Tuesday, April 5, 2011

အေတြးဇာတ္ေဆာင္ရဲ႕ အိပ္မက္ခရီးရွည္

အိပ္မက္ေတြႏွင့္ ေနထိုင္ခဲ့ရစဥ္က အနာဂတ္ေန႔ရက္ေတြဟာ စိတ္လက္သမားရဲ႕ အစြမ္းကုန္ ျခယ္သမႈေအာက္မွာ လွခ်င္တိုင္းလွခဲ့ပါတယ္။ တေမွ်ာ္တေခၚအေဝးက ျဖစ္တည္လိမ့္မယ္ထင္တဲ့ စိတ္ကူးဗိမာန္မွာ ရင္ခုန္သံ ပန္းမ်ိဳးတရာကလည္း အဖူးအပြင့္ေရာင္စုံနဲ႔ အေတြးဥယ်ာဥ္မႉးအလုိက် ရွင္သန္လို႔ေပါ့။ ေန႔စဥ္မက္လိုက္ရတဲ႔ အိပ္မက္ေတြမွာ လိုေနေသးမယ္ထင္တဲ့ ကြက္လပ္၊ ဟာေနေသးတယ္ထင္တဲ့ ေထာင့္၊ နိမ့္ေနေသးတယ္ထင္တဲ႔ ခ်ိဳင့္ေတြကို တခုမက်န္ မြမ္းမံျပင္ဆင္ခဲ႔ပါတယ္။ 
UZawana-Irrawaddy
အရွင္ဇဝန
ေစာင့္ႀကိဳလိမ့္မယ္ထင္ခဲ႔တဲ့ ေနရာေဟာင္းဆီ စိတ္ကူးထဲက ပုံစံတက် စီမံထားတဲ့ စီမံကိန္းႀကီးကို ပို႔လႊတ္လို႔ေပါ့။ ဒီစိတ္ကူးေတြ၊ ဒီေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြဟာ ရက္ေပါင္းမ်ားစြာ တည္ေဆာက္ၿပီး စိတ္ထဲမွာ ခိုင္မာခဲ့တာပါ။ ဒါေပမယ့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ ေျမကိုစတင္ တူးဆြလိုက္စဥ္မွာပဲ ဘယ္လိုမွ စိုက္မရ ပ်ိဳးမရ တည္ေဆာက္မရတဲ့၊ ခက္မာလွတဲ့ ေက်ာက္သားျပင္ႀကီးဆုိတာကို ေတြ႔လိုက္ရေတာ့ ကာလရွည္စြာ မက္ခဲ့တဲ့အိမ္မက္ေတြကို ေသာကအေရာင္ေတြ ဆိုးလိုက္ရပါေတာ့တယ္။

မၾကာမီက ေထာင္ကလြတ္လာတဲ့ ဦးပဥၨင္းႏွစ္ပါးကို  ေနရာေဟာင္းက ျငင္းဆန္လိုက္ေၾကာင္း ၾကားသိလိုက္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ ကိုယ္တိုင္ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြက တခုစီျပန္ေပၚလာပါတယ္။ ပိတ္ထားတဲ့ တံခါးေတြေၾကာင့္ အျပန္လမ္းက အေဆာက္အဦးကို ေက်ာခိုင္းလိုက္ရေတာ့မယ္ဆိုတာ ေသခ်ာတဲ့အခ်ိန္မွာ အဲဒီဦးပဥၨင္းႏွစ္ပါး ဘယ္လိုမ်ား ခံစားရေလမလဲလို႔ တျခားသူေတြထက္ပိုလို႔ ကိုယ္နဲ႔ထပ္တူ  ခံစားမိရင္း ဒီစာသားေတြကို ပုံေဖာ္ေနမိတာပါ။

အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ၾကက္ေျခနီ အဖြဲ႔ (ICRC) ေထာင္ေတြထဲ ဝင္ခြင့္ရၿပီးေနာက္ပိုင္း ေထာင္ထဲမွာ စာအုပ္စာေပေတြကို ေဖာေဖာသီသီကို ဖတ္ခြင့္ရခဲ႔ပါတယ္။ ကိုယ္နဲ႔အတူ ေနထိုင္ျဖစ္တည္မယ့္ ေလာကႀကီးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္ေတြ၊ ကြက္လပ္ေတြကို တေထာင့္တေနရာက  ျဖည္းဆည္းေပးႏိုင္ရမယ္ဆိုတဲ့ မူလအခံစိတ္ကို စာအုပ္စာေပေတြက ပိုၿပီး ရင့္မွည့္ေစပါတယ္။ ျပင္ပေလာကမွာ ျဖစ္ေပၚလာေနတဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္းေတြ၊ ပရဟိတေက်ာင္းေတြက အနာဂတ္အေတြးကို ေနရာယူခဲ႔ပါတယ္။

မူလေနရာေဟာင္းဆိုတာက ကိုယ္တုိင္ မ, တည္၊ ကိုယ္တိုင္ တည္ေဆာက္ခဲ့တာမို႔ က်ယ္ဝန္းတဲ့ေျမ၊ ႀကီးမားတဲ့ အေဆာက္အဦးေတြမွာ အေတြးမ်ိဳးေစ့ကို ႀကဲခ်စိုက္ပ်ိဳးလို႔ ေလာကႀကီးရဲ႕တာဝန္၊ ယိုယြင္းေနတဲ့ လူမႈဘဝေတြရဲ႕ ဒုကၡအထုပ္ကို ကူၿပီး ဝင္ထမ္းမယ္ေပါ့။ လူသားတေယာက္ရဲ႕ ျဖစ္တည္မႈနဲ႔ မိမိျဖတ္သန္းဆဲ ေခတ္ႀကီးက ေပးအပ္တဲ့တာဝန္ကို ယူခ်င္စိတ္ေတြ ပိုရင့္သန္ေအာင္ စာအုပ္ေတြက ႀကီးထြားေစခဲ့ပါတယ္။ ဒီအေတြး၊ ဒီစိတ္ကူးေတြကို ေန႔စဥ္အခ်ိန္ အားတိုင္း (ေထာင္ထဲမွာ အခ်ိန္အား ဆိုတာကလည္း အခ်ိန္ျပည့္ပါပဲ) အေတြးကို မြမ္းမံ၊ စိတ္ကူးကို ျပဳျပင္ရင္း တေန႔ၿပီးတေန႔ ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ရတာပါ။

အေတြးစိတ္ကူးထဲက အနာဂတ္ဟာ လွပပါတယ္။ အိပ္မက္ရွည္ႀကီးထဲကို ေက်ာခိုင္းထြက္ခြာၿပီးေနာက္ လက္ေတြ႔ဘဝထဲ အေတြးမ်ိဳးေစ့ေတြ ႀကဲခ်စိုက္ပ်ိဳးမည္အလုပ္မွာ ရင္ဆိုင္လိုက္ရတာေတြကေတာ့ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ မကြာလွဘူး ထင္ပါတယ္။

ေထာင္ထဲက ရဟန္းေတာ္ေတြနဲ႔ သီလရွင္ေတြကို အပင္ပမ္းခံ ေထာင္ဝင္စာေတြ႔လို႔ရသူေတြကို ေထာင္ဝင္စာေတြ႔၊ ပါဆယ္ပဲ ပို႔လို႔ရသူေတြကို ပါဆယ္ပို႔ေပးေနတဲ႔ ဒကာမႀကီးတေယာက္နဲ႔ စကားေျပာျဖစ္တယ္။ သူ႔ဆီမွာ အက်ဥ္းက်ခံ သံဃာ၊သီလရွင္ေတြရဲ႕ ဇာတ္လမ္းကစုံလွတယ္။ ရက္ပိုင္းေလးကမွ လြတ္လာတဲ့ သီလရွင္ေတြဆို ေနရာေဟာင္းေက်ာင္းကလည္း လက္မခံဘူး။ ရပ္ကြက္ထဲက အသိတေယာက္ရဲ႕ ေနအိမ္မွာကပ္ၿပီးေနေနရတယ္။ သက္ႀကီးရြယ္အို သီလရွင္ႀကီးေတြရဲ႕အေၾကာင္းကို ေထာင္ကအတူလြတ္လာတဲ့ သမီးျဖစ္သူက ရင္နာတဲ့အသံနဲ႔ ေျပာျပတယ္။

