Thursday, March 24, 2011

လူတေယာက္ဟာ ျမစ္တခုထဲကုိ ႏွစ္ႀကိမ္ခုန္ဆင္းလို႔ မရဘူး”

အရွင္ထာဝရ ႏွင့္ ျပန္ၾကားေရးတာဝန္ခံ အရွင္ေနမိႏၵ
သမိုင္းဝင္ ဓာတ္ပံု ၂၀၀၇ ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးၾကီးအတြင္း အရွင္ဦးထာဝရ ေရွ႕ဆံုး(ဝဲ)

ေရႊဝါေရာင္ ဦးေဆာင္ သံဃာေတာ္မ်ား အရွင္ထာဝရ၊ ဦးေဃာသိတ၊ ဦးေနမိႏၵ

၂၀၀၇ စက္တင္ဘာ ၂၂ ရက္ေန႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အိမ္ေရွ႕ေရာက္ အရွင္ထာဝရႏွင့္ အဖြဲ႕

                 အမ်ိဳးသားေရးဦးဝင္းႏိုင္ ႏွင့္ အရွင္ထာဝရ

လူတေယာက္ဟာ ျမစ္တခုထဲကုိ ႏွစ္ႀကိမ္ခုန္ဆင္းလို႔ မရဘူး” တဲ့။ တရုတ္ပညာရွိႀကီးတပါး ေျပာခဲ့တာပါ။ သူေျပာတာ သိပ္မွန္ပါတယ္။ အခ်ိန္ကာလဟာ ျမစ္တစင္းလို မရပ္မနား စီးဆင္းေနခ်ိန္မွာပဲ လူသားဘ၀ေတြကလည္း ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ေျပာင္းလဲေနပါေတာ့တယ္။

ဘယ္လိုေျပာင္းလဲေနသလဲဆုိေတာ့ မေန႔က အရွင္ထာ၀ရနဲ႔ ဒီေန႔ အရွင္ထာ၀ရ မတူေတာ့သလိုပဲေပါ့။ တရက္ၾကာတာနဲ႔ ေသဖို႔ တရက္ နီးကပ္သြားၿပီ။ ဒီေလာကမွာေနဖို႔ သက္တမ္းတရက္ ေလ်ာ့သြားၿပီဆိုတာ ဘယ္လိုမွ ျငင္းလို႔မရတဲ့ ေျပာင္းလဲမႈပဲေလ။


ဒီလို ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ေျပာင္းလဲေနတဲ့ အနိစၥေလာကႀကီးမွာ တရားသံေ၀ဂ ရမိတာတခုက လူေတြဟာ ငါ ငါ ငါ ဆိုတဲ့ အတၱစဲြေတြနဲ႔ ငါ တေကာေကာေနၾကတာ၊ သူတို႔ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ေတြက အလြန္အဖုိးတန္တဲ့ သီလေတြကို ဖ်က္ဆီးပစ္ေနတာကို ျမင္ေတြ႔မိေတာ့ လူေတြရဲ႕ အတၱမာနေတြက လူေတြကို ေဒါသ၊ ေလာဘ၊ ေမာဟေတြ ပိုတိုးပြားေစၿပီး စိတ္ေသာက ေရာက္ေစတာပါပဲ။ ဦးဇင္းတုိ႔ စိတ္ဓာတ္ေတြက ကုိယ္ရဲ႕ သီလကုိ ဖ်က္ဆီးပစ္ေနတာကုိၾကည့္ၿပီး လူသားေတြရဲ႕ ေလာဘတရားကုိ ၿငိမ္းသတ္ဖုိ႔ရာအတြက္ လူတုိင္းလူတုိင္း ကုိယ္က်င့္တရားေတြကုိ ထိန္းသိမ္းဖုိ႔ရာ အေရးႀကီးပါတယ္။

