမယ္လုိယူဆပါတယ္။အဲဒီ ရခုိင္ေဒသမွာျဖစ္ေနတာကုိ အေသခ်ာေလ့လာျပီးမွာ စာေရးမယ္ဆုိရင္ပုိ၍ေကာင္းပါတယ္။အပုိင္းလုိက္ေထာက္ျပဖို႔ဆုိတာကလည္း ျဖစ္သင့္ပါတယ္။အခုကိစၥမွာက အခ်ိန္ကာလအေပၚမႈတည္ျပီး ေရးသာခဲ့ျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။တစ္ေယာက္မေကာင္းတာနဲ႕ သာသနာတစ္ခုလုံးကုိေစာ္ကားမိမွာဆုိးပါတယ္။
ဥပမာအားျဖင့္ ဒါကာခ်ဳိတူးေဇာ္ အေျဖကုိရွာလွ်င္ ေမတၱာတရားကုိေတြ႕ရေပသည္။ဦးဇင္းတုိ႕ ဗုဒၶတရားေတာ္၏ အႏွစ္သာရျဖစ္ေသာ ေမတၱာတရားကုိ လက္ကုိင္ထား၍ ျပႆနာ၏အရင္း အျမစ္ကစ၍ ဒါကာခ်ဳိတူးေဇာ္တုိ႔သုံးသပ္ျပီး အေျဖရွာႏုိင္ျခင္းကပင္ ေအာင္ျမင္သည့္ အခ်က္ၾကီးတစ္ခ်က္သည္ဟု ဆုိႏုိင္ေပမဟုတ္ပါလား။
တနည္းဆုိရင္လွ်င္ ေမတၱာရားကုိ အရင္းခံေသာ ဦးဇင္းတုိ႕ဗုဒၶ၏ အဆုံးအမတရားဓမၼတုိ႕ကုိ အၿမဲမျပတ္ ႏွလုံးသြင္း၍ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ျခင္းသည္ အရာအရာ ေအာင္ျမင္ေစေၾကာင္း လမ္းေကာင္းတစ္ခုပင္ျဖစ္သည္ကုိ ကမၻာမွာျမန္မာသံဃာေတြက ၂၀၀၇ခုႏွစ္ကသက္ေသျပခဲ့ေပသည္။
သစၥာတရားကုိ တန္ဖုိးထားတယ္ဆုိလုိ သာသနာအတြင္းက ရဟန္းျဖစ္တဲ့ ဦးဇင္းက သာဓုအၾကိမ္အၾကိမ္ေခၚပါတယ္။ကုိယ္တန္ဖုိးထားတဲ့ အရာကုိေတာ့ အေသခံျပီး သီလမျပတ္ေအာင္က်င့္ပါလုိ တုိက္တြန္းပါရေစ။ေလာကမွာ မေကာင္းတာေတြမ်ားလာရင္ အေကာင္းေတြက ေပ်ာက္ပ်က္ေပးရတာ တန္ဖုိးေတာ့လုိပါတယ္။့ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ အခုေဆြးေႏြးဆုိတာလည္ သာသနာေတာ္တစ္ခုလုံးနဲ႕ဆုိင္တဲ့ကိစၥရပ္ေတြမွာ သံဃာျဖစ္တဲ့ ဦးဇင္းတုိ႕က ေျပာစရာရွိတာကုိေတာ့ အေကာင္းအဆုိးအေၾကာင္းအက်ဴိးနဲ႕ေျပာရပါေစ။ကုိယ္လုပ္ခ်င္တာ လုပ္လုိရတာကုိပဲ ဒီမုိကေရစီဆိုတာမ်ဳိးေတာ့ မျဖစ္သင့္ဘူး။အခုအခ်ိန္မွာ ဦးဇင္းတုိ႕တုိင္းျပည္မွာ ဥပေဒအပုိင္းက ေနရာတုိင္းမွာ အားနည္းေနတာေတြရွိပါတယ္။အဲဒါေတြကုိ ဒါကာခ်ဳိတူးေဇာ္တုိ႕ေရာက္ေနတဲ့ ႏုိင္ငံရဲ႕ စံေတြနဲ႕ေထာက္ျပျပီး တုိင္းျပည္အတြက္လုပ္ရင္ေကာင္းမယ္၊အခုကိစၥဟာ ဘဂၤလီေတြက နယ္ေျမလုတဲ့ကိစၥပါ သာမန္ကိစၥမဟုတ္ဘူး။အမ်ဳိးသားေရးနဲ႕ျပန္ၾကည့္ပါ၊။
ဦးဇင္းက ဘဂၤလာေဒ့ရွ္မွာ တစ္ႏွစ္နည္းပါးေနထုိင္ခဲ့ပါတယ္။ျမန္မာနာမည္ပန္း၀ါတုိ႕ဖေလာင္းခ်ိပ္တုိ႔လုိေနရာမ်ဳိးေတြမွာ ျမန္မာစာေပ ျမန္မာစကားေတြကုိ သင္ၾကားေပးၿပီး UNHCRကေန႕ လူပြဲစားလုပ္၍ ဘဂၤလာေဒ့ရွ္ပညာတက္ေတြကုိ ႏုိင္ငံတကာပုိၿပီး ျမန္မာဗုဒၶဘာသာေတြက အၾကမ္းဖက္လုိပါဆုိျပီး တံဆိပ္ကပ္ လူအခြင့္အေရးအေၾကာင္းျပျပီး ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ နယ္ေျမလုေနတာ အခုမွာမဟုတ္ပါဘူး။၁၉၄၂ႏွစ္ခုႏွစ္ေလာက္ထဲက ျဖစ္ေနတဲ့ကိစၥပါ။အခုလုိပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိလာ အခ်ိန္မွာ အခြင့္အေကာင္းယူၿပီး ဘူးသီးေတာင္၊ေမာင္းေတာကုိ ဘဂၤလီနယ္ေျမ အျဖစ္သိမ္းပုိက္ဖို႕လုပ္ခဲ့တာဆုိတာ သက္ေသေတြ အေထာက္ထားေတြခုိင္လုံစြာရရွိေတြ႕ရွိေနရပါတယ္။
ျဖစ္ေနေပၚေသာ ဘဂၤလီႏွင့္ဌာေနတုိင္းသား ရခုိင္အေရးဟာ ျမန္မာတစ္မ်ဳိးသားလုံးရဲ႕ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာကုိထိပါးလာတဲ့ ကိစၥပါ။လူသားျဖစ္ခြင့္နဲ႕မဆုိင္ဘူး။ဒါကာခ်ဳိးတူးေဇာ္ စဥ္စားၾကည္ပါ ၁၉၈၂ခုႏွစ္ ႏုိင္ငံသားအခြင့္ေရးကုိ ျပင္ဆင္ဖုိ႕ေတာင္းဆုိတာ လြတ္ေတာ္အမတ္မင္းက ဘဂၤလီကုိလြတ္ေတာ္ အတြင္းမွာ တရား၀င္ျဖစ္ေအာင္ ပုံေပၚေနတာေတြကသာမညဟုတ္ပါဘူး။
ဘဂၤလီႏွင့္ရခုိင္အမ်ဳိးသားတုိ႔၏ အေရးအခင္းမ်ားအတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေျဖရွင္းၾကရန္ အဲဒီနယ္မွာရွိတဲ့ေနတဲ့ NGOအဖြဲ႕စည္းမ်ားကုိ ေခတၱ အဲဒီနယ္ေျမက ထြက္ခြာေပးဖုိ႕အမိန္႔ထုတ္ျပန္သင့္ပါတယ္ဆုိတာမ်ဳိးကုိ အႀကံေပးသင္ပါတယ္။ဒါကာခ်ဳိတူးေဇာ္တုိ႕ အမွန္တကယ္ တုိင္းျပည္ကုိခ်စ္တယ္ဆုိရင္ ယခုတုိက္ခုိက္ေနၾကေသာ ဘဂၤလီမ်ဳိးအႏြယ္၀င္မ်ားႏွင့္ရခုိင္အမ်ဳိးသားမ်ား၏ ႏွစ္ဖက္အက်ဳိးယုတ္ေစသည့္တုိက္ပြဲကုိ ခ်က္ခ်င္းရပ္စဲၾကရန္ သက္ဆုိင္သူမ်ားကုိႀကဳိးစားၾကေစလုိသည္။တုိက္တြန္းသည့္စာေပမ်ားကုိသာဦးစားေပးေရးသားဖုိ႕ေကာင္းပါတယ္။သာသနာအတြင္းကသံဃာေတြကုိခုတုန္းလုပ္ၿပီးတုိင္းျပည္ျဖတ္ဖုိ႔လုပ္ေနသူေတြကုိအားေပးေနတာက ဒါကာခ်ဳိတူးေဇာ္ ကုိယ္ကုိတုိင္က အၾကမ္းဖတ္မႈကုိ္အားေပးအားေျမွာက္လုပ္ေနတယ္ဆုိတာသက္ေသပါပဲ။
ယခုလုိအခ်ိန္တြင္ ႏွစ္ဖက္ျပန္အလွန္္စာေရးေျဖရွင္းေနျခင္းဟာ ေအးခ်မ္းရာအေျဖရွာေရး အတြက္ အေထာက္အကူမျဖစ္ဘဲ ပုိ၍ပင္ရႈပ္ေထြးခက္ခဲေစပါသည္။ထုိအျပင္အခုအခ်ိန္မွာဦးဇင္းနဲ႔ဒါကာခ်ဳိတူးေဇာ္တုိ႔အင္တာနက္အျငင္းပြားမႈႏွင့္ပုတ္ခတ္ေျပာဆုိမႈမ်ားကုိ ၀င္ေရာက္ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ ျပႆနာမွာ လုံး၀ျပီးဆုံးေျပလည္သြားသည္မဟုတ္မဟုတ္ပါ။ဒီအတြက္ ဘာေတြကအေကာင္းဆုံးျဖစ္မယ္ဆုိတာမ်ဳိးကုိ ဦးစားေပးေသာ စာေပမ်ားကုိသာ အႀကံျပဳေရးသားေစလုိပါသည္။
ဖ်ာပုံ နဒီ
No comments:
Post a Comment