“အေမ့ကစိတ္က ပုံမွန္မဟုတ္လို႔ တပည့္ေတာ္နဲ႔႔ဲပဲ ေျပာပါဘုရား” လို႔ သမီးျဖစ္သူသီလရွင္ရဲ႕ စကားမွာ ေတာင္းပန္သံေတြ လႊမ္းေနတာကို သတိထားလိုက္မိတယ္။

သတင္းဌာနတခုနဲ႔ ခ်ိတ္ေပးၿပီး သူတို႔ရဲ႕ဒုကၡကို လူေတြသိေအာင္ ေျပာျပဖို႔ အႀကံေပးေတာ့ သီလရွင္ဆရာေလးက အေၾကာက္အကန္ ျငင္းတယ္။ ေနာက္မွသိရတာက လြတ္ခါစမွာ သတင္းဌာနတခုက တယ္လီဖုန္းနဲ႔ အေမးအေျဖ ပါလာတယ္။ ဒီမွာတင္ သူတို႔ကိုလက္ခံထားတဲ့ အိမ္ရွင္က အိမ္မွာမေနေစခ်င္တဲ့ စကားေတြ ေျပာတယ္တဲ့။ ဒီအိမ္မွာမွ မေနရရင္ သူတို႔ ဘယ္မွာမွ ေနစရာ မရွိေတာ့ဘူး။ ဒုကၡေတြကို လူေတြသိေအာင္ ေျပာျပခ်င္စိတ္ရွိေပမယ့္ ရလာမယ့္ ေနာက္ဆက္အက်ိဳးက ေနစရာေပ်ာက္မယ္။ ဒီေတာ့ သတင္းဌာနဆိုတဲ့ အသံၾကားတာနဲ႔ တုန္လႈပ္ေျခာက္ျခားစြာ ျငင္းပယ္လုိက္တယ္ဆိုတာကို သိလိုက္ရတယ္။

“ဟိုတေလာက လြတ္လာတဲ့ ဦးပဥၨင္းႀကီးတပါး လက္ခံမယ့္ေက်ာင္းကမရွိ၊ ညအိပ္စရာမရွိေတာ့ ဘူတာႀကီးမွာ သြားအိပ္တယ္။ ရဲကေတြ႔ေတာ့ ျပန္ဖမ္းသြားျပန္ၿပီ” ဆိုတာမ်ိဳးေတြ ၾကားသိေနရပါတယ္။

အခုလြတ္လာတဲ့ ဦးပဥၨင္းေတြ၊ သီလရွင္ေတြ အျပင္ေလာကေရာက္တာနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ဘဝကို ဘယ္လို စတင္ၿပီး တည္ေဆာက္ၾကမယ္ဆိုတာ ကိုယ္စီအိမ္မက္ေတြ ရွိခဲ့ၾကမွာပါ။ အျပင္ေလာကေရာက္ေတာ့ အိပ္မက္ေတြဟာ စိုက္ပ်ိဳးမရတဲ့ မ်ိဳးေစ့ေတြ ျဖစ္ေနခဲ့ေတာ့ သူတို႔ရင္ထဲမွာ ရွိေနတဲ့ေသာကနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရတဲ့ လက္ငင္းဘဝကို ဘယ္လိုမ်ား တည္ေဆာက္ၾကမလဲ။

ေထာင္ကလြတ္ၿပီးစ ရက္ေတြက အျဖစ္အပ်က္ေတြဟာ တခုစီတခုစီ ျပန္ေပၚလာတယ္။ ေနရာေဟာင္းရဲ႕ ေက်ာင္းခန္းထဲမွာ  ေအးေအးေဆးေဆး စာဖတ္ေနတုန္းမွာပဲ မ်က္ႏွာစိမ္းဧည့္သည္ေတြ မၾကာခဏ ေရာက္လာတယ္။ ေျပာလိုက္တဲ့ စကားေလးကေတာ့ ေတာ္ေတာ္နားေထာင္ေကာင္းတယ္။

