ၿပီးခဲ့တဲ့(၂၀၀၇) ေရႊဝါေရာင္ သံဃာ့အေရးခင္း ၾကီးကို ၿမန္မာၿပည္သူေတြေကာ ကမာၻ ့ ၿပည္သူေတြပါ ထာဝရ အမွတ္ရေနၾက ပါလိမ့္မယ္။အေၾကာင္းကေတာ့ ဒီလိုဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြ စုေပါင္းလမ္းေပၚထြက္ ေတာင္းဆို၊ဆႏၵၿပ၊ဆုေတာင္း မွဳမ်ဳိး ကို ၿပီးခဲ့တဲ့(၂၀၀၇) ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး မွလြဲ၍ ဘယ္တုန္းကမွေတြ ့ၿမင္ခဲ့ဖူးၿခင္း မရွိခဲ့ပါ။
ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား လမ္းမေပၚ ထြက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ထြက္လာခဲ့ၾကရပါသလဲ။ အေျဖကေတာ့ နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ ဖိႏွိပ္အႏိုင္က်င့္ေနတဲ့ အာဏာရွင္မ်ား လက္ေအာက္က ႐ုန္းထြက္ၾကဖို႔ပါပဲ။ စစ္အာဏာရွင္မ်ား အဓမၼဝါဒီနဲ႔ တိုင္းျပည္အေပၚ ႀကီးစိုးေနမႈကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ တပည့္သား သံဃာေတာ္မ်ားက ဓမၼဆိုတဲ့တရားနဲ႔ တြန္းလွန္ခဲ့တဲ့ ေရႊဝါေရာင္ ဒီလိွဳင္းမ်ားပါပဲ။ ဒီေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးလို႔ေခၚတဲ့ သံံဃာေတာ္မ်ားဦးေဆာင္တဲ့ လူထုလွဳပ္ရွားမႈအေပၚ နည္းနည္းေလာက္ ျပန္ဆန္း စစ္ၾကည့္ခ်င္ပါတယ္။ ဆန္းစစ္ၾကည့္မွလည္း ဦးဇင္းတို႔ ေကာက္ခ်က္တစ္ခုကို ခ်ႏိုင္မွာပါ။ ဒီေကာက္ခ်က္ဟာ ဦးဇင္းတို႔ ေရွ႕ဆက္ခ်ီတက္ရမယ့္ ေတာ္လွန္ေရးခရီးအတြက္ အေထာက္အကူ ျပဳႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။အေျဖက ေတာ္ေတာ္ေလးေျပာမွ ျပည့္စံုမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ လတ္တေလာအေျခအေနေတြကိုပဲ အဓိကထား သံုးသပ္ၾကည့္ပါရေစ။ အရင္ဆံုး စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ကို သံုးသပ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အာဏာရွင္အစုိးရဟာ သပ္လွ်ိဳေသြးခဲြတဲ့စနစ္ကို တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ႀကီး အသံုးျပဳေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ႀကံ့ဖြံ႕၊ စြမ္းအားရွင္ေတြကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ အာဏာေတြ ေပးၿပီး ျပည္သူေတြနဲ႔ ေသြးခြဲအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သလိုပဲ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃာ့မဟာ နာယက ဆရာေတာ္မ်ားနဲ႔ ေအာက္ေျခသံဃာေတာ္မ်ားကိုလည္း နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေသြးခဲြ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုလုပ္ရသလဲဆိုရင္ ျပည္သူေတြအေပၚမွာ သံဃာထုရဲ႕ ႀသဇာႀကီးမားတာကို သိသလုိ ဒီသံဃာထု ႏုိင္ငံေရးေလာကထဲမွာ ပါဝင္လာမွာကိုလည္း ေၾကာက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္သူေတြနဲ႔အလွမ္းေဝးတဲ့ မ-ဟ-န ဆရာေတာ္မ်ားကို အမ်ိဳးမ်ိဳး ခ်ဥ္းကပ္စည္းရုံးၿပီး ေအာက္ေျခ သံဃာေတာ္မ်ားအေပၚ ဝိနည္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ တည္ဆဲဥပေဒမ်ားျဖင့္ လည္းေကာင္း နည္းမ်ိဳးစံုသံုးၿပီး ဖိႏွိပ္ျခင္းျဖင့္ သံဃာထုကို ေသြးခြဲခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ သံဃာကို သင္းခြဲျခင္းဆိုတဲ့ သံဃေဘဒကကံကို က်ဴးလြန္လိုက္တာပါပဲ။ ေဒဝဒတ္လက္သစ္မ်ားလို႔ ဆိုရမွာပါ။ ဒီအခ်က္ဟာေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးႀကီးကိုသေႏၶတည္ေစခဲ့တဲ့အခ်က္ပါ။
၂ဝဝ၇ ၾသဂုတ္ ၁၉ မွာ ေလာင္စာဆီေစ်းႏႈန္းေတြ ျမင့္ၿပီး ကားခေတြ ႐ုတ္တရက္ ေစ်းတက္ခဲ့လို႔ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားေတြ ဦးေဆာင္ၿပီး ျပည္သူေတြနဲ႔အတူ လမ္းေလွ်ာက္ဆႏၵျပခဲ့တာကို မတရား ဖိႏွိပ္ ဖမ္းဆီးခဲ့ပါတယ္။ ၂ဝဝ၇ စက္တင္ဘာ ၅ ပခုကၠဴမွာ ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ သံဃာ့အေရးကိစၥမွာ သံဃာေတာ္ေတြကို ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ေစာ္ကားခဲ့တဲ့ ကိစၥပါ။ ရတနာသံုးပါးထဲမွာ တပါးအပါအဝင္ျဖစ္တဲ့ သံဃာေတာ္ေတြကိုေတာင္ ေစာ္ကားရဲတယ္ဆိုေတာ့ ကမ္းကုန္ေနပါၿပီ။ ဒီလို စစ္အာဏာရွင္ေတြ တိုင္းျပည္အေပၚ မတရားဖိႏွိပ္ၿပီး အဓမၼတရားေတြနဲ႔ ႀကီးစိုး ႏွိပ္စက္ေနတာကို သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ားက ဓမၼနဲ႔ရင္ဆိုင္ဖို႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပညတ္ေတာ္မူခဲ့တဲ့ အသမၼဳခတာ ကံရွစ္ပါးတြင္ တပါးအပါအဝင္ျဖစ္တဲ့ ပတၱနိကၠဳဇၨနကံဆိုတဲ့ သပိတ္ေမွာက္ကံေဆာင္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ၂ဝဝ၇ စက္တင္ဘာ ၁၈ မွာ စစ္အာဏာရွင္အစိုးရကို သပိတ္ေမွာက္ ကံေဆာင္ၾကရာမွ ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးႀကီး စတင္ေပၚေပါက္ခဲ့ရပါတယ္။
သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ား စတင္ခဲ့တဲ့ ဒီအေရးေတာ္ပံုႀကီးဟာ သံဃာေတာ္ မ်ားအေရးကိစၥမွ်သာ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ျပည္သူအားလံုးရဲ႕ အေရးကိစၥ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာင္းသား၊ ျပည္သူမ်ားပါ ပူးေပါင္းပါဝင္လာခဲ့ၿပီး အရွိန္အဟုန္ ျမင့္သည္ထက္ ျမင့္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ ရွစ္ေလး လံုးအေရးေတာ္ပံုႀကီး ေပၚေပါက္ၿပီးေနာက္ပိုင္း ၁၉ ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာမွာ ေပၚေပါက္လာခဲ့တဲ့အရွိန္အဟုန္အႀကီးဆံုးလူထုတိုက္ပြဲတပြဲပါပဲ။
အရွိန္အဟုန္ျပင္းျပင္းနဲ႔ လွဳပ္ရွားခဲ့တဲ့ ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးႀကီးဟာ အက်အဆံုးမ်ားစြာနဲ႔ အဆံုးသတ္ခဲ့ရတယ္လို႔ပဲ ဆိုရမွာပါ။ သံဃာထုနဲ႔အတူ ႏိုင္ငံေတာ္သံဃာ့မဟာနာယကအဖြဲ႔ မပါဝင္ခဲ့တဲ့အျပင္ လ်စ္လ်ဴရႈျခင္းပါ ခံခဲ့ရပါတယ္။ ဒါဟာ သံဃာထုအတြက္ အနစ္နာဆံုးအခ်က္ပါ။ အကယ္၍ မ-ဟ-န ဆရာေတာ္မ်ား ပါဝင္ခဲ့ႀကမယ္ဆိုရင္ အာဏာရွင္အစုိး အေနနဲ႔ ကုိင္တြယ္ရ ေတာ္ေတာ္ ခက္သြားပါလိမ့္မယ္။ သို႔ဆိုလွ်င္ ဒီအေရးေတာ္ပံုႀကီးဟာ မေအာင္ျမင္ခဲ့ရင္ေတာင္ အခုလို ရက္ရက္စက္စက္ႏွိမ္နင္းခံရလိမ့္မယ္မဟုတ္ဘူးလို႔ထင္မိပါတယ္။
ၿပည္သူအမ်ားစုဟာ ေဘးကေန လက္ခုပ္တီးေပး႐ံုေလာက္နဲ႔ တာဝန္ေက်ၿပီလို႔ ထင္ေနၾကတယ္။ ဒါဟာ အမ်ိဳးသားေရးတာဝန္မဲ့မႈ တရပ္ပဲ ဆိုတာကို မသိၾကလို႔လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။သို ့မဟုတ္ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္အခ်ဳိ ့ ၾကိဳတင္အဖမ္းခံတားရၿခင္းႏွင့္ က်န္ရွိေနေသးတဲ့ ေခါင္းေဆာင္အခ်ဳိ ့ရဲ ့ ၿပင္ဆင္မွဳအားနည္းၿခင္း ေၾကာင့္လဲပဲ ၿဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။့ အာဏာရွင္အစုိးရ အေနနဲ႔လည္း ဘာေၾကာင့္ ဒီေလာက္ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း ကိုင္တြယ္လိုက္ရသလဲ။ ဒါဟာ အဓိကအခ်က္ပါ။ လွဳပ္ရွားမႈႀကီးဟာ တရက္ထက္တရက္ အရွိန္အဟုန္ ပိုျပင္းထန္လာခဲ့တယ္။ ဒါကို သူတို႔ေၾကာက္တာပါ၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ၂ဝဝ၈ ေမလမွာ ဆႏၵခံယူပြဲ လုပ္မယ္၊ ဒီဆႏၵခံယူပြဲဟာ သူတို႔ရဲ႕ အနာဂတ္ပါ။ သူတို႔စိတ္ႀကိဳက္ ေရးဆြဲထားတဲ့ ဒီအေျခခံဥပေဒသာ အတည္ျဖစ္သြားၿပီဆိုရင္ စစ္တပ္က ႏုိင္ငံေတာ္အာဏာရဲ႕ ေလးပံုတစ္ပံုကို အလိုလို ပိုင္ဆိုင္သြားမွာပါ။ ဒီလိုအေျခအေနမွာ ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး ေၾကာင့္ ဆႏၵခံယူပြဲကို ထိခိုက္မွာအေၾကာက္ႀကီးေၾကာက္ၿပီးရက္ရက္စက္စက္ၿဖိဳခြဲခဲ့တာပါပဲ။ဒီလိုနဲ႔ဦးဇင္းတို႔ရဲ႕ေရႊဝါေရာင္ဒီလွိဳင္းေတြရပ္တန္႔သြားခဲ့ရတာပါ။
ဒီေတာ္လွန္ေရးႀကီးကေန ေရႊဝါေရာင္မ်ိဳးဆက္သစ္ သံဃာေတာ္ေတြ၊ေက်ာင္းသား လူငယ္ေတြ၊ အေျမာက္အမ်ား ေမြးထုတ္ေပးခဲ့သလို၊ အနည္ထိုင္လုလုျဖစ္ေနတဲ့ လူထုရဲ႕ႏိုင္ငံေရးစိတ္ဓာတ္ကို လႈပ္ႏႈိးေပးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ ၂ဝဝ၄ မွာ ကမၻာ့ဗုဒၶဘာသာညီလာခံႀကီးကို က်င္းပရန္ႀကိဳးစားၿပီး ဘာသာေရးကို ခုတံုးလုပ္တတ္တဲ့ စစ္အာဏာရွင္ႀကီးမ်ားရဲ႕ ဟန္ေဆာင္မ်က္ႏွာဖံုးကို ခြာခ်လိုက္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕အေရးကိစၥကိုလည္း ကမၻာက လ်စ္လွ်ဴရႈလို႔ မရေလာက္ေအာင္လည္း သိေစခဲ့ပါတယ္။ အဓိကက်ဆံုးအခ်က္ ကေတာ့ သံဃာေတာ္ အရွင္သူျမတ္မ်ားဟာ ျပည္သူရဲ႕ဆြမ္းကိုစားၿပီး ေနသာသလို မေနခဲ့ပါဘူး။ ျပည္သူေတြရဲ႕ အခက္အခဲ အၾကပ္အတည္းေတြကို ျပည္သူေတြနဲ႔အတူ တသားတည္း ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းတတ္တဲ့ ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းရဲတဲ့ ျပည္သူ႔ေရွ႔ေဆာင္ေတြ ျဖစ္ၾကတယ္ဆိုတာကိုျပသလိုက္တာပါပဲ။
ႏုိင္ငံေရး႐ႈေထာင့္ကေန ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ထိုက္သင့္တဲ့ေအာင္ျမင္မႈေတာ့ ရခဲ့ပါတယ္။ သာသနာ့အလံေတာ္ကို အျမင့္မားဆံုးလႊင့္ထူၿပီး ဒီမိုကေရစီ ေတာ္လွန္ေရးမွာ ကမၺည္းေမာ္ကြန္း တင္ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ျပည္သူ၊ ျပည္သား ဒကာ ကာမေတြအတြက္ သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္ေတြဟာ္ အားကိုးထိုက္တဲ့ ကိုးကြယ္ရာအစစ္ေတြ ျဖစ္ၾကတယ္ ဆိုတာကို ေသြးနဲ႔ သက္ေသျပခဲ့ပါတယ္။ ကမၻာ့အလယ္မွာလည္း ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ သမိုင္းအစဥ္အလာ မညံ့ဘူးဆိုတာသိေအာင္ေရႊဝါေရာင္သမိုင္းအသစ္ကိုေရးထိုးလိုက္ႏိုင္ခဲ့ပါၿပီ။
ဒါေပမယ့္ စစ္ပြဲ႐ႈေထာင့္ကၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အထိနာခဲ့တယ္လို႔ဆိုရမွာပါ။ ေပးဆပ္မႈေတြ တအားမ်ားလြန္းလို႔ပါ။ဒီလႈပ္ရွားမႈအတြင္းမွာ သံဃာေတာ္နဲ႔ ေက်ာင္းသား ျပည္သူမ်ားစြာ အသက္ေပးခဲ့ရသလို၊ ဖမ္းဆီး ေထာင္ခ်ခံခဲ့ရပါတယ္။ အခ်ဳိ႕မွာ ယခုတိုင္ ပုန္းေရွာင္ေနရၿပီး၊ အခ်ဳိ႕က တိုင္းတပါးသို႔ ထြက္ေျပး ခိုလံႈခဲ့ၾကရပါတယ္။ ျပည္တြင္း အတိုက္အခံအင္အားစုမ်ား ေတာ္ေတာ္ကို အင္အား ခ်ည့္နဲ႔သြားတယ္လို႔ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။ ဒီအေျခအေနကို ေရာက္ခဲ့ရတာဟာ စစ္ခ်ီ၊ စစ္တက္၊ စစ္ထိုး၊ စစ္ခံ၊ စစ္ဖ်က္၊ စစ္ျပန္ ဆိုတဲ့ စစ္ရဲ႕ အစီအရင္ေတြနဲ႔ မျပည့္စံုလို႔ပါ။ အၾကမ္းဖက္ ကိုင္တြယ္မယ္ဆိုတာ သိၿပီးသား ျဖစ္ပါလ်က္ အဲဒီအေျခအေနကို အဆုတ္အတက္ မလုပ္ႏုိင္ခဲ့တာလည္း ပါပါတယ္။ သံဃာထုရဲ ့ ႏိုင္ငံေရးနည္းပရိယာယ္ မၾကြယ္ဝမွဳေၾကင့္လဲပဲ ၿဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ အၾကမ္း မဖက္ႏုိင္ေအာင္ ျပည္ပအဖဲြ႔အစည္းမ်ားနဲ႔ ကမၻာ့ကုလသမဂၢအပါအဝင္ ႏိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္မ်ား ထိေရာက္တဲ့ ဖိအား မေပးႏုိင္ခဲ့တာ၊ ေနာက္ဆက္တြဲ အဖမ္းအဆီးကိစၥကို ေရွာင္လႊဲႏုိင္ဖို႔ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရတဲ့ ဝပ္က်င္းကို ႀကိဳတင္ မဖန္တီးႏုိင္ခဲ့တာေတြဟာ အားနည္းခ်က္ေတြလို႔ဆိုရမွာပါ။
ဒီေကာက္ခ်က္ကိုခ်တာဟာ ဘယ္သူကိုမွ ရည္ရြယ္တာမဟုတ္ပါဘူး။ အေျခအေနတခုကို မတူတဲ့႐ႈေထာင့္ကေရာ၊ တူတဲ့ရႈေထာင့္ကပါ အမွန္အတိုင္း သံုးသပ္ၾကည့္တာပါ။ ဘာလို႔လဲဆိုရင္ ရွစ္ေလးလံုးၿပီးကတည္းက အင္အားေကာင္းတဲ့ လူထုတိုက္ပြဲဆိုလို႔ ဒီေရႊဝါေရာင္လႈပ္ရွားမႈဟာ ပထမဆံုးလို႔ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။ ဒီအတိုင္းသာ ဆက္သြားေနရင္ ဦးဇင္းတို႔ရဲ႕ ဒီမိုကေရစီပန္းတိုင္ဟာ ဘယ္မွာလဲလို႔ ေမးစရာ ျဖစ္လာ ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေနာက္တႀကိမ္မွာ ဦးဇင္းတို႔လႈပ္ရွားမႈဟာ အရင္းနည္းႏုိင္သမွ်နည္းၿပီး အျမတ္မ်ားမ်ား လိုခ်င္ပါတယ္။ ဒီအားနည္းခ်က္ေတြကို ႏုိင္ရာႏုိင္ရာ ဝိုင္းဝန္းျဖည့္ဆီး ၾကမယ္ဆိုရင္ပန္းတိုင္ဟာလက္တကမ္းကိုေရာက္လာမွာပါ။
အခုဆုိရင္ သံဃာေတာ္ေတြကုိ ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ထားတယ္။ သီလရွင္ ဆရာႀကီး ဆရာေလးေတြကုိလည္း ဒီလုိပဲ မတရားသျဖင့္ ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ထားတယ္။ မဂၢင္ေက်ာင္းတုိက္ႏွင့္ သာသနသိပၸံေက်ာင္းတို႔ကုိ ခ်ိတ္ပိတ္ပစ္လုိက္သလုိမ်ဳိး ေက်ာင္းတုိက္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ စာဝါတက္သံ တိတ္ဆိတ္သြားေအာင္ ပိတ္ဆုိ႔ထားတယ္။ ဘာသာသာသနာကုိ ထြန္းကားပ်ံ႕ႏွံ႔ေအာင္ စည္ပင္ဖြံ႔ၿဖိဳးေအာင္ သာသနာျပဳေနၾကတဲ့၊ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ သာသနာျပဳႏုိင္ေလာက္တဲ့ အရပ္ေဒသျဖစ္သြားေအာင္ ေမတၱာပုိ႔ၿပီး ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ခဲ့ၾကတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားကုိ ရဟန္းအတုအေယာင္မ်ားအျဖစ္ ပုတ္ခတ္ေစာ္ကားခဲ့တယ္။
သာသနာဆိုတာ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ အဆံုးအမ ၾသ၀ါဒမ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္္။ တနည္းအားျဖင့္ဆိုရရင္ သစၥာတရား သဘာ၀အမွန္တရားျဖစ္ပါတယ္။ သတၱ၀ါအမ်ားကုိ လမ္းေၾကာင္းမွန္အေပၚ တင္ေပးၿပီး ဘ၀ရဲ့ျပႆနာ အခက္အခဲ အၾကပ္အတည္းႏွင့္ ကုိယ္စိတ္ပင္ပန္းမႈမ်ိဳးစံုတို႔က လြတ္ေျမာက္ေစတတ္၊ သက္သာရာ ကိုေပးတတ္္တဲ့ မီး႐ႈးတေဆာင္လည္းျဖစ္ပါတယ္။ ၄င္းမီး႐ူးတေဆာင္ႀကီးကို ေတြ႔ရွိသူဟာ ဗုဒၶပင္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ သစၥဓမၼေတြကို ေတ႔ြရိွ သိရွိၿပီးျဖစ္လို႔လည္း ဗုဒၶ အမည္ရရွိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သစၥဓမၼကိုရွာေဖြေတြ႔ရွိသူ ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ ေျပာဆို ဆံုးမ ခ်က္ေတြ အယူအဆေတြ ၀ါဒေတြကို ဘာသာရယ္လို႔ နာမည္ေပးၿပီး ဗုဒၶဘာသာလို႔ ေခၚဆိုၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီသစၥဓမၼေတြကို နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး ရတနာသံုးပါးကို အားထားကိုးကြယ္္ရာအျဖစ္ လက္ခံက်င့္သံုးေနၾကသူေတြဟာဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြျဖစ္ပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာရယ္လို႔ နာမည္တခုနဲ႔ ရပ္တည္ၿပီးေနလာခဲ့တာဟာ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေထာင္ငါးရာပင္ ေက်ာ္လြန္လို႔ လာခဲ့ပါၿပီ။ ျမတ္ဗုဒၶ မရွိေတာ့တဲ့ေနာက္ပုိင္း ရဟန္သံဃာ အစဥ္အဆက္က ကိုယ္တိုင္လည္း ေလ့လာသင္ယူ က်င့္သံုး ၊ တပည့္ဒကာ ဒကာမေတြကိုလည္း လမ္းၫႊန္ခ်က္ေတြေပးၿပီး ေလ့လာက်င့္သံုးေစ ၊ အတံု႔အျပန္အားျဖင့္ ဒကာ ဒကာမေတြက ရဟန္သံဃာေတြကို ပစၥည္းေလးပါးျဖင့္ ေထာက္ပံ့ စသည္ျဖင့္ ကၽြန္းကိုင္းမွီ ကိုင္းကၽြန္းမွီ အေနနဲ႔ သာသနာေတာ္ႀကီးကို ထိန္္းသိမ္းခဲ့ၾကလို႔ ယေန႔ထိ သာသနာေတာ္ႀကီးဟာ တည္တန္႔ေနနိဳင္တာလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာ ဒကာဆက္ဆံေရးမွာ တဖက္ဖက္က အားနည္းခ်က္ေတြ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ေတြနဲ႔ရင္ဆိုင္ေနရပါက ဗုဒၶသာသနာဟာ ေရရွည္တည္တံ့ႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ႏွစ္ဘက္လံုးမွာရွိသင့္တဲ့စြမ္းအင္အရည္အေသြးေတြျပည့္၀ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။
ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေထာင့္ငါးရာေက်ာ္အထိ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ႀကီးဟာ ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့တယ္ ဆိုရေပမဲ့ ခ်ီတက္ခဲ့ရတဲ့ လမ္းေၾကာင္းဟာ အခါခပ္သိမ္း သာယာ ေျဖာင့္ျဖဴးခဲ့တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အၾကပ္အတည္း အခက္အခဲမ်ိဳးစံံုေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ ႀကံဳေတြ႔ခံစားခဲ့ ရတာမ်ိဳးေတြလည္းရွိခဲ့ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဗုဒၶ၀ါဒဟာ အိႏၵိယေျမေပၚမွာ ေပၚထြန္းခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ယေန႔ေတာ့ သာသနာ့အလင္းေရာင္ဟာ အဲဒီေျမေပၚမွာ ေမွးမိွန္သြားခဲ့ရပါၿပီ။ အေသာကမင္းႀကီးႏွင့္ သူရဲ့ေျမးေတာ္ေတြ အစဥ္အဆက္ထိအိႏၵိယေျမေပၚမွာသကၤန္းအေရာင္ေတြ ေတာက္ပႏိုင္ခဲ့ေပမဲ့ ျဗဟၼဏႏြယ္၀င္ သုဂၤမင္းမ်ားလက္ထက္မွာေတာ့ ဗုဒၶသာသနာ့အရာင္အလင္းေတြဟာ ၄င္းေျမေပၚက ေျပာက္ကြယ္စျပဳလာပါေတာ့တယ္။ သုဂၤေခတ္ ျဗဟၼဏပုဏၰားတို႔ရဲ့ လက္ထက္မွာ ဘုန္းႀကီးေခါင္းတစ္လံုး ျဖတ္ယူဆက္သႏိုင္ပါက ဆုေတာ္ေငြ-၁၀၀၀ ေပးမည္ဟု ေၾကျငာေလရာ ဗုဒၶဘာသာရဟန္းမွန္သမွ် တိုင္းျပည္ရဲ့အစြန္အဖ်ားေတြကို ထြက္ေျပး တိမ္းေရွာင္ၾကရပါေတာ့တယ္။ ေနာက္ပိုင္းတက္လာတဲ့ မင္းအစဥ္အဆက္ဟာ သာသနာ့ အေဆာက္အဦးေတြ ေက်ာင္းကန္ဘုရားေတြကို လုယက္ဖ်က္ဆီး ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြကို သတ္ျဖတ္စသည္ျဖင့္ ႏိွမ္နင္းရာက သာသနာအလင္းေရာင္ဟာ အိႏၵိယေျမေပၚကေန ေျပာက္ကြယ္သြားသည္အထိ ျဖစ္ခဲ့ရပါေတာ့တယ္။ အဲဒီလိုဆိုရင္ သာသနာတခု အရွည္တည္တန္႔ေရးအတြက္ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားရဲ့ အခန္းက႑ဟာလည္း အလြန္အေရးပါတယ္ဆိုတာကိုသိသာႏိုင္ပါတယ္။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပေပးပါမည္။
စက္တင္ဘာထာ၀ရ
No comments:
Post a Comment