ႏုိင္ငံအလုိက္၊ ေဒသအလုိက္ လူေနမူမ်ားစြာထဲက ကုိယ္က်င့္တရားက အေရးႀကီးေပမယ့္ ဒီေန႔ကမၻာႀကီးထဲက လူသားေတြက မထိန္းသိမ္းၾကတာ ေရွ႕ကပညာရွိ သူေတာ္စင္ မိဘ၊ ဆရာသမားေတြကုိ ေစာ္ကားရာ ေရာက္ေနပါတယ္။

ဘ၀ဆုိတာ ပုံေသကားခ်ပ္ တြက္လုိ႔မရတဲ့ ကိစၥတခုပါ။ အဲဒါကုိပဲ လူသားေတြက အတၱမာနေတြ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ တရားေတြနဲ႔ ငါဆုိတဲ့ ကိစၥဟာ မိမိႏွလုံးသားကုိ ကုိယ္တုိင္ မီးတိုက္ေနတာ မသိၾကတဲ့ ဘ၀ကုိ သနားမိပါတယ္။

အရာ၀ထၳဳတခုက ဘယ္လုိေျပာင္းလဲေနတယ္ဆုိတာကုိ အားလုံးေသာ သတၱ၀ါေတြ မသိၾကေပမယ့္ သဘာ၀အႏၱရာယ္ကုိ ၾကဳိတင္သိႏုိင္တဲ့ တိစၦာန္ေတြေတာ့ ရွိၾကပါတယ္။

ဒိန္းမတ္ႏုိင္ငံကုိ ေရာက္ၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဦးဇင္းဘ၀အတြက္ ေနာင္တဆုိတာ ရွိလာခဲ့ပါတယ္။ ဘယ္ႏုိင္ငံမဆုိ အဓိကေတာ့ ဘာသာစကားပါပဲ။ လူတုိင္းက ကုိယ္ရဲ႕ မိခင္ဘာသာစကားကုိ ေျပာၾကတာကုိး။ ဒီမွာလည္း သူ႔မိခင္ဘာသာစကားကုိ ေျပာၾကတယ္။ ျမန္မာဆုိတာ သိတဲ့အတုိင္းပဲ ငပိေလသံနဲ႔ မေတာက္တေခါက္ အဂၤလိပ္စကားကုိပဲေျပာၿပီး၊ ရပ္တည္ေနရတာ စိတ္အရမ္းပင္ပန္းရပါတယ္။ ဦးဇင္းတင္ပဲလားဆုိေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာႏုိင္ငံသားတုိင္း ေတြႀကဳံရတဲ့ ကိစၥပါပဲ။ ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ ဘုန္းႀကီး အဂၤလိပ္စာသင္ရင္ လူထြက္မယ့္ဘုန္းႀကီး၊ ေလာကီဘုန္းႀကီးလို႔ ေျပာၾကဆိုၾကတာ စုံေနတာပါပဲ။ ဒီေန႔ ေခတ္ကလာမွာ ဘုန္းႀကီးတုိင္း ျမန္မာျပည္ရဲ႕ လူငယ္တုိင္း ကုိယ့္မိခင္ဘာသာစကားတင္ မဟုတ္ဘဲ အဂၤလိပ္စာကုိပါ တတ္ေအာင္ သင္ရမယ္။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ပညာေရးေတြမွာ အဂၤလိပ္စာကုိ ဘာသာတခုအေနနဲ႔ ျပ႒ာန္းၿပီး၊ ဘုန္းႀကီးေတြကုိ သင္ၾကားႏိုင္မယ္ဆုိရင္ လာမယ့္ မ်ဳိးဆက္တခုမွာ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ သာသနာဟာ ကမၻာနဲ႔ ရင္းႏွီးမႈ ရွိလာမယ္လုိ႔ ယုံၾကည္ပါတယ္။