“လိုတဲ့အကူအညီရွိ ေျပာပါဘုရား” တဲ့။

တေန႔ ၃ ႀကိမ္ေလာက္ လာေလွ်ာက္ေနတဲ့ ဒီဒကာေတြ ဘုန္းႀကီးကို ေတာ္ေတာ္ၾကည္ညိဳၾကတာပဲလို႔ ထင္မယ္။ ၿမိဳ႕ထဲသြားလို႔ အျပင္က ျပန္ေရာက္လာၿပီး မိနစ္ပိုင္းအတြင္းမွာပဲ မ်က္ႏွာစိမ္း လူယဥ္ေက်းေတြ ေရာက္လာျပန္တယ္။

“အရွင္ဘုရား၊ ဒီေန႔ စမ္းေခ်ာင္းမင္းလမ္းက အိမ္နံပါတ္ (-) ကို သြားတာမဟုတ္လား ဘုရား။ အဆင္ေျပခဲ့ရဲ႕လား ဘုရား”

ဂ႐ုစိုက္လိုက္ၾကတာ၊ မ်က္လံုးေဒါက္ေထာက္ၿပီးေတာ့ကို ဂ႐ုစိုက္တယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိယ္တင္ ဂ႐ုစိုက္တာ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ကိုယ္နဲ႔ပတ္သတ္တဲ့သူေတြကိုပါ ဂ႐ုစိုက္လာတယ္။ ဦးပဥၨင္းကို ပံုမွန္ ဆြမ္းခ်ိဳင့္လာပို႔တဲ့ ေက်ာင္းဆရာမေလးတေယာက္က လာေလွ်ာက္တယ္။

“အရွင္ဘုရား၊ ေရႊျပည္သာတၿမိဳ႕လံုးမွာ တပည့္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းတေက်ာင္းတည္း လက္မွတ္ထိုးရတယ္ဘုရား” တဲ့။
ဘာေတြ လက္မွတ္ထိုးရတာလဲလို႔ေမးေတာ့ -

“ႏိုင္ငံေရးသမားေတြနဲ႔ အဆက္အဆံမရွိေၾကာင္း၊ တကယ္လို႔ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ပတ္သတ္ခဲ့ရင္လည္း ျပစ္ဒဏ္ေပးခံရမယ္ဆိုတာကို သိရွိေၾကာင္း လက္မွတ္ထိုးရတယ္ဘုရား” တဲ့။

ဦးပဥၨင္းဆီ လာတဲ့သူမ်ားကိုပါ ဂ႐ုတစိုက္ ၿခိမ္းေျခာက္လာတယ္။ ဒါနဲ႔ မရပ္ဘူး။ သံဃမဟာနာယက ဆရာေတာ္တပါးက ေမတၱာနဲ႔ စကားတခြန္းေျပာလာတယ္။

“အရင္ ေထာင္ကလြတ္တဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြတုန္းက ေက်ာင္းမွာ သကၤန္းဝတ္ၿပီး မဟန (ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔) ကို အေၾကာင္းၾကားလိုက္တာနဲ႔ ၿပီးတယ္။ ကိုယ္ သိကၡာခ်ခဲ့တာမွ မဟုတ္တာဘဲ။ ဘာအဝတ္ေတြ ဝတ္ထားဝတ္ထား သိကၡာမခ်ရင္ ရဟန္းက ရဟန္းပဲ မဟုတ္လား။ ဘုရားဥပေဒအရ ခြင့္ျပဳၿပီးသားကိစၥကို ဘယ္သူကမွ ျပင္ဆင္ခြင့္မရွိဘူး။ ရဟန္းမဟုတ္ပါဘူးလို႔ ဘယ္သူမွ သတ္မွတ္ခြင့္မရွိဘူး။ ေရႊဝါေရာင္ၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ ေထာင္ကထြက္တဲ့ သံဃာေတြအတြက္ သီးသန္႔ စည္းကမ္းထုတ္တယ္။ အမႈစီရင္ခ်က္မိတၱဴရယ္၊ သကၤန္းျပန္ဝတ္ခြင့္ ေလွ်ာက္လႊာရယ္နဲ႔  မဟနကို တင္ရမယ္။ သူတို႔ခြင့္ျပဳမွ တရားဝင္တယ္။ ခြင့္မျပဳဘဲ သကၤန္းဝတ္ထားရင္ အခ်ိန္မေရြး ျပန္ဖမ္းခြင့္ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မဟနကို ေလွ်ာက္လႊာတင္လိုက္ပါ။ မၾကာပါဘူး တပတ္အတြင္း ခြင့္ျပဳပါတယ္”

သူတို႔ခြင့္ျပဳခ်က္က ျခြင္းခ်က္နဲ႔ ခြင့္ျပဳတယ္ဆိုတာ တကယ္လက္ေတြ႔ လုပ္ၾကည့္လိုက္မွ သိလာရတယ္။ သာမန္ ၂၉၅ ပုဒ္မနဲ႔ အခ်ိန္မေတာ္ ခရီးသြားတာ၊ ရန္ျဖစ္တာ၊ ရထားဂိတ္ကားဂိတ္ေတြ အလႉခံတာေလာက္နဲ႔ ေထာင္က်တဲ့ ရဟန္းေတြ အတြက္သာျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေထာင္က်တဲ့ သံဃာေတြကေတာ့ ဘယ္လိုမွ ခြင့္ျပဳခ်က္မရႏိုင္ဘူး။

မူလေက်ာင္းေတြကလည္း လက္မခံ။ လက္မခံလို႔ မျဖစ္လို႔ လက္ခံရျပန္ရင္လည္း ၾကာရွည္ေနလို႔မရေအာင္ နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ ဖယ္ရွားခံရ။ ဒီေတာ့ ႏွစ္ရွည္မက္ခဲ့တဲ့ အိပ္မက္မ်ိဳးေစ႔ေတြဟာ စိုက္ပ်ိဳးခြင့္မရတဲ့ မ်ိဳးေစ႔ေတြျဖစ္ခဲ့ရတယ္။

အမ်ားအက်ိဳးရြက္ေဆာင္တာ ဘယ္ေနရာမွာေနေန ရြက္ေဆာင္လို႔ရတယ္လို႔ ကိုယ့္စိတ္ကို ကုိယ္ျပန္အားေပးရင္း နယ္ေျမသစ္မွာ ဥယ်ာဥ္တခုအျဖစ္ မတည္ေဆာက္ႏိုင္ရင္ေတာင္ သစ္တပင္အျဖစ္ အားခဲလို႔ စိုက္ပ်ိဳးလိုက္ရတယ္။ သစ္တပင္ေကာင္း ငွက္တစ္ေသာင္း နားႏိုင္တယ္ဆိုတာထက္ သစ္တပင္လန္း ငွက္တစ္သန္း နားရမယ္ဆိုတဲ့ အိပ္မက္ေတြဟာ အတၱႀကီးႀကီးနဲ႔ အာဏာငန္းဖမ္းသူေတြရဲ႕ အေၾကာက္တရားေၾကာင့္ အေဝးကို လြင့္ခဲ့ရတယ္။

ဘယ္လိုပဲလြင့္ေနလြင့္ေန ကိုယ္စိုက္ပ်ိဳးလိုက္မယ့္ သစ္ပင္မွာ ျမန္မာျပည္ ဒုကၡေနပူထဲ ပ်ံသန္းေနတဲ့ ငွက္ငယ္ေတြ အလြယ္တကူနားႏိုင္တဲ့ ေနရာမွာ စိုက္ပ်ိဳးဖို႔ အခြင့္အေရးဟာ စိတ္ဇြဲသန္သူတို႔အတြက္ ျဖစ္ကိုျဖစ္လာလိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ေမွ်ာ္လင့္ေနတုန္း၊ အိပ္မက္မက္လို႔ေနတုန္းပဲ။

အရွင္ဇဝနသည္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေဟာင္း ျဖစ္ၿပီး သာသနာ့ဥေသွ်ာင္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ား အဖြဲ႔၊ မဲေဆာက္႐ံုး၏ တာဝန္ခံလည္း ျဖစ္ပါသည္။ဧရာ၀တီကူးယူပါသသည္..........

No comments:

Post a Comment