ဒီေန႔ ေခတ္ကာလမွာ ျမန္မာျပည္မွာ သံဃာေတာ္ေတြ ျပည္ပႏုိင္ငံေတြကုိ သာသနာျပဳခရီး ထြက္ေနၾကသလုိ၊ စာေပသင္ၾကားေရး အတြက္လည္း အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံေတြမွာ ပညာသင္ၾကားေနၾကတာကို ၾကားသိရ၊ ေတြျမင္ရေတာ့ သာသနာအတြက္ ၀မ္းသာပီတိ ျဖစ္ရပါတယ္။ ဦးဇင္းတုန္းက အခုလုိ အခြင့္ေရးမ်ဳိး မရရွိခဲ့ပါဘူး။ အခုဆုိရင္ အိႏၵိယ၊ ထုိင္း၊ သီရိလကၤာ စတဲ့ ႏုိင္ငံေတြမွာ ပညာသင္ ရဟန္းေတာ္ေတြ အမ်ားႀကီး ေတြ႔ေနရပါၿပီ။

တဖက္ကလည္း သာသနာအတြက္ ေကာင္းသလုိ၊ ျပည္ပေရာက္ သံဃာေတြအၾကား အသံမ်ဳိးစုံ ၾကားေနရေတာ့ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရးဘုန္းႀကီး နအဖ ဘုန္းႀကီးဆုိၿပီး၊ ၀ိ၀ါဒကြဲလြဲမႈေတြ ရွိေနျပန္ပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားကေတာ့ ညီညြတ္ရင္ ခ်မ္းသာစၿမဲပါပဲတဲ့။ သံဃာအခ်င္းခ်င္း ညီညြတ္ေနတာကုိ ေသြးခြဲတဲ့ ဒကာ၊ ဒါယိကာမေတြ ရွိေနျပန္ေတာ့ သံဃာေတြအၾကားမွာလည္း ဒကာ၊ ဒါယိကာမ စကားကုိ နားေထာင္တဲ့ သံဃာေတြဟာ ကုိယ္ရဲ႕ အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ကုိ ၾကည့္ၿပီး ကုိယ္နဲ႔ အဆင္မေျပရင္ ငါ့ေက်ာင္းမွာ မေနရဘူးဆုိတဲ့ ကိစၥေတြက ရွိျပန္ပါတယ္။

အခုဆုိရင္ ထုိင္းႏုိင္ငံမွာ ဘုန္းႀကီးေတြကုိ အတင္အဓမၼ ဖမ္းဆီးၿပီး၊ လူ၀တ္လဲ ေထာင္ခ်တာေတြကုိ ၾကားလုိက္ရေတာ့ ဦးဇင္း ျမန္မာသံဃာေတာ္ေတြ၊ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက ဘာေျပာၾကမလဲ နားေထာင္ေနေပမယ့္ အခုခ်ိန္အထိ ဘာမွမေျပာၾကေတာ့ ျမန္မာသံဃာေတာ္ေတြအတြက္ ရင္ေလးမိပါတယ္။ ထုိင္းႏုိင္ငံဟာ ဗုဒၶဘာသာႏုိင္ငံပါလုိ႔ ေျပာေနေပမယ့္ အခုလုိ သာသနာအတြင္းက သံဃာေတာ္ေတြကုိ လူ၀တ္လဲ ေထာင္ခ်တာဟာ ထုိင္းႏုိင္ငံရဲ႕ ဗုဒၶဘာသာကုိ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ရွိလာပါၿပီ။

အလ်င္းသင့္လုိ႔ ဒီေနရာမွာ ဦးဇင္း ေျပာခ်င္တာက ျပည္ပေရာက္သူေတြ အမ်ားစုက ေတာ္လွန္ေရးပါလုိ႔ ေအာ္ေနေပမယ့္ အမ်ားစုကေတာ့ ကုိယ့္ဘ၀ ရပ္တည္းေရးကုိပဲ ဦးစားေပး လုပ္ေဆာင္ေနၾကတာပါ။ ႏုိင္ငံေရးလုပ္တယ္ဆုိၿပီး၊ ေနာက္ကြယ္ရာကေန႔ သူမ်ားေတြကုိ တုိက္ခုိက္ေနတာကေတာ့ သိပ္မေကာင္းပါဘူး။ တခ်ဳိ႕ဘုန္းႀကီးေတြကလည္း ကုိယ္ေတာ့ မလုပ္ႏုိင္ဘူး၊ သူမ်ားလုပ္တာကုိ လုိက္ျပီး ဖ်က္ဆီးေနတာပါပဲ။ အမွန္တရားဆုိတာကုိ ဘယ္သူကမွ ဖုံးထားလုိ႔ မရပါဘူး။ ကုိယ္နဲ႔ အဆင္မေျပရင္ ေဂ်ာင္းဆုိတဲ့အတုိင္း လုပ္ေနတာကေတာ့ သိပ္မေကာင္းပါဘူး။ သံဃာဆုိတာ ဒကာ၊ ဒါယိကာမေတြကုိ တရားျပရမယ့္သူေတြပါ။ အခုေတာ့ သံဃာေတြက ဒကာ၊ ဒါယိကာမေတြစကား နားေထာင္ၿပီး၊ ဒကာ၊ ဒါယိကာမေတြအၾကဳိက္ လုပ္ပးေနတာကေတာ့ ဘုရားသာသနာနဲ႔ မသက္ဆုိင္ပါဘူးလုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး ျဖစ္ၿပီးေနာက္ သံဃာေတြအခ်င္းခ်င္းအၾကားမွာ သာသနာဖ်က္ ဒကာ၊ ဒါယိကာမေတြေၾကာင့္ သံဃာအခ်င္းခ်င္း ေသြးခြဲၾကတယ္ဆုိတာ ဘုရားသာသနာနဲ႔ မအပ္စပ္တဲ့ အသံေတြပါပဲ။ သံဃာေတြညီညြတ္ရင္ ခ်မ္းသာစၿမဲပါပဲတဲ့။ အခုေတာ့ စစ္အုပ္စုနည္းတူ သံဃာေတြကုိ ေနာက္ကြယ္ရာကေန ႀကိဳးကုိင္ခုိင္းေနသူေတြေၾကာင့္ သံဃာေတာ္ေတြအၾကား ကြဲျပားမႈေတြက ႀကီးထြားလာပါေနပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ ေနာက္ကြယ္ရာကေန သာသနာကုိ ဖ်က္ဆီးေနတဲ့ ဒကာ၊ ဒါယိကာမေတြကုိ သတိေပးခ်င္တာက သံဃာေဘဒက ကံမထုိက္ဖုိ႔ရာအတြက္ သံဃာကိစၥေတြမွာ မပါ၀င္ၾကပါနဲ႔လုိ႔ သတိေပးခ်င္ပါတယ္။

ျမန္မာသံဃာေတာ္ေတြအေပၚ အခု ၀ိနည္းဥပေဒနဲ႔မညီ လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ ထုိင္းႏုိင္ငံ အစုိးရရဲ႕ လုပ္ရပ္ကုိ ၀ုိင္း၀န္းကန္႔ကြက္႐ႈတ္ခ်ေပးပါ။

ထုိင္းအစုိးရရဲ႕ သံဃာေတာ္ေတြအေပၚ အခုလုိ ျပဳမႈေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြကို ထုိင္းႏုိင္ငံရွိ သံဃာအဖြဲ႔အစည္းေတြက အျမန္ဆုံးအေရးယူ ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔လည္း တုိက္တြန္းႏႈိးေဆာ္အပ္ပါတယ္။

ႏုိင္ငံတကာေရာက္ သံဃာအဖြဲ႔အစည္းေတြကလည္း ထုိင္းအစုိးရရဲ႕ အခုလုိ ျပဳမူေဆာင္ခ်က္ေတြကို ရပ္တန္႔ေပးဖို႔ ေတာင္းဆုိေပးၾကပါလုိ ႔ႏုိင္ငံတကာေရာက္ အဖြဲ႔အစည္းေတြကုိ တုိက္တြန္းအပ္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment